• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Ninjara

    Vår budget hamnar på ca 70 000 när allt utom bröllopsresan är inräknad. Vi försöker hela tiden hitta små vägar som kan göra det billigare. Billigare servetter, försöker göra mycket av maten på jobbet så jag vet vad jag får.

    Sitter och klurar nu på våra give aways. Jag tänkte göra praliner med 3 olika sorters fyllningar. Bara frågan om vilka smaker...bärigt, spritigt, chokladigt...

    Har fått dessa smycken av mina föräldrar som jag tänkte ha:

  • Kotten

    Något tips på ställe i Umeå att fixa manikyr/pedikyr + färga fransarbryn som ni tycker är bra?

    Min frisör i Umeå ska vara mammaledig så jag måste hitta en ny sån också... Det blev mycket fixande på en gång.

  • Mirred

    Kotten skrev 2015-02-19 11:26:46 följande:

    Något tips på ställe i Umeå att fixa manikyr/pedikyr + färga fransarbryn som ni tycker är bra?

    Min frisör i Umeå ska vara mammaledig så jag måste hitta en ny sån också... Det blev mycket fixande på en gång.


    Jag färgade mina ögonbryn och fransar på Face förra veckan, blev riktigt nöjd. Passade även på att göra en ansiktsbehandling.  Dem gör även naglar, vet dock inte hur dem är på det...

    jobbigt att hon gick på mamma ledig nu...

    Ninjara: fina!


  • FridaFreda

    Harre min ge vad tiden går fort.
    Började dela ut några inbjudningar i måndags i Umeå, resten ligger på köksbordet där hälften av dem väntar på att bli knutna ännu. Knyter dem med spets, men istället för rosett är det en slipsknut =)

    På tisdag, om vädret är okej tar jag och mamma en tripp till Piteå för att pröva klänningar på Cinderella. Hoppas det blir av och att jag finner något roligt =)

    Var har ni köpt era klänningar?

  • Plättis
    FridaFreda skrev 2015-02-20 15:46:42 följande:

    Harre min ge vad tiden går fort.
    Började dela ut några inbjudningar i måndags i Umeå, resten ligger på köksbordet där hälften av dem väntar på att bli knutna ännu. Knyter dem med spets, men istället för rosett är det en slipsknut =)

    På tisdag, om vädret är okej tar jag och mamma en tripp till Piteå för att pröva klänningar på Cinderella. Hoppas det blir av och att jag finner något roligt =)

    Var har ni köpt era klänningar?


    Vi ska beställa våra inbjudningar till veckan, och jag längtar så otroligt efter att få hem dem! De är så fina att jag tror jag dör Tungan ute 

    Min klänning är beställd från Etsy. Den har inte kommit än, men borde göra det om ungefär en månad. Till dess hoppas jag hinna sälja den klänning jag redan har köpt, och som jag insåg att den inte passade mig (plus att jag lagt på mig några kilo sedan i somras och inte kommer i den längre...). 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • andrsson

    Jag och min blivande gifter oss 8 Juli i år. Vi har i princip spikat gästlistan, handlar mer om velande kring 1-2 personer ytterligare.

    Save the date korten är gjorda och väntar bara på att bli adresserade.

    Kyrkan + mottagningslokal är bokad

    Allt material till inbjudningarna är fixat (vi gör dem själva).

    Vi har valt fotograf så han ska mailas så bokningen blir klar typ Nu.

    Är även i kontakt med de vi eventuellt ska catera från, måste dock klura på vad vi vill ha för mat då det måste finnas "vanlig" mat likväl som vegetarisk och vegansk.

    Konditor till tårtan har jag tänkt ringa/maila nu till veckan eller nästa.

    I veckan provade jag min mammas brudklänning och då både hon och jag var nära att bidra till en för tidig vårflod så har jag bestämt att den blir det Jag måste dock få den insydd och ändrad. Så,

    ÖVERÖS mig med tips på sömmerskor/skräddare/syateljéer etc! Har ingen koll alls på sådana här i Umeå, förutom Högtidskläder men nog måste det finnas fler?

  • Kotten

    Vad säger ni om stolsöverdrag? I vår lokal är både bord + stolar träfärgade, stolarna har också svarta ben. I övrigt väldigt fräscht osv. Vi kommer ha vita dukar. Gör stolsöverdrag stor skillnad för helhetskänslan? Jag har hittat flera företag som hyr ut till rimliga priser, 2090:- för 55 stycken inklusive rosetter i rätt färg, frakt ToR och tvätt.

    www.stolsoverdrag.com/


    Någon som vet något ställe i Umeå annars som hyr ut stolsöverdrag?

  • FridaFreda

    Kotten, du tror inte det är billigare att köpa Ikeas knoppa-lakan. Eller passar Jysks modell? Dom har haft utförsäljning på sina =)

  • Kotten

    Ur ett hållbarhetsperspektiv känns det bättre att hyra och inte köpa. Men det är en möjlighet också :)

  • fair

    Jag bor i Umeå och har ca 70-80 stolsöverdrag, som jag kan antingen sälja eller hyra ut. Hyra blir billigare än den du hittat, särskilt om du kan tänka dig tvätta själv. Kan tänka mig hyra för 15/st om du tvättar, annars 20/st. 
    För att sälja, så vill jag helst att någon köper alla och kan tänka mig sälja för ca 4500 för alla jag har. 


    Det är en universalmodell (passar alla stolar) i glansigt ivory-vitt tyg. Kan skicka bild om du är intresserad. 
    Har stolsband i navy blått, men bara 40 st kvar tyvärr, sålt resten.  

Svar på tråden Umeåbrud 2015