• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • SabrinaL

    Idag kom jag äntligen under 75 kg. Dagens vikt är 74,9 kg! Jag är så jävla glad, för att kunna bocka av ännu ett delmål. Nu är det bara 24,9 kg kvar till slutmålet. Det är 11,2 kg närmare än när jag började. :)

    Hur går det för er andra?

  • lommila86

    min matchvikt i förrgår var 72.3. Alltför skata men säkert går det neråt. ganska exakt-5 kg nu, vilket förståss känns bra då man ser 10 smörpaket framför sig. Men fortsättningsvis känns det inte som att kläderna har lättat... Jagmenar de 10 smörpaketen borde ju varit nånstans:S
    Hur känns det för er, och var märkte ni nergången först?

  • Trattkantarellen
    SabrinaL skrev 2014-05-16 12:18:49 följande:

    Idag kom jag äntligen under 75 kg. Dagens vikt är 74,9 kg! Jag är så jävla glad, för att kunna bocka av ännu ett delmål. Nu är det bara 24,9 kg kvar till slutmålet. Det är 11,2 kg närmare än när jag började. :)

    Hur går det för er andra?


    Yey! Kämpa på!
    Här går det långsamt frammåt, den här veckan har det inte hänt alls mkt.. Har pendlat mellan 79,1-79,9 hela veckan. Vill att det ska börja hända något snart.. :(
    lommila86 skrev 2014-05-16 16:23:57 följande:

    min matchvikt i förrgår var 72.3. Alltför skata men säkert går det neråt. ganska exakt-5 kg nu, vilket förståss känns bra då man ser 10 smörpaket framför sig. Men fortsättningsvis känns det inte som att kläderna har lättat... Jagmenar de 10 smörpaketen borde ju varit nånstans:S
    Hur känns det för er, och var märkte ni nergången först?


    Jag har bara gått ner 3-4kg totalt, har 11kg kvar...
    Har än så länge inte märk av viktnedgången särskilt mkt.

  • lommila86

    på tal om att märka, vi var ut på resturang igårkväll ( sånt gör ju under  för vikten, rekomenderas.....), och jag hade ett par byxor som jag inte haft på en tid. De var lösa, så jag borde ha behövt ett skärp! yes äntligen. Sn att brallorna var från Mango och av dålig kvalite så att de säkert strechat och blivit oformliga av användning är en annan sak..

    :)

  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-18 09:59:35 följande:

    på tal om att märka, vi var ut på resturang igårkväll ( sånt gör ju under  för vikten, rekomenderas.....), och jag hade ett par byxor som jag inte haft på en tid. De var lösa, så jag borde ha behövt ett skärp! yes äntligen. Sn att brallorna var från Mango och av dålig kvalite så att de säkert strechat och blivit oformliga av användning är en annan sak..

    :)


    Äsch. Byxorna var för stora, punkt slut! Bra jobbat!
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-18 10:24:24 följande:
    Äsch. Byxorna var för stora, punkt slut! Bra jobbat!
    tja, man måste ju se det så

    Bifogar en bild med inspis från Yennie. ca 4 cm saknas för att jag skall få ihop min bbrudklänning. det är väl ungefär lika med 4 kg det?

    Har bröllopsdag om 2. veckor så det blir lite tajt... ( jo jag e ju redan gift..) Första gången jag prövade den sen dagen D, så lite skoj var det ju:)
  • lommila86
    SabrinaL skrev 2014-05-13 22:33:18 följande:

    Hej!

    Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

    Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)


    ja de va väl mig du menade;) jag vet att jag vägde 53 kg då jag fick studenten, men den tiden är att glömma, det är nu 10 år sedan. men 10 år äldre så skulle det ju se undernärt ut att vara 53 kg/173.  så kan jag int längre se mig, men 65 -yes nice:)

  • lommila86
    SabrinaL skrev 2014-05-13 22:33:18 följande:

    Hej!

    Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

    Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)


    #gillar
    du har varit jätte duktig:)
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-18 10:30:42 följande:
    tja, man måste ju se det så

    Bifogar en bild med inspis från Yennie. ca 4 cm saknas för att jag skall få ihop min bbrudklänning. det är väl ungefär lika med 4 kg det?

    Har bröllopsdag om 2. veckor så det blir lite tajt... ( jo jag e ju redan gift..) Första gången jag prövade den sen dagen D, så lite skoj var det ju:)
    Wow! Snygg klänning!
    lommila86 skrev 2014-05-18 10:40:18 följande:
    ja de va väl mig du menade;) jag vet att jag vägde 53 kg då jag fick studenten, men den tiden är att glömma, det är nu 10 år sedan. men 10 år äldre så skulle det ju se undernärt ut att vara 53 kg/173.  så kan jag int längre se mig, men 65 -yes nice:)
    Haha, jag vägde 65kg när jag tog studenten till mina 173cm :p 
    Det var 8 år sedan nu.. 

    Satt och knåpade ihop en liten motivationsbild, tänkte dela med mig till er

    Förhoppningen är att det snart finns en "nu" i slutet som ser ut ungefär som första bilderna :p
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-18 11:26:51 följande:
    Oh va söt du var:) eller ja får man säga så? Kollade just in mitt studenfoto också, och förutom ur barnslig man såg ut var jag ju nog ett benrangel då, ansiktet var säkert 5 cm smalare för att inte tala om armarna.. Dock hade inte digitalkameran gjort entre i vår familj då, så jag besparar er eventuella bilder...

    Har du kvar klänningen? Vore ju en morot kanske att försöka komma i den?
    Sålde min balklänning för nått år sedan, eftersom jag insåg mina problem i att kunna ha den igen.. dock sprättade jag ut alla sömmar redan till första akademibalen, hmm borde redan där sett teckenen...
Svar på tråden Viktnedgångspepp!