• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • fair

    Vad det gäller helhetskänslan så tycker jag att stolsöverdrag gjorde massor, men jag är ju lite partisk nu också.:)

  • Kotten
    fair skrev 2015-02-23 21:04:02 följande:

    Jag bor i Umeå och har ca 70-80 stolsöverdrag, som jag kan antingen sälja eller hyra ut. Hyra blir billigare än den du hittat, särskilt om du kan tänka dig tvätta själv. Kan tänka mig hyra för 15/st om du tvättar, annars 20/st. 
    För att sälja, så vill jag helst att någon köper alla och kan tänka mig sälja för ca 4500 för alla jag har. 


    Det är en universalmodell (passar alla stolar) i glansigt ivory-vitt tyg. Kan skicka bild om du är intresserad. 
    Har stolsband i navy blått, men bara 40 st kvar tyvärr, sålt resten.  


    Det låter ju absolut intressant däremot behöver vi bara cirka 50-55 stycken så köpa alla känns lite för mycket. Hyra är också fram för allt intressant. Dock gifter vi oss först i augusti och det är ju kanske så att du hinner sälja dom innan dess?
  • fair

    De har stått ganska länge så tror inte det är en stor risk - har inte heller direkt bråttom att sälja de då vi har ett stort förråd. Ska försöka fram till slutet på mars - men sedan får de ligga. (väntar bebis i april - så blir fullt upp efter det)
    För de går ju inte direkt att skicka smidigt - väger massor (!!), så man måste hitta en köpare någorlunda nära. 

  • fair

    De blir ju lättare att sälja, för om man hyrt ut de en gång så kan man ju sänka priset en hel del utan att känna sig ledsen :)

  • Kotten

    Min klänning har kommit, den passar men några smågrejer behöver fixas. Nu ska jag bara bestämma skor, kofta, smycken och om jag ska ha något i håret.

    Hur tänke ni kring att ha något i håret? Hiss eller diss?

    Ska ni ha örhängen? Stora? Små?

  • Mirred

    Min klänning har kommit, den passar men några smågrejer behöver fixas. Nu ska jag bara bestämma skor, kofta, smycken och om jag ska ha något i håret.

    Hur tänke ni kring att ha något i håret? Hiss eller diss?

    Ska ni ha örhängen? Stora? Små?

    Va roligt att den passade :) vart beställde du ifrån?

    Jag har nog tänkt ha nått i håret, vet dock inte om det blir nått lite större el om jag bara kör hårnålar med pärlor på då jag har pärlor på klänningen,ska ha det som halsband,armband och örhängen också.... Får se, kommer va ljushårig när vi gifter oss så jag vet inte om hårnålarna kommer göra sin rätt då....

    Funderar på att ta örhängen från Frogpearl....

    Nunska jag och bonusdottern testa att göra cake pops

  • Kotten

    Jag köpte en klänning från Asos Curve. Mycket nöjd och jag som inte ville ha en klassisk lång brudklänning är mycket nöjd.

    Cake pops är kul!

  • Mirred

    Roligt :)

    Det blir spännande att se hur det får med cake popsen, har en liten tanke att bjuda på de efter vigseln :)

  • Mirred

    Med tanke på att de var första gången som vi gjorde dem så blev det sockerkaka som mixades med philadelphiaost och doppade dem sen i chokladen och så strössel på... Nästa gång blir de nog några andra...måste dock hitta någon bättre hållare åt dem....

Svar på tråden Umeåbrud 2015