• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Puyo
    Trattkantarellen skrev 2014-05-20 21:43:14 följande:
    Bara att ta nya tag!
    Kör på det som passar dig bäst, blir oftast bäst då
    Själv kör jag LCHF och träning, och är jättenöjd med det upplägget, men alla är vi olika
    Började med lite löpning igen igår och kickstartar med pulverdiet :)
    lommila86 skrev 2014-05-21 07:10:30 följande:

    Välkommen tillbaka! nej det är inte lätt att banta samtidigt som livet skenar:/ Hoppas det reder sig med din mamma!

    Gällande bantingen så är det ju så att outputten skall vara större än inputten. punkt. Sen hur man lyckas med det vette fan. Lämna bort fredagsvinet och mys chipsen? powerwalka en mil om dagen? Vad passar dig?

    Själv hade jag vägdag idag. 73.2 kg. plus:( tror det är det varma vädret med läskdrickande och glass som går att spåra.
    Har stått på 73 nu åtmn en månad. hur svårt kan det vara?
    Har en låsning i ryggen som gör mig motionsförhindrad.:( var till en massör igår och nu kan jag knappt röra mig:S
    Hmm blir nog bättre, brukar göra ont första dagarna efter massage så du är igång snart!! :) 
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-21 07:10:40 följande:

    Välkommen tillbaka! nej det är inte lätt att banta samtidigt som livet skenar:/ Hoppas det reder sig med din mamma!

    Gällande bantingen så är det ju så att outputten skall vara större än inputten. punkt. Sen hur man lyckas med det vette fan. Lämna bort fredagsvinet och mys chipsen? powerwalka en mil om dagen? Vad passar dig?

    Själv hade jag vägdag idag. 73.2 kg. plus:( tror det är det varma vädret med läskdrickande och glass som går att spåra.
    Har stått på 73 nu åtmn en månad. hur svårt kan det vara?
    Har en låsning i ryggen som gör mig motionsförhindrad.:( var till en massör igår och nu kan jag knappt röra mig:S
    Haha, precis, ta bort alla sånna där extragrejer
    Mmm, läsk och glass är farligt :p
    Usch då, hoppas det blir bättre snart då
    lommila86 skrev 2014-05-21 07:11:46 följande:
    Ja men det vore väl en bra morot! Pröva den nu och fota, så har du jämförelsebilder och en morot! Om den sen inte blir frackbröllop så shitt happens:)
    Mmm, jag gjorde faktiskt det. Fattas en bra bit dock, typ 10cm minst.. Den går ihop utan problem upp till midjan, sen blir det svårt
    Men det ska allt gå att ändra på
    Pia88 skrev 2014-05-21 08:58:36 följande:

    Tja.

    Har visst blivit inaktiv med det mesta.. Men vikten håller (igen) på att rasa.. Men har nu suttit fast på 69 ett tag.. okej.. vägde in på 68,5 idag =) *tjohoo*

    Provade klänningen i söndags efter att ha grillat och ätit gott.. Och det gick fast och spände endast lite över magen =) så det borde snart vara kirrat =) sen dom sista "må bra" kilona.. ca 5kg kvar till dom...

    Bygget framskrider i racerfart.. knappt så man hinner med.. där blir det en del fika och enkel mat.. mycket soppor och grillat... men endå har jag lyckast gå ner nu =) som nån sa.. input och output ;)

    min motivation just nu har varit mina shorts som gick att stänga =) bikbok storlek xl som satt bra för 5 år sedan.. nu går dom igen att stänga =) sen är det alltid nån på jobbet som säger att jag magrar.. nu senast var det en läkare som varit på annat i några månader...

    Eftersom de flesta av oss har endel extra att bära på så e jag ganska säker på att det är fler som har samma "problem" som jag.. Låren skaver mot varandra.. Vad är då bättre.. Strumpbyxor eller stay-ups .. säg att det är 25grader varmt på bröllopsdagen.. det bäddar för skavsår... vad är då bättre?...


    Yey! Nedåt är bra!
    Härligt när man får på sig kläder som tidigare varit för små!
    Jag tror på strumpbyxor, har provat stayups och hade lite problem med att de gled ned, så då kanske de inte skyddar så bra mot skav... 
    Puyo skrev 2014-05-21 11:53:18 följande:
    Började med lite löpning igen igår och kickstartar med pulverdiet :)
    lommila86 skrev 2014-05-21 07:10:30 följande:

    Välkommen tillbaka! nej det är inte lätt att banta samtidigt som livet skenar:/ Hoppas det reder sig med din mamma!

    Gällande bantingen så är det ju så att outputten skall vara större än inputten. punkt. Sen hur man lyckas med det vette fan. Lämna bort fredagsvinet och mys chipsen? powerwalka en mil om dagen? Vad passar dig?

    Själv hade jag vägdag idag. 73.2 kg. plus:( tror det är det varma vädret med läskdrickande och glass som går att spåra.
    Har stått på 73 nu åtmn en månad. hur svårt kan det vara?
    Har en låsning i ryggen som gör mig motionsförhindrad.:( var till en massör igår och nu kan jag knappt röra mig:S
    Hejja hejja!



  • Puyo

    Idag har det varit en bra dag! Åt en grekisk sallad och har gått långprommis 70minuter, rensat ogräs i 4timmar (ja en stor rabatt som aldrig blivit rensad, så det tog tid.. det var många rötter att dra i så jag måste förbränt något) och inte fuskat något alls på dieten! :) 

  • Sally Bowles

    Lomilla86; Tack! Ja jag tränar. Går på gympa och tränar styrketräning, och så kutar jag efter ungarna jämt och ständigt haha!

    Puyo; Välkommen tillbaka. Hoppas det går bra för din mamma. Försök att finna stöd i vänner i detta jobbiga. Angående viktnedgång så tror jag på att köpa hem massa goda frukter ( om man äter det ) och kolsyrat vatten, så man har nåt att festa på  när snasksuget sätter in. Kram till dig.

    Trattkantarellen;  Ja, det måste ha flyttat runt sig lite, kan inte förklara annars haha!

  • lommila86
    Puyo skrev 2014-05-22 00:49:38 följande:

    Idag har det varit en bra dag! Åt en grekisk sallad och har gått långprommis 70minuter, rensat ogräs i 4timmar (ja en stor rabatt som aldrig blivit rensad, så det tog tid.. det var många rötter att dra i så jag måste förbränt något) och inte fuskat något alls på dieten! :) 


    Hejaheja! Nu vet jag inte vad du går på för pulver men med viss insikt i ämnet så skulle jag rekomendera sånadär kickstart paket som finns. Dvs man får alla mål i en låda, och det är lite variation på pulvren.
    Själv körde jag engång 2 pakett nutrilett start ( 10 dagar) och gick ner ca 5 kg. det var enklare att hålla sig till dieten då det var annat än jordgubbshakes man fick äta.

    Trattkantarelllen: jag har läst nånstans att det är ungefär 1 kg/1cm gällande typ klänningar och sånt.

    Sally Bowles: Får man vara nyfiken vad du exakt tränar i gymmet då? Jag har gymkort men vet inte vad man skall göra med maskinerna så jag går mest på ledda pass ( då jag orkar släpa mig dit dvs..tyvärr ca 1 g/v) Känner mig mest som en kråka då jag sitter och flaxar i diverse maskiner. Nu är ju allal gymmaskiner olika men vilka muskelgrupper focuserar du på?

    Pia88: Måste du ha endera då om du giftr dig nu isommar? Jag skulle köra barbent så får man kicka av sig skorna hur man vill. Annars kanske stayups eller ännu hellre sånadär man har i strumpebandshållare, så de säkert hålls uppe.  Strumpbyxor går ju ganska högt upp i midjan och där sitter ju klänningen ganska tajt och om du dessutom ämnar ha nån maginhållare så blir det ju många lager
  • lommila86

    På tal om annat som inte har med viktnedgången att göra; Tänkte ni ha ngt shapande underklänningen så har jag ett tips; Eller om ni int tänkte ha så ger jag en tänka på.

    Övervikten har ju en tendens att sitta runt midjan, och tyvärr så kan klänningen haka upp sig på valkarna, vilket kanske inte är det snyggasteSpec. om man inte har den dyraste klänningen i det mest stödjande materialet.

    Köp en midjekorsett från typ åhlens för några hundra kronor. Den går ju inte i kategorin sexiga underkläder men gör under för formen. Den slätar liksom ut valkarna och ger en betydligt snyggare figurlinje utan att vara obekväm. dessutom då den är blank i materialet så glider med

    Ex. för mig som har rätt tilltagna kärlekshandtag som brukar sticka ut så med dem gör den under:)

    slut på reklamen

  • Pia88
    lommila86 skrev 2014-05-22 07:24:29 följande:
    Pia88: Måste du ha endera då om du giftr dig nu isommar? Jag skulle köra barbent så får man kicka av sig skorna hur man vill. Annars kanske stayups eller ännu hellre sånadär man har i strumpebandshållare, så de säkert hålls uppe.  Strumpbyxor går ju ganska högt upp i midjan och där sitter ju klänningen ganska tajt och om du dessutom ämnar ha nån maginhållare så blir det ju många lager
    Måste och måste.. Det är mera för att undvika svidande skavsår på innerlåren....Skulle det inte vara för varmt eller för tjockt material så skulle jag ha vanliga 3/4 leggings... Men dom kan bli lite varma under några lager tyll + klänning...
    Magen e nu inte problemet.. den trollar klänningen med då den e rynkad just där dom största handtagen finns :p men strumpbyxor skulle hjälpa med båda...

    köpte stay-ups på Lindex som jag tänkte prova med nu på min kusins examenskalas... får se sen vad som känns bättre...
  • Sally Bowles

    Lomilla86;

    Javisst får du vara nyfiken :)

    På gymmet så brukar jag först köra 30 minuter crosstrainer eller löpband, sen en halvtimme rygg och magmaskiner.

    Och på jympapassen så är det ganska mycket mag och ryggstyrkeövningar blandat med ren kondition. Jag struntar helt i benträning åå gymmet då dem tränas ändå i crossen och under allt skuttande på gympan.

    Vad gillar du för träningsform?

  • Puyo
    lommila86 skrev 2014-05-22 07:24:29 följande:
    Hejaheja! Nu vet jag inte vad du går på för pulver men med viss insikt i ämnet så skulle jag rekomendera sånadär kickstart paket som finns. Dvs man får alla mål i en låda, och det är lite variation på pulvren.
    Själv körde jag engång 2 pakett nutrilett start ( 10 dagar) och gick ner ca 5 kg. det var enklare att hålla sig till dieten då det var annat än jordgubbshakes man fick äta.

    Trattkantarelllen: jag har läst nånstans att det är ungefär 1 kg/1cm gällande typ klänningar och sånt.

    Sally Bowles: Får man vara nyfiken vad du exakt tränar i gymmet då? Jag har gymkort men vet inte vad man skall göra med maskinerna så jag går mest på ledda pass ( då jag orkar släpa mig dit dvs..tyvärr ca 1 g/v) Känner mig mest som en kråka då jag sitter och flaxar i diverse maskiner. Nu är ju allal gymmaskiner olika men vilka muskelgrupper focuserar du på?

    Pia88: Måste du ha endera då om du giftr dig nu isommar? Jag skulle köra barbent så får man kicka av sig skorna hur man vill. Annars kanske stayups eller ännu hellre sånadär man har i strumpebandshållare, så de säkert hålls uppe.  Strumpbyxor går ju ganska högt upp i midjan och där sitter ju klänningen ganska tajt och om du dessutom ämnar ha nån maginhållare så blir det ju många lager
    Jag går på allevos pulver, innan jag hamnade ur kurs med dieten så gick jag på denna pulverdiet (tycker bara om en smak så den får det bli :P )
Svar på tråden Viktnedgångspepp!