• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred

    Fick hem mina skor idag som jag beställt, dock va de lite för små så de blir att returera dem och sedan ta en större storlek! Jätte fina, min M2B tyckte också att de va jätte fina så de är ju ett plus =)

    Kotten vi har samma sak, vi ska börja fixa med våra och skicka ut dem så fort de är klara så att folk kan ta ledigt, visst, alla vet ju nästan om när vi gifter oss, men ändå!

    Började göra servettringar förra veckan =)

  • Kotten
    Mirred skrev 2015-01-28 18:37:40 följande

    Började göra servettringar förra veckan =)


    Hur gör du servettringar? :)
  • Mirred

    Lättast att kopiera av allt, svårt att förklara det...riktigt enkelt, lite roligt att göra det själv=)


    1. Knipsa av en bit aluminiumstråd med en avbitartång, till en servettring ca. 25 cm . lite beroende hur stort ett litet hjärta du önskar. Böj tråden på mitten.
    2. Gör bågarna på hjärtat på varsin sida av det du böjde, du kan använda en penna att böja runt, så du får lika stora bågar.
    3. Vik ut en sida, där du vill att hjärtat ska sluta, och ringen ska börja.
    4. Gör likadant på andra sidan.
    5. För att göra själva ringen, kan man använda sig av något som är i samma storlek som man önskar ha ringen. Jag har använt mig av skyddet till matberedaren!
    6. Tvinna ihop de två ändarna.
    7. Knipsa av det som blir över med avbitartången. Blir det vassa kanter där du knipsade av,använd en tång som är platt och bara tryck ned det vassa, så det blir ett bra avslut.

  • Plättis

    Ikväll tog jag mig i kragen och skrev ihop det vi har kladdat ner om inbjudan tidigare. Det blev jättebra! Jag är nöjd Vid tillfälle ska min sambo få titta på det, sedan får det vara klart. En tjej jag lärt känna via en Facebook-grupp ska hjälpa oss göra illustrationer till framsidan, och det kommer bli så bra att det inte är sant! 

    Sedan fattas bara tryck av korten och att köpa kuvert, men det känns som en mindre detalj än att faktiskt få till innehållet  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Busmalin
    Mirred skrev 2015-01-28 18:37:40 följande:

    Fick hem mina skor idag som jag beställt, dock va de lite för små så de blir att returera dem och sedan ta en större storlek! Jätte fina, min M2B tyckte också att de va jätte fina så de är ju ett plus =)


    Jag fick också hem mina skor igår! SÅÅÅ FINA! De satt som ett smäck - jag har en väldigt vanlig 38'a i skostorlek så jag brukar kunna ha alla skor. Men så länge man kan byta storlek så är det ju lugnt som för dig! Dock är de lite hårda så kanske får jag gå runt hemma lite i dem - eller lägga plåster på hälen på bröllopsdagen! Sen har de en sjukt smal klack så man får ta det lite lugnt inomhus!
  • Mirred
    Busmalin skrev 2015-01-29 16:03:54 följande:
    Jag fick också hem mina skor igår! SÅÅÅ FINA! De satt som ett smäck - jag har en väldigt vanlig 38'a i skostorlek så jag brukar kunna ha alla skor. Men så länge man kan byta storlek så är det ju lugnt som för dig! Dock är de lite hårda så kanske får jag gå runt hemma lite i dem - eller lägga plåster på hälen på bröllopsdagen! Sen har de en sjukt smal klack så man får ta det lite lugnt inomhus!
     Vart köpte du ifrån?
    Sambon postade dem imorse så nu är de påväg tillbaka till Footway! Riktigt skönt med fri frakt och fri retur!
  • Busmalin
    Mirred skrev 2015-01-29 18:26:22 följande:
     Vart köpte du ifrån?
    Sambon postade dem imorse så nu är de påväg tillbaka till Footway! Riktigt skönt med fri frakt och fri retur!
    Jag köpte mina från Brandos. Det är ett par Menbur och de matchar min väska så fint! Väskan lyckades jag köpa här via bröllopstorget i höstas för typ 200:- Klart nöjd över båda inköpen!

    Sen är ju frågan om man nånsin kommer att använda båda två igen! ;) Men det får det vara värt! 
  • Mirred

    Jag köpte mina från Brandos. Det är ett par Menbur och de matchar min väska så fint! Väskan lyckades jag köpa här via bröllopstorget i höstas för typ 200:- Klart nöjd över båda inköpen!

    Sen är ju frågan om man nånsin kommer att använda båda två igen! ;) Men det får det vara värt

    Fina! Jag har också från Menbur,mina kom idag:)

  • Kotten

    Vi ska åka och kika på vår lokal i slutet av februari. Några tips på vad man ska kika efter/tänka på när en besöker sin festlokal? Jag tänker att det så klart är lite beroende på hur en planerar att lösa maten också men andra bra att tänka på saker? Vi kommer förmodigen inte kunna kolla fler gånger före bröllopet på grund av långt att åka.

  • Plättis

    Kul Vi tittade på lokaler som galningar i några månader i höstas, så det här är vad jag lärt mig.

    Titta på hur man kan lösa bordsplacering, och i samma veva mät borden och kolla om det finns dukar eller om ni måste fixa det själva (det går hyra linnedukar via en kemtvätt i stan). Finns det någonstans att ha en eventuell bar, och att kyla alkoholen? Hur ser toaletterna ut? Är det något ni behöver göra för att få belysningen som ni vill? Likadant med stolar, och kanske gardiner.

    Ta mycket bilder, och ha med måttband och anteckningsblock. Mät ALLT, så att ni inte kommer tillbaka till bröllopet och saker inte passar som ni vill. Det går fråga personen som visar ifall de har någon erfarenhet av vad som är viktigt att veta.

    Tumregeln för bordsplacering är att man behöver 60 cm per person, mindre än så betyder att man sitter och knuffas med armbågarna. Om ni tänkt ha E-bord är det viktigt att ha gott om utrymme så man inte knuffas och så man kan gå mellan.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Umeåbrud 2015