• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Plättis

    Jag försöker ge mig in i den här tråden också! 

    Blev extra motiverad när jag beklagade mig för sambon igår kväll att jag hade blivit tjock och han svarade "Jag också" istället för att säga "Du är fin som du är" som han alltid brukar göra :P 

    Jag befinner mig just nu på min "skräckvikt", 80 kilo, och hoppas gå ner till åtminstone 70 innan nästa sommar då vi gifter oss. 65 hade varit ännu bättre, men jag tycker om att ha lite former också :) 

    Om jag ska vara 100 % ärlig är jag lite nervös över att fokusera för mycket på att gå ned i vikt eftersom jag tidigare haft ätstörningar. Jag slutade äta och tappade 10 kilo på en sommar när jag var i tonåren :/ Så jag ska försöka att inte fokusera så mycket på vågen och måttbandet utan satsa på att må bra istället. 

    Min sambo vet om problematiken och ser till att vi äter åtminstone middag tillsammans varje dag (i alla fall då han inte jobbar kväll). 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-06-19 14:28:19 följande:

    Jag försöker ge mig in i den här tråden också! 

    Blev extra motiverad när jag beklagade mig för sambon igår kväll att jag hade blivit tjock och han svarade "Jag också" istället för att säga "Du är fin som du är" som han alltid brukar göra :P 

    Jag befinner mig just nu på min "skräckvikt", 80 kilo, och hoppas gå ner till åtminstone 70 innan nästa sommar då vi gifter oss. 65 hade varit ännu bättre, men jag tycker om att ha lite former också :) 

    Om jag ska vara 100 % ärlig är jag lite nervös över att fokusera för mycket på att gå ned i vikt eftersom jag tidigare haft ätstörningar. Jag slutade äta och tappade 10 kilo på en sommar när jag var i tonåren :/ Så jag ska försöka att inte fokusera så mycket på vågen och måttbandet utan satsa på att må bra istället. 

    Min sambo vet om problematiken och ser till att vi äter åtminstone middag tillsammans varje dag (i alla fall då han inte jobbar kväll). 


    Då sitter vi i samma båt viktmässigt, jag började på drygt 83, är nu nere på 79 men vill ner till typ 65-68...

    Hmm, ja då kan det såklart vara lite jobbigt. Men det låter som att du har en sambo där som stöttar dig och kan styra rätt dig om du skulle vara påväg åt fel håll.

    Lycka till!
  • frkmaria
    Plättis skrev 2014-06-19 14:28:19 följande:

    Jag försöker ge mig in i den här tråden också! 

    Blev extra motiverad när jag beklagade mig för sambon igår kväll att jag hade blivit tjock och han svarade "Jag också" istället för att säga "Du är fin som du är" som han alltid brukar göra :P 

    Jag befinner mig just nu på min "skräckvikt", 80 kilo, och hoppas gå ner till åtminstone 70 innan nästa sommar då vi gifter oss. 65 hade varit ännu bättre, men jag tycker om att ha lite former också :) 

    Om jag ska vara 100 % ärlig är jag lite nervös över att fokusera för mycket på att gå ned i vikt eftersom jag tidigare haft ätstörningar. Jag slutade äta och tappade 10 kilo på en sommar när jag var i tonåren :/ Så jag ska försöka att inte fokusera så mycket på vågen och måttbandet utan satsa på att må bra istället. 

    Min sambo vet om problematiken och ser till att vi äter åtminstone middag tillsammans varje dag (i alla fall då han inte jobbar kväll). 


    Så skönt att du har en förstående sambo! Jag med. Han ställer upp på alla mina galna dieter jag har genomfört genom åren. Måste säga att det jag kör nu är den mest hälsosamma och långsiktiga! ;) Förstår att det är svårt när man haft ätstörningar, jag har haft liknande fast åt andra hållet att jag kan få infall att bara vräka i mig mat. Det är svårt eftersom man måste äta men inte för mycket. Sen är ju dieter ätstörningar i sig. Att dricka shaker t.ex. är ju livsfarligt om man tänker efter. 

    Ja. Egentligen är ju måttband bättre... men jag är lat och jag väger så pass mycket att jag går ner i vikt om jag rör på mig liksom. 

    I tre dagar har det gått, även om det varit jobbigt. Gårdagen var hemsk, fick blodsockerfall 3 gånger. 1 gång på gymmet och 2 gånger på promenader. 

    Idag är jag sååå osugen på att träna. Kom knappt iväg på morgonpromenaden, men min kära sambo ställde upp och bara "skulle du gå promenad nu eller? Jag kan följa med, kan vara skönt innan jobb" efter att jag uttryckt hur osugen på detta jag kände mig just idag. Men det är när man genomför sådana här dagar som det blir värt det i längden så får väl hålla tummarna! ;) 
    1 augusti 2015
  • Sally Bowles

    Halloj tjejer! Vad ni kämpar på fint! Själv så har jag nu lagt om kosten lite då allt räknande med vv gjorde att jag fokuserade så mycket på det att jag tröttnade ur och inte följde det alls. Så nu har jag minskat ned på kolingar iochmed att ta bort bröd ris pasta och potatis, och så äter jag mer protein men inte fett, så det är typ LO-chefen light då jag inte mår bra av att äta supereliten kolisar och vara för sträng. Har fått medicin mot högt blodtryck och känner mig ännu mer motiverad att tappa kilon. Skulle vara skönt om klänningen sitter lite löst och inte så tajt. Lillan har slutat amma nu också så nu törs jag dra ner mer på maten.

  • Annatherese

    Min blivande har alltid varit en jojo- bantare, och bestämmer han sig att han ska gå ner så gör han det väldigt snabbt. Jag gick själv ner 16 kg under hösten men han gick ner ännu mer på kortare tid, och nu har han börjat återgå till våra gammla dååliga vanor och det är så jääkla lätt att man faller in i det igen.

    Det är ju ganska enkelt egentligen, man ska göra av med mer än vad man äter och i mitt jobb går jag och står mycket så jag förbränner mycket på jobbet. Men jobbar ca 60 h i veckan så det är svårt att motivera sig att ta sig iväg till gymmet när man kommer hem. Men nu är det bara tre månader kvar så nu är det bara bita det sura äpplet och skapa sig tid för träning!!

  • 20110519

    Nu är jag gift. 

    Har inte varit aktiv här senaste tiden. Sist jag skrev var nog när jag skulle testa klänningen i maj. Jag hade lyckats gå ner tillräckligt så att min klänning passade. 
    Behövde inte sy om den i ryggen så det var jag mycket glad över. 

    Har inte nått min målvikt ännu. Till augusti måste jag gå ner till 94 kg. 
    Nu står vågen på 98 kg, så det är en bit kvar. Så jag hänger kvar i tråden även om mitt bröllop redan har varit. 

    Lycka till ni andra som snart ska gifta er. 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Pia88
    20110519 skrev 2014-06-22 18:06:16 följande:

    Nu är jag gift. 

    Har inte varit aktiv här senaste tiden. Sist jag skrev var nog när jag skulle testa klänningen i maj. Jag hade lyckats gå ner tillräckligt så att min klänning passade. 
    Behövde inte sy om den i ryggen så det var jag mycket glad över. 

    Har inte nått min målvikt ännu. Till augusti måste jag gå ner till 94 kg. 
    Nu står vågen på 98 kg, så det är en bit kvar. Så jag hänger kvar i tråden även om mitt bröllop redan har varit. 

    Lycka till ni andra som snart ska gifta er. 


    Grattis =) hoppas bröllopet gick bra =)

    nu är det "nya tag" som gäller då =)

    2½ vecka kvar för min del.. och vågen stampar.. bra så.. klänningen är inlämnad... men borde ändå ta mig i kragen och låtå chokon vara.. dålig självdisiplin :p
  • Trattkantarellen
    20110519 skrev 2014-06-22 18:06:16 följande:

    Nu är jag gift. 

    Har inte varit aktiv här senaste tiden. Sist jag skrev var nog när jag skulle testa klänningen i maj. Jag hade lyckats gå ner tillräckligt så att min klänning passade. 
    Behövde inte sy om den i ryggen så det var jag mycket glad över. 

    Har inte nått min målvikt ännu. Till augusti måste jag gå ner till 94 kg. 
    Nu står vågen på 98 kg, så det är en bit kvar. Så jag hänger kvar i tråden även om mitt bröllop redan har varit. 

    Lycka till ni andra som snart ska gifta er. 


    Grattis!
    Hoppas allt var som ni ville ha det!
    Klart du kan hänga kvar här ändå
    Pia88 skrev 2014-06-23 14:19:12 följande:
    Grattis =) hoppas bröllopet gick bra =)

    nu är det "nya tag" som gäller då =)

    2½ vecka kvar för min del.. och vågen stampar.. bra så.. klänningen är inlämnad... men borde ändå ta mig i kragen och låtå chokon vara.. dålig självdisiplin :p
    Oj, inte så länge kvar! Spännande!

    Själv kommer jag nu ta ett steg tillbaka i min viktminskning, har hamnat lite i en ond cirkel där jag fokuserar så mkt på min viktminskning att jag förlorar sömn, känner mig nedstämd och ledsen, stessad och jag har aldirg varit så sjuk som jag har varit de senaste månaderna. Jag har lite tid på mig innan mitt bröllop så jag måste ta ett steg tillbaka och hitta balans igen...
    Men jag kommer hänga kvar här och följa era framsteg!
Svar på tråden Viktnedgångspepp!