• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-25 13:58:00 följande:

    Börjar komma igång med träningen ordentligt nu, den här veckan har jag tränat följande:
    mån: Cyklade 2mil
    tis: Cyklade 2,4mil, sprang 20min på löpband, tränade 30min Cxcore
    ons: Cyklade 2,4mil
    tors: Cyklade 2,4mil
    fre: Cyklade 1mil (fick punka så fick åka kollektivt hem)
    lör: Körde ett prova-på-pass Crossfit 60min. Asjobbigt :p
    sön: Inget än så länge, kanske blir en powerwalk eller en löprunda senare.

    Har inte hänt så mkt än med vikten dock, men på tisdag är det dags att väga, mäta och fota, gör det en gång i månaden, så då får vi se om det iaf har hänt något på måttbandet.


    Va duktig du är att cykla! Är det typ till och från jobbet, eller släpar du dig ut på kvällarna? *impressed*
    Med dendär träningen borde det ju verkligen börja rasa!


    Anna Rank: jag hade en såndär lårindragare då jag gifte mig, från märket spanx som då för två år sen var i ropet och var och varannan bloggare hyllade. + magkorsetten. Allt för ett fejkat intryck;)
    Nejmen shapebyxan fick inte slätat ut mina valkar så jag tog korstten på då också. Den gillar jag, brukar ha den annars också då man skall piffa till sig lite. Det var förbenat kallt då vi gifte oss, typ +5 grader och hällregn så alltsom kunde värma lite var hemmåt
    AnnaRank skrev 2014-05-25 16:03:41 följande:

    Apropå underkläder och att låren kan skava mot varandra: Jag var på underklädesprovning i torsdag och tog upp det här problemet med tjejen som hjälpte mig. Vi kom fram till en lösning som jag älskar!

    Under själva vigseln och festen så har jag en ny, underbart söt (och sexig) BH som vi valde ut. Under den så har jag en shaper. Vet inte om ni har sett "Trinny och Susannah"? De har i alla fall tagit fram en shaper som har halvlånga ben (strax över knät), drar in lår och mage, och går till strax under bysten. För att den inte ska "rulla ner" när man rör sig, så har den axelband. Absolut inte något sexigt plagg som jag har tänkt visa min sambo, så jag köpte matchande trosor till BH:n, höfthållare och strumpor som jag byter om till när vi kommer till hotellet efter festen.

    Snygg, tight och bekväm på bröllopet - het på kvällen: win-win ;)


  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-26 08:41:26 följande:
    Va duktig du är att cykla! Är det typ till och från jobbet, eller släpar du dig ut på kvällarna? *impressed*
    Med dendär träningen borde det ju verkligen börja rasa!
    AnnaRank skrev 2014-05-25 16:03:41 följande:

    Apropå underkläder och att låren kan skava mot varandra: Jag var på underklädesprovning i torsdag och tog upp det här problemet med tjejen som hjälpte mig. Vi kom fram till en lösning som jag älskar!

    Under själva vigseln och festen så har jag en ny, underbart söt (och sexig) BH som vi valde ut. Under den så har jag en shaper. Vet inte om ni har sett "Trinny och Susannah"? De har i alla fall tagit fram en shaper som har halvlånga ben (strax över knät), drar in lår och mage, och går till strax under bysten. För att den inte ska "rulla ner" när man rör sig, så har den axelband. Absolut inte något sexigt plagg som jag har tänkt visa min sambo, så jag köpte matchande trosor till BH:n, höfthållare och strumpor som jag byter om till när vi kommer till hotellet efter festen.

    Snygg, tight och bekväm på bröllopet - het på kvällen: win-win ;)


    Japp, till och från jobbet 1 mil enkel sträcka, när jag cyklar via stan/gymmet blir det 2,4 totalt. 

    Jag hoppas ju på det, tänker verkligen på vad jag äter, och på att det inte ska bli för mkt kalorier etc.
    Men har inte gått ner alls mkt, drygt 1 kg på en månad...

    Men det är väll bara att köra på, snart måste det ju hända något..
  • SabrinaL

    Idag är det vägdag igen.. Nu har gått ner till 73,9 kg. Alltså -12,2 kg på 18 veckor. :)

    Nu har jag betalat tillbaka restskatten jag fick i år, så nu kan jag börja spara ihop till ett gymkort. Jag hoppas att ett gymkort ger mig lite mer lust att faktiskt börja träna. Dessutom måste jag göra det för att huden ska hänga med och att tona till kroppen lite.

    Det är såna här dagar som gör en så glad, att man nästan kan se mållinjen på nåt sätt trots att det är lång väg kvar.

    Hur går det för er andra?

  • lommila86
    SabrinaL skrev 2014-05-27 14:11:14 följande:

    Idag är det vägdag igen.. Nu har gått ner till 73,9 kg. Alltså -12,2 kg på 18 veckor. :)

    Nu har jag betalat tillbaka restskatten jag fick i år, så nu kan jag börja spara ihop till ett gymkort. Jag hoppas att ett gymkort ger mig lite mer lust att faktiskt börja träna. Dessutom måste jag göra det för att huden ska hänga med och att tona till kroppen lite.

    Det är såna här dagar som gör en så glad, att man nästan kan se mållinjen på nåt sätt trots att det är lång väg kvar.

    Hur går det för er andra?


    duktigt:) Berätta mer om hur du lyckats!?:)

    för mig går det sådär. Är ännu sjukskriven till 9.6:( liggandet gör inga under för vikten tyvärr. snarare trycker jag i mig godsaker då jag tycker synd om mig själv. Borde ha haft vägdag i mårse men glömde bort det i mina krämpor:P får väga imåron istället!
  • Pia88

    Här stampar vi på stället... Men bygger istället desto mera.. Och då ska de fikas och ätas enkelt osv.. Sen är det 4 examenskalas i helgen så där blir det en del..... Men jag stampar iaf =)

    Motionen består av att plocka bräd och plankstumpar... gå i sand.. bära verktyg...

  • lommila86
    Pia88 skrev 2014-05-30 08:02:40 följande:

    Här stampar vi på stället... Men bygger istället desto mera.. Och då ska de fikas och ätas enkelt osv.. Sen är det 4 examenskalas i helgen så där blir det en del..... Men jag stampar iaf =)

    Motionen består av att plocka bräd och plankstumpar... gå i sand.. bära verktyg...


     Eller du får ha M2B att provsmaka först om de e goda, onödigt att haska kalorier på osmaklig tårta;)
  • SabrinaL
    lommila86 skrev 2014-05-28 15:57:26 följande:

    duktigt:) Berätta mer om hur du lyckats!?:)


    Tack :)

    Jag har egentligen bara slutat göra 3 saker. Slutat dricka Coca cola, slutat äta chips och sen ätit mindre än vad jag gjort av med. Men jag har inte tränat nånting än, så det kommer nog gå ännu bättre när jag väl börjar med det. :)
  • Pia88
    lommila86 skrev 2014-05-31 12:36:53 följande:
     Eller du får ha M2B att provsmaka först om de e goda, onödigt att haska kalorier på osmaklig tårta;)

    Kalasen gick väl sådär... Blev ätit allt för mycket som vanlit.. Och sämre med mat då istället.. Men vågen stampar iaf..

    Har nu igår och idag gjort en cyckel tur.. Igår blev det 11km och idag 14,5km.. Alltid nåt.. Sen skicka mitt blivande svärmor om jag vill komma till bygget.. Så där plockade vi bräd och plakstumpar och rev bort plasten ur huset.. Så nu kan golvet börja torka =) så fick egentligen 2 träningspass igår...
Svar på tråden Viktnedgångspepp!