• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • TinaH

    Hej!

    Vi gifter oss den 1/8 i Backenkyrkan med efterföljande fest på Göstas loge. Planeringen är igång men det är MÅNGA lösa trådar som stressar en. Vi har beställt inbjudningskorten men de ska vikas och klistras, har börjat inhandla dekorationer och ska sy stolsöverdrag till ca. 60 stolar så jag har att göra. Men det största problemet är klänning och det känns som att man är ute sent trots att det är mer än 5,5 månad kvar. Hade bestämt mig för en klänning på Högtidskläder men den hann bli såld så nu letar jag förtvivlat på Kinasidor :( Drömklänningen ligger på 11300 från Morilee så vill gärna hitta en som motsvarar det man kan få för en billigare summa. Skulle vilja ta en tur till nån närliggande stad och prova klänningar för att få lite mer inspiration. Hoppas allt går bra med er planering!

  • Plättis

    Välkommen i tråden  

    Det är lätt att få panik över klänning, och jag har haft ångest i ett och ett halvt år över klänning. Fullständigt meningslöst, särskilt eftersom klänningen bara är en klänning, det är inte den du ska vara gift med resten av livet  

    Har du någon bild på din drömklänning? Eller några specifika önskemål om du behöver hjälp att söka?


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Kotten

    Kul med ännu ett bröllop 1/8. 


    Jag har tänkt skjuta på klänningsbekymmret så länge jag, men jag tror heller inte att jag vill ha en traditionell klänning så för min del är det ganska lugnt. Jag är mer stressad över att vi ska hitta ringar som vi båda gillar och som känns rimliga i pris. Vi är inne på att ha titanringar då det är ett allergivänligt material som är hårdare än guld och skulle något hända ringen känns det rimligare att ersätta. 

  • Mirred

    Precis,roligt med en till 1/8 och som ska va i backen kyrkan :) vilken tid är eran vigsel?

    Finslipar på de sista i inbjudningskorten nu... Känns som att vinlistor något i "infon", vi har tagit och skrivit om specialkost/alkohol/alkoholfritt, toastmaster, bröllopspresent.... Något mer som behöver vara med????

  • Mirred

    Nu är inbjudningskorten beställda så snart kommer de till oss så att vi äntligen kan skicka ut dem!

  • TinaH

    Mirred: vi har den 14.30 tror jag det var :)

    Kansk borde ni skriva någo om transport till och från fest? Barnfritt? :)

  • Mirred

    Det är inte kl 14 då? För är inte vigslarna en 30-45min? vi har kl 13 iaf. Alla förslag som jag fick av pastoratet var heltimmar...

    Alla våra gäster är typ från Ume el har anknytning hit så transport behövdes inte fixas med, alla får ta sig dit på egen hand...
    Barnfritt kommer vi inte att ha, min sambo har en dotter sen tidigare och jag skulle inte kunna tänka mig min bröllopsfest utan mina brorsöner...

    Inbjudningskorten är skickade till oss nu, så nu väntar vi med spänning på dem =)

  • Busmalin
    TinaH skrev 2015-02-05 18:14:45 följande:

    Mirred: vi har den 14.30 tror jag det var :)

    Kansk borde ni skriva någo om transport till och från fest? Barnfritt? :)


    Vi har hyrt en buss som tar gästerna mellan Umeå och kyrkan i Holmsund. Fram och tillbaka. Just för att vi har så många gäster som inte kommer från stan. :-
  • Plättis

    Jag beställde min klänning i helgen! Skrattande Och idag ska jag ringa och prata med en vigselförrättare och förhoppningsvis boka också. Är det någon fler som gifter sig borgerligt?


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Umeåbrud 2015