• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Himla
    jessi85 skrev 2014-04-15 11:43:35 följande:
    Tack! Nej ärmarna är inte i stretchspets och det var därför skräddaren inte ville tajta till det mer, hon sa att jag måste kunna böja på armarna. Det tycker jag verkar onödigt, hehe ;) Nämen jag vill ha dem lite tajtare, får offra lite bekvämlighet.

    Den här klänningen tycker jag är perfekt, en vintageklänning från 50-talet (redan såld). Ja den är ju lik den jag har... :)
    Har du provat olika typer av klänningar innan? Det är kanske så att just den modellen inte får dig att känna dig som en brud men lite ändringar kan göra susen.
  • jennyal
    Sannis1982 skrev 2014-04-14 20:00:50 följande:

    Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

    Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).


    Jättefin! Den ser inte för stor ut på bilden Hur mycket fick du betala och hur lång tid tog det? 
  • jennyal
    jessi85 skrev 2014-04-15 10:52:06 följande:

    Min klänning var lite för stor så en skräddare sydde in den, men nu när jag provade den hemma så tycker jag att ärmarna kan tajtas till lite mer, och så sticker fodret ut en aning under kjolkanten. Kan dock fixa det själv. Men jag vet inte, det är inte den ultimata perfekta klänningen som jag tänkt mig... kanske iofs inte finns något som lever upp till bilden i mitt huvud. 
    (ska korta av sidenbandet runt midjan)


    Jättefin! Jag älskar oxå 50-tals stilen. Vad gäller den perfekta klänningen så är det nog så att ingen klänning kommer att leva upp till den bilden man har i huvudet. Denna är ju väldigt lik den på bilden. 
    Jag tycker du ska göra vad du tycker är bäst med armarna, inte vad skräddaren säger Lite får man väl offra sig eller hur Du kan ju testa att sy in den med lösa tråckel-stygn och känna hur det känns först? Litet tips bara. 
    Vad ska du ha för skor till förresten? *nyfiken*
  • jennyal
    Janda skrev 2014-04-14 16:28:11 följande:
    Ja, den är över förväntan. Men för 450:- kändes det helt klart värt att chansa ????

    Säljaren heter roseyang2009 och var väldigt bra att ha med att göra. Snabba och tydliga svar
    Klart man ska chansa! Jag har gjort det och hoppas min klänning kommer. Annars tänkte jag safea och se vad Dion ska ha för att sy upp en likadan som jag beställde på ebay.
    Jag har kollat in 'din' säljare och det finns ju massor i hennes affär. Kul att höra när det blir lyckat
  • Lavin

    Vilka sidor förutom dino och landy kan man specialbeställa/ låta sy upp en klänning på? Bra förlag? :)

  • Sannis1982
    augusti skrev 2014-04-15 11:44:02 följande:

    Vilken prinsessa klänning!

    Hur upplever du kvalitén? Har du provat äkta klänningar också?


    Jag provade några klänningar först i butik och det känns som likande kavlité:) 
    jennyal skrev 2014-04-15 12:34:38 följande:
    Jättefin! Den ser inte för stor ut på bilden Hur mycket fick du betala och hur lång tid tog det? 
    Tack:)! Jag betalade 2000 kr och det tog ca 2 veckor. Det stod dessutom på paketet att jag betalat 40 dollar så jag hoppas att jag slipper tullavgift, men vi får se;).
  • jessi85
    Himla skrev 2014-04-15 12:16:41 följande:
    Har du provat olika typer av klänningar innan? Det är kanske så att just den modellen inte får dig att känna dig som en brud men lite ändringar kan göra susen.
    Nej, eller jag har varit inne i bröllopsbutiker men klänningarna där var inte alls vad jag var ute efter så jag har inte prövat dem. Det verkar vara modernt idag med lång kjol och axelbandslös överdel, och jag vill ju ha tvärtom, alltså ganska kort kjol och långa ärmar. Har dock prövat några 50-talsklänningar i en vintagebutik men de är alldeles för små i midjan (hur gjorde kvinnorna för att ha sådana pyttiga midjor, de måste haft korsett).
    jennyal skrev 2014-04-15 12:38:33 följande:
    Jättefin! Jag älskar oxå 50-tals stilen. Vad gäller den perfekta klänningen så är det nog så att ingen klänning kommer att leva upp till den bilden man har i huvudet. Denna är ju väldigt lik den på bilden. 
    Jag tycker du ska göra vad du tycker är bäst med armarna, inte vad skräddaren säger Lite får man väl offra sig eller hur Du kan ju testa att sy in den med lösa tråckel-stygn och känna hur det känns först? Litet tips bara. 
    Vad ska du ha för skor till förresten? *nyfiken*
    Tack för tipset, ja jag syr in armarna lite, det får det vara värt! Och nej ingen klänning är väl helt perfekt, och min idealklänning har ju den där smala 50-talsmidjan som jag då inte har så det hade väl ändå inte funkat... ;) Jag ska ha röda skor till :)


  • Lemyr

    Min klänning dyker upp i morrn,beställde från jjs 1/4 :D


    Fick en tullavgift på strax över 800 spänn, hur betalarman det? Faktura?

  • jennyal
    jessi85 skrev 2014-04-15 14:16:20 följande:
    Nej, eller jag har varit inne i bröllopsbutiker men klänningarna där var inte alls vad jag var ute efter så jag har inte prövat dem. Det verkar vara modernt idag med lång kjol och axelbandslös överdel, och jag vill ju ha tvärtom, alltså ganska kort kjol och långa ärmar. Har dock prövat några 50-talsklänningar i en vintagebutik men de är alldeles för små i midjan (hur gjorde kvinnorna för att ha sådana pyttiga midjor, de måste haft korsett).
    jennyal skrev 2014-04-15 12:38:33 följande:
    Jättefin! Jag älskar oxå 50-tals stilen. Vad gäller den perfekta klänningen så är det nog så att ingen klänning kommer att leva upp till den bilden man har i huvudet. Denna är ju väldigt lik den på bilden. 
    Jag tycker du ska göra vad du tycker är bäst med armarna, inte vad skräddaren säger Lite får man väl offra sig eller hur Du kan ju testa att sy in den med lösa tråckel-stygn och känna hur det känns först? Litet tips bara. 
    Vad ska du ha för skor till förresten? *nyfiken*
    Tack för tipset, ja jag syr in armarna lite, det får det vara värt! Och nej ingen klänning är väl helt perfekt, och min idealklänning har ju den där smala 50-talsmidjan som jag då inte har så det hade väl ändå inte funkat... ;) Jag ska ha röda skor till :)
    Snyggt med röda skor Jag ska ju också ha en kort klänning och har betsällt ett par i fuchsia från jjshouse. Jag tycker det är kul med ett par färgglada skor till en kort klänning. 
  • daniiel
    jessi85 skrev 2014-04-15 11:43:35 följande:
    Haha ptja, så länge du känner dig bekväm med ärmarna, så kör på!

    Den är ju jättefin och ja, väldigt lik din klänning :) Du skulle inte kunna köra på en underkjol, eller en med ännu mer vidd om du redan har en, för att få den ännu mer lik? Ge lite av en illusion av sådan getingmidja ;) 

    Och väldigt snyggt med röda skor till!
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!