• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tuvalie88

    Jag beställde min den 26 mars, också efter ett foto men tog en 36a enligt deras måttabell. Då borde även min klänning komma vilken dag som helst!!!

  • Himla
    Sannis1982 skrev 2014-04-14 20:00:50 följande:

    Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

    Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).


    Alltså ska du sy in den i livet så ska du sy in den i sidsömmarna inte i snörningen där bak.
  • daniiel
    Sannis1982 skrev 2014-04-14 20:00:50 följande:

    Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

    Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).


    Jättefin klänning! Du menar alltså att det inte finns några sidosömmar? Inte ens under spetsen, alltså i satinet? Jag har sett klänningar som sytts in vid snörningen, det brukar gå bra om det inte är så hemskt mkt som behöver sys in. Ta den till en sömmerska och fråga :)

    En underkjol med några extra lager tyll kanske? Hur många lager beror ju på hur vid du vill att den ska bli, hur puffig alltså, men välj hellre med fler lager än vad du tror att du vill ha, för det är enkelt att bara klippa bort något om du tycker det blir för mkt.

    8 lager, www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-8-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166182.html
    4 lager, www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-4-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166181.html
    3 lager, www.lightinthebox.com/sv/nylon-fullt-klanning-balklanning-3-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165641.html
  • Sannis1982
    Himla skrev 2014-04-15 08:40:34 följande:
    daniiel skrev 2014-04-15 08:58:20 följande:
    Tack så mycket:)!

    Det är applicerad spets på överdelen men jag såg nu när jag tittade närmare på den att det finns sömmar under. Men förstör inte det spetsen då? Det är inte så mycket som ska sys in. Det gäller mest snörningen längst ner som jag inte riktigt kan dra åt:). Jag ska ta den till en sömmerska och höra med dom vad dom kan göra.

    Daniiel, är det inga ringar i dom underkjolarna? Jag kör nog på den största då och klipper ifall den blir för stor:).  

  • LinaNordstrom

    På min klänning är det understa laget ett sånt där tunnt slinkigt tyg som gärna trasslar sig runt benen när man går. Ska man sy fast underklänningen i släpet så att det inte kan fara iväg eller finns det nån mening med att den inte sitter fast i själv släpet?

  • jessi85

    Min klänning var lite för stor så en skräddare sydde in den, men nu när jag provade den hemma så tycker jag att ärmarna kan tajtas till lite mer, och så sticker fodret ut en aning under kjolkanten. Kan dock fixa det själv. Men jag vet inte, det är inte den ultimata perfekta klänningen som jag tänkt mig... kanske iofs inte finns något som lever upp till bilden i mitt huvud. 
    (ska korta av sidenbandet runt midjan)

  • daniiel
    jessi85 skrev 2014-04-15 10:52:06 följande:
    Jag tycker den ser jättefin ut :) Och det syns inte på bilderna att fodret sticker ut. Känns ärmarna lite lösa, så gör dom lite tajtare :) Är det stretchspets?

    Nu blir jag ju nyfiken, hur ser bilden av den perfekta brudklänningen ut i ditt huvud? :)
  • jessi85
    daniiel skrev 2014-04-15 11:03:36 följande:
    Jag tycker den ser jättefin ut :) Och det syns inte på bilderna att fodret sticker ut. Känns ärmarna lite lösa, så gör dom lite tajtare :) Är det stretchspets?

    Nu blir jag ju nyfiken, hur ser bilden av den perfekta brudklänningen ut i ditt huvud? :)
    Tack! Nej ärmarna är inte i stretchspets och det var därför skräddaren inte ville tajta till det mer, hon sa att jag måste kunna böja på armarna. Det tycker jag verkar onödigt, hehe ;) Nämen jag vill ha dem lite tajtare, får offra lite bekvämlighet.

    Den här klänningen tycker jag är perfekt, en vintageklänning från 50-talet (redan såld). Ja den är ju lik den jag har... :)

  • augusti

    Vilken prinsessa klänning!

    Hur upplever du kvalitén? Har du provat äkta klänningar också?


    Sannis1982 skrev 2014-04-14 20:00:50 följande:

    Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

    Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).


Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!