• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Secret

    Hej tjejer!

    Jag är helt ny här på BT, men tyvärr inte ny inom giftemål. Det är förhoppningsvis andra gången giltig för mig. Med erfarenhet kan jag säga att det definitivt inte är värt att spendera massa tusen lappar på en klänning som endast ska användas i några timmar, så nu är även jag ute efter en Kina klänning!

    Tack vare era fina bilder och recensioner så har jag valt att beställa antigen från Dino eller Landybridal. Efter lite om och men hittade jag Dino (tror att länken högst uppe är fel) men Landys sida verkar vara nere? Eller är det bara fel hos mig?

  • Kileane
    emmehjärtadickens skrev 2014-09-24 21:41:49 följande:
    Tack för bilderna, jättesnällt av dig! Jag kollade på jjs sida och man kunde ta bort släpet, kostar lite extra men det kan det vara värt. (Det var typ den enda ändringen man kunde göra på klänningarna) Ska gifta mig i februari, så det känns som det passar bättre utan släp, även fast det är såå fint med släp.
    Men jag är ändå så osäker att beställa, tänk om den inte passar...
    Men man måste väl våga chansa antar jag!
    Aha så bra att de kunde fixa det :) Jag nojade hur länge som helst innan jag vågade beställa...men det blev ju bra! Var noga när du tar måtten bara, gör det absolut inte själv utan ha någon som mäter dig och lägg inte till något extra utan ge de exakta måtten. Håller tummarna för att det ska bli bra!
    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • Missflowertwigg

    Iiih nu har tärnklänningarna kommit!! Dom var jättefina och välsydda. Lite besviken på färgen, hade föreställt mig mörkare, men jag vänjer nog mig :)

  • Rin

    Har ju visat bilder innan. Men här är två bilder från dagen D.
    Från Jenjenhouse, måttsydd till mig. Jag älskade den.

  • Kattrackarn

    Jennyal, tusen tack för att du delade med dej! Jag satt å slösurfade när inlägget med din klänning dök upp- precis den klänningen jag själv är såld på! Bilderna från badrummet gjorde mej lite besviken, klänningen såg så vit ut men jag följde länken till din bröllopsbild och wow, klänningen är just så jättefin som säljarbilderna visar!!

    Tog du nån speciell sorts underkjol till? Säljarbilderna ser ut att ha en väldigt vid underkjol, men det kanske inte är så praktiskt ...?

  • jennyal

    Tack så mycket Kattrackarn Visst är den helt underbar! Kollar du noga ser du att jag tog bort rosetten baktill då jag tyckte den inte va riktigt min stil.

    Jag köpte en underkjol hos JJ's house. Den var i flera lager med volanger och hade en metallskena längst ner i 'innerkjolen' som gjorde att den stod ut mer. Metallskenan kunde jag enkelt sedan ta ur innan jag satte mig till bords. Här är länken:

    www.jjshouse.com/se/Kvinnor-Nat-Polyestern-Elastan-Knakort-3-Nivaer-Underkjolar-037033984-g33984 

    Lycka till!!

  • Elisaan

    Hej! Jag fundera på att beställa min bröllopsklänning jjshouse och har hittat min klänning nu så nu undrar jag om någon vet om där finns någon form av "handtag" eller vad man nu ska säga så att man kan lyfta / bära upp släppet på kvällen och efter vigslen? (:

  • Nettie

    Gaah!! Min klänning kom igår. Jag beställde den av en säljare från Kina på Ebay som hade bra omdömen och som verkade bra när jag frågade saker. Jag specialbeställde klänningen både vad gäller storlek och modell. Jag hade testat en klänning i en butik och älskade den MEN den kostade 13 500:- vilket överskred min budget så jag skickade bilder på klänningen till säljaren som sa att de kunde fixa den för 2000:- ink frakt. Så jag tog en stor chansning och hade inte förväntat mig att den skulle vara som originalet och tänkte att kvaliteten skulle skilja mycket.

    Och nu när den har kommit så älskar jag den!!! Visst den är inte som originalet men den är väldigt lik (och för 11500:- mindre så är den perfekt). Jag tycker inte man kan förvänta sig hur mycket som helst av en kina-kopia. Tyget är glansigare och känns kanske lite billigare, broderiet på bröstet är större (och enligt mig faktiskt snyggare!!). Kjolen är puffigare och fjädrarna över brösten kanske inte är lika perfekt ditsatta som på originalet. Men passformen och helheten är toppen. För att ha kommit intryckt i en miniförpackning så är den inte ens direkt skrynklig!

    Här är i alla fall några bilder:


    (jag ska självklart inte ha svarta axelband på bhn Flört)

    Elisaan: Min klänning hade ett sånt handtag utan att jag bett om de så tror dom flesta har det. Men maila och fråga om du tycker det är viktigt. Annars kan ju alltid en sömmerska här hemma sy dit ett.

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!