• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Fru Pérez
    daniiel skrev 2014-04-30 08:06:55 följande:
    Jättefin klänning! Den är, som du säger, perfekt för ett strandbröllop :D

    det var svårt att hitta ?strandliknande? klänningar i Växjö, just därför chansade jag med att köpa bröllopsklänningen på nätet? men det visade sig vara det bästa beslutet någonsin :D

  • Fru Pérez
    vallmoo skrev 2014-05-01 09:54:55 följande:
    Behövs det underklänning till denna eller sitter den fint utan? Hur ska du göra?

    jag hade bara trosor på mig när jag provade klänningen och ändå tyckte jag att det satt fint, det var inte alls genomskinlig och tyget hade ett fint fall :D nu blev jag nyfiken hehehe ska nog prova att ha en underklänning till denna och se om det blir någon skillnad?. Jag är bara rädd ifall det blir för varmt med massa kläder på :/

  • Fru Pérez
    ber om ursäkt men det är nåt fel med mitt tangentbord, såg att det var en massa frågetecken på fel ställen
  • LinaNordstrom
    Qvicken skrev 2014-05-01 17:11:34 följande:

    Här är bilder på min kläning från Landybriadl!

    Är jätte nöjd med den! ca 2500:- gav jag och fick en tullsumma på hela 79:- ;)
    Den är dock inte rätt snörad på bilden och så har jag beställt hem en underkjol till den så får vi se om jag är nöjd över hur den sitter på:)


    Vacker klänning, den ser välsydd ut
  • augusti

    Jätte fin klänning!


    Qvicken skrev 2014-05-01 17:11:34 följande:

    Här är bilder på min kläning från Landybriadl!

    Är jätte nöjd med den! ca 2500:- gav jag och fick en tullsumma på hela 79:- ;)

    Den är dock inte rätt snörad på bilden och så har jag beställt hem en underkjol till den så får vi se om jag är nöjd över hur den sitter på:)


  • Skinkebiten
    sha skrev 2014-04-22 13:34:14 följande:

    Hur gjorde du när du skulle beställa klänningen med att skriva i inches? Jag tänkte beställa igår men upptäckte då att man måste skriva in i inches så då orkade jag inte, hah! Tänkte ta tag i det idag igen;)


    Ursäkta sent svar, men bättre det än aldrig!

    Jag hämtade ut min klänning idag! Jag beställde från Dino och är väl till 85% nöjd (håller med andra som nämnt 85%-regeln innan). Den såg inte helt ut som på bilderna jag skickat och de följde inte mina önskemål med att tex ta bort ett band i midjan, men det får jag väl sprätta bort själv. Eftersom de både har mått i inches och cm på sin hemsida skrev jag in mina mått i cm vilket fungerade kanon. Jag la på 1 cm vid varje mått för att vara säker på att jag kommer i den och för att deras måttabell visade att mina mått skulle innebära typ xs vilket jag normalt inte har (framförallt inte i Kina?). Det ångrar jag för klänningen var lite stor. Jag beställde klänningen 31 mars och en och en halv vecka efter att jag beställt kompletterade jag beställningen med en underkjol. Fick sms om att dem var på väg den 30 april, det tog antagligen lite längre tid än det borde gjort. Frakten från Kina gick på två dagar. Jag är nöjd med klänningen för det priset jag betalade, jag ska trots allt bara ha den en dag och det känns som en lättnad att den inte är så exklusiv för då slipper jag bli ledsen när jag spiller vin på den eller drar släpet genom en pöl.
  • sha
    Skinkebiten skrev 2014-05-04 21:25:04 följande:
    Ursäkta sent svar, men bättre det än aldrig!

    Jag hämtade ut min klänning idag! Jag beställde från Dino och är väl till 85% nöjd (håller med andra som nämnt 85%-regeln innan). Den såg inte helt ut som på bilderna jag skickat och de följde inte mina önskemål med att tex ta bort ett band i midjan, men det får jag väl sprätta bort själv. Eftersom de både har mått i inches och cm på sin hemsida skrev jag in mina mått i cm vilket fungerade kanon. Jag la på 1 cm vid varje mått för att vara säker på att jag kommer i den och för att deras måttabell visade att mina mått skulle innebära typ xs vilket jag normalt inte har (framförallt inte i Kina?). Det ångrar jag för klänningen var lite stor. Jag beställde klänningen 31 mars och en och en halv vecka efter att jag beställt kompletterade jag beställningen med en underkjol. Fick sms om att dem var på väg den 30 april, det tog antagligen lite längre tid än det borde gjort. Frakten från Kina gick på två dagar. Jag är nöjd med klänningen för det priset jag betalade, jag ska trots allt bara ha den en dag och det känns som en lättnad att den inte är så exklusiv för då slipper jag bli ledsen när jag spiller vin på den eller drar släpet genom en pöl.

    helt rätt med att ett sent svar är bättre än inget alls, haha!

    Jag beställde min klänning den 22 april och sen dess har det stått "processing" på den och nu tycker jag det stått det lite väl länge!! Men då kanske jag kan vara lugn ett tag till, om din leverans tog längre tid än du trodde.
    Hoppas min klänning är bra:))


     


    Lägger du upp bild på din?:)

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!