• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Trattkantarellen

    Här går det mkt långsamt...
    Iofs fel vecka i månaden för våg nu...
    Har punkterig på cykeln så blev kollektivtrafik den här veckan, sambon ska fixa den i helgen. Var borta från ons direkt efter jobbet-sön kväll, sen hade jag en del att fixa efter jobbet igår, kom nyss hem eftersom jag var upptagen hela eftermiddagen/kvällen idag, imorgon ska vi försöka träna lite efter jobbet och på torsdag åker jag bort direkt efter jobbet-sön kväll. Åker bort tors-sön nästa vecka också.

    *Puh*

    Hoppas dock att vikten ska fortsätta krypa nedåt, och att jag ska kunna öka på med träningen snart så det tar fart igen...

  • frkmaria

    Okej. Förlåt. Jag har varit helt off här! Men hursom. På måndag börjar jag min sommar-challenge. Jag ska fram till augusti gå ner minst 10 kg. Jag ska vara aktiv 4h om dagen varav minst 1,5h på gym. 
    Tänker mig ungefär såhär:

    Morgonpromenad 30min.
    Frukost
    Gym 2h (30 min uppvärmning cross, 30 min cykel, 30 min styrka, 30 min löpband)
    Lättare lunch
    30 min promenad
    Mellanmål
    Em/Kvällspromenad 60 min. 

    Sen får ju promenaderna utökas om det är så att gymmet blir mindre tid. Och promenaden efter lunch kan strykas till förmån för städning eller annan aktivitet. ;)

    Har kollat tråden lite snabbt och vad kul att så många får bra resultat på vågen! 


    1 augusti 2015
  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-06-09 18:06:01 följande:

    Okej. Förlåt. Jag har varit helt off här! Men hursom. På måndag börjar jag min sommar-challenge. Jag ska fram till augusti gå ner minst 10 kg. Jag ska vara aktiv 4h om dagen varav minst 1,5h på gym. 
    Tänker mig ungefär såhär:

    Morgonpromenad 30min.
    Frukost
    Gym 2h (30 min uppvärmning cross, 30 min cykel, 30 min styrka, 30 min löpband)
    Lättare lunch
    30 min promenad
    Mellanmål
    Em/Kvällspromenad 60 min. 

    Sen får ju promenaderna utökas om det är så att gymmet blir mindre tid. Och promenaden efter lunch kan strykas till förmån för städning eller annan aktivitet. ;)

    Har kollat tråden lite snabbt och vad kul att så många får bra resultat på vågen! 


    Oj! Låter som en extrem plan det! Önskar jag hade sådär mkt tid att lägga på träning.. Men jag jobbar heltid och helgerna är helt uppbokade med allt möjligt.. Men jag gör så gott jag kan iaf...
  • frkmaria

    Haha. Japp. Jag med! Därför jag skjutit på det. Fördelen med lärare är ferietjänsten = sommarlov. Alltså nästan 2 månader där jag kan träna träna träna. Sambon jobbar dessutom hela sommaren så jag har tid som måste fördrivas! Ser det lite som min "biggest looser"-sommar. :)


    1 augusti 2015
  • lommila86
    frkmaria skrev 2014-06-09 21:54:25 följande:

    Haha. Japp. Jag med! Därför jag skjutit på det. Fördelen med lärare är ferietjänsten = sommarlov. Alltså nästan 2 månader där jag kan träna träna träna. Sambon jobbar dessutom hela sommaren så jag har tid som måste fördrivas! Ser det lite som min "biggest looser"-sommar. :)


    wow! Lycka till:) håll oss up to date! Vad funkar, värst/bäst osv
    Själv säger jag som trattkantarellen, har inte tiden.
    eller de e ju en prioritetsfråga men så väljer jag att inte prioritera

    Jag är inne på min 2 vecka sjukledigt nu. :( så ingen träning här inte
  • Glytten

    Så kul att ni peppar varandra, sånt behövs! Själv är jag inne på dag 11 på fitness fighten (mamma shape). Humöret pendlade väldigt de första dagarna innan jag kom i balans med kost och träning. Jag ska äta 1900 kcal/dag fördelat på 6 måltider och 1 timmes träning på det.. Känns lättare än vad jag hade trott och som grädde på moset så hade jag på dag sju tappat 3 kilo och jag märker ganska stor skillnad på magen..redan!!????

  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-06-09 21:54:25 följande:

    Haha. Japp. Jag med! Därför jag skjutit på det. Fördelen med lärare är ferietjänsten = sommarlov. Alltså nästan 2 månader där jag kan träna träna träna. Sambon jobbar dessutom hela sommaren så jag har tid som måste fördrivas! Ser det lite som min "biggest looser"-sommar. :)


    Det låter ju underbart att ha den tiden!
    Jag har just nu en obokad helg innan augusti, visserligen 3 veckors semster då jag kommer hinna träna lite mer i slutet på juli (inklusive 4-5 dagars fjällvandring) men just nu är det nästan bara cyklingen till och från jobbet som jag hinner med, blir iaf 2 mil om dagen de dagar jag jobbar. Du får uppdatera oss hur det går!
    lommila86 skrev 2014-06-10 17:24:52 följande:
    wow! Lycka till:) håll oss up to date! Vad funkar, värst/bäst osv
    Själv säger jag som trattkantarellen, har inte tiden.
    eller de e ju en prioritetsfråga men så väljer jag att inte prioritera

    Jag är inne på min 2 vecka sjukledigt nu. :( så ingen träning här inte
    Usch då, krya på dig!
    Glytten skrev 2014-06-10 21:01:41 följande:

    Så kul att ni peppar varandra, sånt behövs! Själv är jag inne på dag 11 på fitness fighten (mamma shape). Humöret pendlade väldigt de första dagarna innan jag kom i balans med kost och träning. Jag ska äta 1900 kcal/dag fördelat på 6 måltider och 1 timmes träning på det.. Känns lättare än vad jag hade trott och som grädde på moset så hade jag på dag sju tappat 3 kilo och jag märker ganska stor skillnad på magen..redan!!????


    Ja, man måste ha någon att luta sig på, för lätt är det inte detta.. Spännande, så kul att du redan märker skillnad! (Dock tappar man oftast mkt vatten i början, så brukar gå lite långsammare efter första 1-2 veckorna)


  • Pia88

    Det närmar sig bröllop för min del.. 1 månad kvar nu... Så nu är det slut klämmen som gäller.. Lämnade dock in klänningen till sömmerskan i måndags.. så så jätte mycket får jag inte gå ner.. utan mer hållas på samma ställe.. men det i sig är en utmaning...

    har nu gått in för att inte frossa.. för min del betyder det att inte äta både glass, choko och fika på samma dag.. utan försöka välja min godsak.. eller helt låta bli.. inte lätt då jag har en blivande som vill ha fika varje dag och har rasat i vikt nu under vår byggtid.. som för den delen bara är i början ännu.... :p

    det goda i kråksången är att jag nu inför och strax efter midsommar jobbar som en tok för att sen kunna ha lediga dagar före min egentliga semester.. så det borde inte finnas tid att sitta hemma och äta godsaker..

    träningen är den som blir lidande.. inte mycket jag kan göra just nu vid bygget.. utan mera se på och langa bräder.. men som sagt.. sitter inte hemma...

  • frkmaria

    Hur går det för er alla?

    Något nytt under solen?


     


    Jag skäms över att ha toppat vågen, batteriet la av för några veckor sen och jag tänkte "äsch, fixar det tills jag ska börja" vilket var hemskt. Stod 105.1 på den (var jag iofs nästan uppe i ett par gånger men gått ner till 102ish igen direkt) i måndags och träningen skulle börja på tisdagen. Sista jobbdagen och allt så jag unnade mig en sista godispåse på kvällen, vägde mig inte på tisdagen och har satt igång rejält. Igår var det dryga 1h träning på gym och promenader i 2h45 min. Handlade och städade i köket utöver detta vilket jag anser är ganska så aktivt det med så visst klarade jag mina 4h!


    Idag har jag tränat i 1,5h och gått promenader i 2h15min så jag känner mig godkänd idag med! ;) Har även repat i över timmen och där går åt mer energi än man kan tro! ;)


    1 augusti 2015
  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-06-11 09:22:17 följande:

    Det närmar sig bröllop för min del.. 1 månad kvar nu... Så nu är det slut klämmen som gäller.. Lämnade dock in klänningen till sömmerskan i måndags.. så så jätte mycket får jag inte gå ner.. utan mer hållas på samma ställe.. men det i sig är en utmaning...

    har nu gått in för att inte frossa.. för min del betyder det att inte äta både glass, choko och fika på samma dag.. utan försöka välja min godsak.. eller helt låta bli.. inte lätt då jag har en blivande som vill ha fika varje dag och har rasat i vikt nu under vår byggtid.. som för den delen bara är i början ännu.... :p

    det goda i kråksången är att jag nu inför och strax efter midsommar jobbar som en tok för att sen kunna ha lediga dagar före min egentliga semester.. så det borde inte finnas tid att sitta hemma och äta godsaker..

    träningen är den som blir lidande.. inte mycket jag kan göra just nu vid bygget.. utan mera se på och langa bräder.. men som sagt.. sitter inte hemma...


    Så spännande! Du måste posta massa bilder och berätta allt sen!
    frkmaria skrev 2014-06-18 19:25:38 följande:

    Hur går det för er alla?

    Något nytt under solen?


    Jag skäms över att ha toppat vågen, batteriet la av för några veckor sen och jag tänkte "äsch, fixar det tills jag ska börja" vilket var hemskt. Stod 105.1 på den (var jag iofs nästan uppe i ett par gånger men gått ner till 102ish igen direkt) i måndags och träningen skulle börja på tisdagen. Sista jobbdagen och allt så jag unnade mig en sista godispåse på kvällen, vägde mig inte på tisdagen och har satt igång rejält. Igår var det dryga 1h träning på gym och promenader i 2h45 min. Handlade och städade i köket utöver detta vilket jag anser är ganska så aktivt det med så visst klarade jag mina 4h!


    Idag har jag tränat i 1,5h och gått promenader i 2h15min så jag känner mig godkänd idag med! ;) Har även repat i över timmen och där går åt mer energi än man kan tro! ;)



    Jag tror mer på måttband än vågen. 
    Bra jobbat!
Svar på tråden Viktnedgångspepp!