• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennyal
    Himla skrev 2014-09-11 08:43:26 följande:
    Vilken säljare var det du köpte av?
    Hej Himla!
    Jag köpte från den här säljaren: roses.888
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Jag hoppas länken fungerar!
    Hon har även en affär på Ebay.
    stores.ebay.com/Roses-88870
    Hon har lite knacklig engelska men svarar på mejl och oftast snabbt. Levererade som sagt före utsatt tid. Tror klännigen ko ca 2 v innan jag förväntade mig den!

    Jag blev mkt nöjd som sagt! Klänningen kom packad i en mjuk påse och det stod värde $10 på den så det blev ingen tullavgift! *tumme upp*

    Lycka till!

    mvh/Jenny
  • Kileane

    Nu är jag lyckligt gift och kan visa hur min Kinaklänning såg ut på mig!

    Denna beställde jag från JJshouse:


    Såhär såg den ut när den kom:


    Såhär såg den ut på mig:


    Bakifrån:


    och med släpet upphängt (jag anlitade en lokal sömmerska för att sy dit en knapp och en ögla, det funkade jättebra!)


    Jag är supernöjd! Det gick verkligt fort att beställa, klänningen kom hem på någon vecka och den såg precis ut som på produktbilden. Den var mycket välsydd, även om man förstås såg att det sparats in lite på detaljerna (bl.a. var spetskanterna klippta från ett annat spetstyg och fastsydda på klänningen) men det var verkligen ett fint arbete och klänningen var otroligt bekväm att bära!

    Jag hade kanske tur när den passade mig och jag inte behövde ändra någonting alls, den var lite i största laget kanske (jag gick ner en del i vikt också förstås, det var ju inte JJs fel) så jag rekommenderar inte att man plussar till något på måtten utan ge dina EXAKTA mått! Och var noga med längden på klänningen så det blir rätt, en klänning helt i spetstyg är extremt svår att lägga upp så det blir snyggt.

    Jag fick så många komplimanger för min fina klänning som kostade en tredjedel av vad jag hade fått betala i butik! Kan verkligen rekommendera JJshouse :)


    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • iurochskur
    Kileane skrev 2014-09-12 14:56:16 följande:

    Nu är jag lyckligt gift och kan visa hur min Kinaklänning såg ut på mig!

    Denna beställde jag från JJshouse:

    Såhär såg den ut när den kom:

    Såhär såg den ut på mig:

    Bakifrån:

    och med släpet upphängt (jag anlitade en lokal sömmerska för att sy dit en knapp och en ögla, det funkade jättebra!)

    Jag är supernöjd! Det gick verkligt fort att beställa, klänningen kom hem på någon vecka och den såg precis ut som på produktbilden. Den var mycket välsydd, även om man förstås såg att det sparats in lite på detaljerna (bl.a. var spetskanterna klippta från ett annat spetstyg och fastsydda på klänningen) men det var verkligen ett fint arbete och klänningen var otroligt bekväm att bära!

    Jag hade kanske tur när den passade mig och jag inte behövde ändra någonting alls, den var lite i största laget kanske (jag gick ner en del i vikt också förstås, det var ju inte JJs fel) så jag rekommenderar inte att man plussar till något på måtten utan ge dina EXAKTA mått! Och var noga med längden på klänningen så det blir rätt, en klänning helt i spetstyg är extremt svår att lägga upp så det blir snyggt.

    Jag fick så många komplimanger för min fina klänning som kostade en tredjedel av vad jag hade fått betala i butik! Kan verkligen rekommendera JJshouse :)


    Superfin! Tycker din är finare på dig än modellbilden!
  • jennyal
    iurochskur skrev 2014-09-12 22:29:58 följande:
    Superfin! Tycker din är finare på dig än modellbilden!
    Jag håller med! Verkligen superfin.
  • jessijessica

    Superfin! Och nästan identisk med min brudklänning jag ska gifta mig i om 3 veckor! Fast min är inte en kinaklänning och har ett annat bälte.

  • Missflowertwigg

    Jag har hittat en klänning som jag verkligen fastnat för. Har en faster som är sömmerska så att fixa till den blir inga problem. Jag är bara rädd att den är tunn o sladdrig utan stadga liksom. Har hittat den på dhgate. Om jag skickar bilderna till någon etablerad sida, tror ni det blir bättre? Kan tänka mig att betala ett par tusen extra för det. Tips?

    m.dhgate.com/product/vestidos-de-noiva-2014-romantic-appliques/196322465.html

  • iurochskur
    Missflowertwigg skrev 2014-09-13 18:20:38 följande:

    Jag har hittat en klänning som jag verkligen fastnat för. Har en faster som är sömmerska så att fixa till den blir inga problem. Jag är bara rädd att den är tunn o sladdrig utan stadga liksom. Har hittat den på dhgate. Om jag skickar bilderna till någon etablerad sida, tror ni det blir bättre? Kan tänka mig att betala ett par tusen extra för det. Tips?

    m.dhgate.com/product/vestidos-de-noiva-2014-romantic-appliques/196322465.html


    Jättefin! Jag beställde från DHGate och ville ha min klänning tunn och skir som originalet men min kom fodrad och rejäl liksom så min erfarenhet är att dom inte snålar med foder iaf men kanske olika från säljare till säljare. Har du provat att söka på din klänning och "real image", då ser man deras tolkning av klänningen uppsydd :)
  • Kileane
    jessijessica skrev 2014-09-13 18:12:28 följande:

    Superfin! Och nästan identisk med min brudklänning jag ska gifta mig i om 3 veckor! Fast min är inte en kinaklänning och har ett annat bälte.


    Tack vad snälla ni är! Jag kände mig jättefin hela dagen :D

    Jessijessica; jag såg tidigare i någon tråd en bild på "min" klänning fast det var ett original och inte en kopia, det måste ju ha varit din klänning jag såg då :) Hoppas du blir lika nöjd som jag var!
    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • linsan87

    Hej tjejer!


    Gifter oss i Maj 2015. Har länge kollat kina-klänningar på grund av att priset tilltalar vår budget. Att köpa en begagnad känns inte aktuellt.


    Men så läser man ju så otroligt mycket på nätet, dyra tullavgifter, dåliga klänningar, klänningar som inte kommer mm.


    Känns ju sådär kul om det blir en dyr tullavgift, när man är ute efter en billig klänning. Hur har ni gjort och vad rekommenderar ni?


    Jag tänkte beställa snart, med snörning i ryggen för att kunna anpassa lite. Ska man göra en måttbeställning eller chansa på färdiga?


    Jag är lite päronformad i kroppen, dvs. små bröst och smal midja, men större rumpa och lår. Drar 38/40 upptill och 42/44 nertill. Och är bara 167 cm kort  

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!