• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Trattkantarellen
    Puyo skrev 2014-05-22 00:49:38 följande:

    Idag har det varit en bra dag! Åt en grekisk sallad och har gått långprommis 70minuter, rensat ogräs i 4timmar (ja en stor rabatt som aldrig blivit rensad, så det tog tid.. det var många rötter att dra i så jag måste förbränt något) och inte fuskat något alls på dieten! :) 


    Toppen!
    Sally Bowles skrev 2014-05-22 06:26:37 följande:

    Lomilla86; Tack! Ja jag tränar. Går på gympa och tränar styrketräning, och så kutar jag efter ungarna jämt och ständigt haha!

    Puyo; Välkommen tillbaka. Hoppas det går bra för din mamma. Försök att finna stöd i vänner i detta jobbiga. Angående viktnedgång så tror jag på att köpa hem massa goda frukter ( om man äter det ) och kolsyrat vatten, så man har nåt att festa på  när snasksuget sätter in. Kram till dig.

    Trattkantarellen;  Ja, det måste ha flyttat runt sig lite, kan inte förklara annars haha!


    Praktiskt när det flyttar sig sådär
    lommila86 skrev 2014-05-22 07:24:29 följande:
    Hejaheja! Nu vet jag inte vad du går på för pulver men med viss insikt i ämnet så skulle jag rekomendera sånadär kickstart paket som finns. Dvs man får alla mål i en låda, och det är lite variation på pulvren.
    Själv körde jag engång 2 pakett nutrilett start ( 10 dagar) och gick ner ca 5 kg. det var enklare att hålla sig till dieten då det var annat än jordgubbshakes man fick äta.

    Trattkantarelllen: jag har läst nånstans att det är ungefär 1 kg/1cm gällande typ klänningar och sånt.

    Sally Bowles: Får man vara nyfiken vad du exakt tränar i gymmet då? Jag har gymkort men vet inte vad man skall göra med maskinerna så jag går mest på ledda pass ( då jag orkar släpa mig dit dvs..tyvärr ca 1 g/v) Känner mig mest som en kråka då jag sitter och flaxar i diverse maskiner. Nu är ju allal gymmaskiner olika men vilka muskelgrupper focuserar du på?

    Pia88: Måste du ha endera då om du giftr dig nu isommar? Jag skulle köra barbent så får man kicka av sig skorna hur man vill. Annars kanske stayups eller ännu hellre sånadär man har i strumpebandshållare, så de säkert hålls uppe.  Strumpbyxor går ju ganska högt upp i midjan och där sitter ju klänningen ganska tajt och om du dessutom ämnar ha nån maginhållare så blir det ju många lager
    Hmm, vill ju gå ner 11kg så då borde den ju passa snart
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-22 07:45:31 följande:

    På tal om annat som inte har med viktnedgången att göra; Tänkte ni ha ngt shapande underklänningen så har jag ett tips; Eller om ni int tänkte ha så ger jag en tänka på.

    Övervikten har ju en tendens att sitta runt midjan, och tyvärr så kan klänningen haka upp sig på valkarna, vilket kanske inte är det snyggasteSpec. om man inte har den dyraste klänningen i det mest stödjande materialet.

    Köp en midjekorsett från typ åhlens för några hundra kronor. Den går ju inte i kategorin sexiga underkläder men gör under för formen. Den slätar liksom ut valkarna och ger en betydligt snyggare figurlinje utan att vara obekväm. dessutom då den är blank i materialet så glider med

    Ex. för mig som har rätt tilltagna kärlekshandtag som brukar sticka ut så med dem gör den under:)

    slut på reklamen


    Om jag lyckas gå ner alla mina kilon behöver jag nog ingen, men annars lär jag ha något shapeande under
    Pia88 skrev 2014-05-22 09:28:35 följande:
    Måste och måste.. Det är mera för att undvika svidande skavsår på innerlåren....Skulle det inte vara för varmt eller för tjockt material så skulle jag ha vanliga 3/4 leggings... Men dom kan bli lite varma under några lager tyll + klänning...
    Magen e nu inte problemet.. den trollar klänningen med då den e rynkad just där dom största handtagen finns :p men strumpbyxor skulle hjälpa med båda...

    köpte stay-ups på Lindex som jag tänkte prova med nu på min kusins examenskalas... får se sen vad som känns bättre...
    Låter bra, testa och se hur det funkar.
    Puyo skrev 2014-05-22 14:35:19 följande:
    Jag går på allevos pulver, innan jag hamnade ur kurs med dieten så gick jag på denna pulverdiet (tycker bara om en smak så den får det bli :P )
    Lycka till!


  • lommila86
    Sally Bowles skrev
    Okei! Jag brukar mest löpa på bandet och om jag går på ledda timmar så är det främst spinning.
    Jag saknar all form av rytmik och taktkänsla så att gå på typ zumba eller liknande är walk of shame...
    På maskinerna vågar jag mig inte riktigt. Eller vågar och vågar, det är främst det att jag inte vet hur man använder dem så det känns som att jag flaxar som en kråka då jag inte har ngt hum om vikter och upprepningar etc.

    vilka pass går du på då? Jag antar det är det du menar med gympan?

    Men jisses dessa heljer, åtmn här har det varit jättevarmt--> vin, läskande  o glass. Inte undra på att man e tjock.. Hur e det med er andra klarar ni att hålla er till typ vatten då andra dricker sin kalla cider?

    Jag har ännu kvar låsningen i ryggen, nytt massörbesök imorgon. Hoppas det lossar då:S Annars lär det inte bli tränat nu i veckan heller
  • Trattkantarellen

    Börjar komma igång med träningen ordentligt nu, den här veckan har jag tränat följande:
    mån: Cyklade 2mil
    tis: Cyklade 2,4mil, sprang 20min på löpband, tränade 30min Cxcore
    ons: Cyklade 2,4mil
    tors: Cyklade 2,4mil
    fre: Cyklade 1mil (fick punka så fick åka kollektivt hem)
    lör: Körde ett prova-på-pass Crossfit 60min. Asjobbigt :p
    sön: Inget än så länge, kanske blir en powerwalk eller en löprunda senare.

    Har inte hänt så mkt än med vikten dock, men på tisdag är det dags att väga, mäta och fota, gör det en gång i månaden, så då får vi se om det iaf har hänt något på måttbandet.

  • AnnaRank

    Apropå underkläder och att låren kan skava mot varandra: Jag var på underklädesprovning i torsdag och tog upp det här problemet med tjejen som hjälpte mig. Vi kom fram till en lösning som jag älskar!

    Under själva vigseln och festen så har jag en ny, underbart söt (och sexig) BH som vi valde ut. Under den så har jag en shaper. Vet inte om ni har sett "Trinny och Susannah"? De har i alla fall tagit fram en shaper som har halvlånga ben (strax över knät), drar in lår och mage, och går till strax under bysten. För att den inte ska "rulla ner" när man rör sig, så har den axelband. Absolut inte något sexigt plagg som jag har tänkt visa min sambo, så jag köpte matchande trosor till BH:n, höfthållare och strumpor som jag byter om till när vi kommer till hotellet efter festen.

    Snygg, tight och bekväm på bröllopet - het på kvällen: win-win ;)


     
  • Trattkantarellen
    AnnaRank skrev 2014-05-25 16:03:41 följande:

    Apropå underkläder och att låren kan skava mot varandra: Jag var på underklädesprovning i torsdag och tog upp det här problemet med tjejen som hjälpte mig. Vi kom fram till en lösning som jag älskar!

    Under själva vigseln och festen så har jag en ny, underbart söt (och sexig) BH som vi valde ut. Under den så har jag en shaper. Vet inte om ni har sett "Trinny och Susannah"? De har i alla fall tagit fram en shaper som har halvlånga ben (strax över knät), drar in lår och mage, och går till strax under bysten. För att den inte ska "rulla ner" när man rör sig, så har den axelband. Absolut inte något sexigt plagg som jag har tänkt visa min sambo, så jag köpte matchande trosor till BH:n, höfthållare och strumpor som jag byter om till när vi kommer till hotellet efter festen.

    Snygg, tight och bekväm på bröllopet - het på kvällen: win-win ;)


     
    Låter som en mkt bra lösning
  • AnnaRank
    Trattkantarellen skrev 2014-05-25 16:12:46 följande:
    Låter som en mkt bra lösning
    Ja, det är det faktistk. Det är, som sagt, ingen sexig lösning men funkar asbra. Och bara att få på sig den där shapern är som ett helt gympapass, haha. Men det gör UNDER för figuren!
  • Trattkantarellen
    AnnaRank skrev 2014-05-25 16:21:42 följande:
    Ja, det är det faktistk. Det är, som sagt, ingen sexig lösning men funkar asbra. Och bara att få på sig den där shapern är som ett helt gympapass, haha. Men det gör UNDER för figuren!
    Eftersom du ska ha den under klänningen spelar det ju ingen roll om den är sexig. Som du säger, man kan ju ha nya underkläder som man byter till sen.
    Vart någonstans köpte du den shapern förresten?
  • AnnaRank

    På "Feminint" i Stockholm. Superbra affär, har verkligen bra positiva saker att säga om dem. Vi som blivit välsignade med lite kurvor kanske inte alltid tycker det är så roligt att slänga av sig kläderna framför främlingar, men de är otroligt proffsiga så det kändes helt okej. Inte kul, men inte heller ångestframkallande ;)

Svar på tråden Viktnedgångspepp!