• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    litenkaka skrev 2014-12-07 21:59:15 följande:

    Hur är det med Landybridal egentligen? .com ligger ju nere pga utredning? Men .co funkar?

    Är ute efter en klänning med spets och tyll - finns det någon sida som är bra på sånt?


    Det är .co som gäller och det är nog en av dom bättre företagen. Lite dyrare och tar oftast lite längre tid, men brukar vara värt det :)
  • duarm

    Måste bara få skriva här! Beställde en custom made klänning ifrån landy för 2 dagar sen och herregud vilken bra service de har! Har mailat fram och tillbaka ang mina mått, de ville ha lite kompletterande mått på axel till axel bland annat till den modellen jag valt och jag har haft lite svårt att få till ett korrekt mått själv då jag inte har någon som kan hjälpa mig mäta för stunden. Men tjejen jag mailar med är så duktig och serviceminded och sa först att jag nog mätt fel för att måttet verkade för stort och sen verkade det för litet. Då utgick hon från sina egna mått som var väldigt lika mina i övrigt! Visste inte att de var så noggranna och verkligen måna om att det ska bli rätt! Än så länge bara positivt överraskad! Hoppas nu att klänningen blir så fin som jag tror den kommer bli!

  • Eriikah

    Jag undrar om det är nån som har beställt från versabarinc eller kissmyprom? Dom verkar ha den klänningen som har fastnat i mitt huvud men inte riktigt finns längre då det är en modell från 2012. Eller är det kanske bättre att skicka bilder till landy eller dino och få den uppsydd där?

  • daniiel
    Eriikah skrev 2014-12-25 15:20:32 följande:

    Jag undrar om det är nån som har beställt från versabarinc eller kissmyprom? Dom verkar ha den klänningen som har fastnat i mitt huvud men inte riktigt finns längre då det är en modell från 2012. Eller är det kanske bättre att skicka bilder till landy eller dino och få den uppsydd där?


    Har du prövat googla på recensioner? Oftast kanske man inte hittar svenska, men amerikanska brukar gå att hitta :) Men ja, annars kan du ju mejla bilder och få den uppsydd. Vad är det för klänning? :)
  • LiMe

    Är dressfirst bra? Kan man lita på dom? Har hittat drömklänningen där o även tärnklänningar!

  • Eriikah
    daniiel skrev 2014-12-27 19:58:45 följande:
    Har du prövat googla på recensioner? Oftast kanske man inte hittar svenska, men amerikanska brukar gå att hitta :) Men ja, annars kan du ju mejla bilder och få den uppsydd. Vad är det för klänning? :)
    Har provat nån sida men får försöka lite bättre helt enkelt. Det är en sweetheart 5965 som tydligen är 2012 eller 2013 års kollektion. Är inte så lätt att få tag i tyvärr, hittade en som jag inte köpte men som nån annan gjorde =(
  • Vaniljbullen

    Hej alla fina!

    Är på jakt efter en enklare klänning till borgerlig, hemlig vigsel.

    Har sett att många köper klänningar från kina och undrar vilka av företagen som är bäst just nu? Vilka rekomenderas mest?

    Tack på förhand.

  • LiMe

    Hej allihop! Jag funderade ju mycket på att beställa en billig klänning. Till slut insåg jag att det kändes för osäkert. Istället gick jag till en bröllopsbutik i stan idag och TACK GUD för det!! Gott folk; ett råd! Beställ inte. Gå in och prova klänningar på riktigt istället. Jag gick från att veta precis vad jag ville ha efter att ha sett en miljon bilder i kinabutikerna, till att bli dödsförälskad i en nästan 3 ggr så dyr klänning i bröllopsbutiken. Jag är såå glad att jag provade och kände mig fram, samt fick goda råd av personal som faktiskt till 100% vet vad dom gör och pratar om. Jag köpte min fantastiska drömklänning idag för 10.000 kr och jag hade ångrat mig djupt om jag istället satsat på en billig kopia från Kina. Hon i butiken sa dessutom att hon får in tjejer där jääätteofta som rent av GRÅTER för dom fått hem gräsliga och misslyckade klänningar från olika kinabutiker .

    Vågra satsa lite pengar brudar, för det är det sannerligen värt!

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!