• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • yennie


    Hej

    Ner 0,6 den här evckan och äntligen kommer jag i brudklänningen som jag inte ens kunde få upp 1 cm på dragkedjan när jag köpte den.

    1,4 kg till sen får jag köpa mina skor som jag skall ha på bröllopet
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-12 07:30:13 följande:

    Ja men precis, det är trivselvikten jag vill åt! Jag har mitt delmål nu på 70. Då ska jag köpa snordyra skor. Längtar så till att fläsket inte ska välla ut över jeanskanten så man sitter. Har en massa kläder från the good old days, jag vill ta i bruk. Bl.a en vårkappa som skulle sitta bra nu...
    Egenligen e vi ju i lite samma båt, så bra vi har varandra här, för pepp:) Mina polare i size 32 förstår mig inte:)

    Studierna gick nog lite hårt åt min kropp också, massa billigt öl å sån skit. Men jag skyller inte på enbart studierna. Hade ibland knappt råd med mat, så då kom ju int kilona ha ökat. Samt att vardagsmotionen var bättre än nu då man cyklade överallt. Dagens vardagsmotion är snarare från skrivbordet till  luchrestaurangen ( 200m..)
    Okej :) Haha, ja det längtar jag också efter!
    Har många gamla kläder kvar som jag vill komma i igen. Köpte dessutom hem en sån här topp  - nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/toppar/only-589/grease-lace-cropped-590462-14/ 
    Den ska jag kunna ha på någon fest inom snart framtid!
    kärleken skrev 2014-05-12 07:30:41 följande:

    Hej! Helgen var verkligen inge bra! Jag åt godis i fredags och i lördags va det fest. Pizza på det. Bara medvetna val, men inte alls värt det! 
    Jag har lust att gå in i någon period och bara äta soppor (hemmagjorda), men jag vet ju att äter jag för lite så kommer det inte hålla och bara slå tillbaka. Jag vill verkligen känna mig smidig på bröllopsdagen! Ska ha vår resa till Cypern i juli som en morot och äta bra tills dess. 
    Det går att gå ner i vikt genom att förändra några vardagsvanor! Ska gå!


    Jadå, det ska gå!
    Heja heja!


  • Trattkantarellen
    KimOchKjell skrev 2014-05-12 08:13:07 följande:
    Jag hör väldigt grova generaliseringar här, vilket med tanke på dagens läge inte känns okej. "turkpizza" gör mig riktigt förbannad faktiskt.

    Jag lämnar den här tråden nu, hoppas ni alla når era mål med vikten.

    Och att du/ni som använder "turk" som en generalisering på invandrare går och läser en bok om historia eller öppnar era ögon och ser att i ett land som sverige (gäller också finland som har en hög andel av främlingsfientliga organisationer) där rasismen har fått fotfäste i riksdagen finns det inte utrymme för sådana generaliseringar och antaganden.

    Tack för mig.
    Jag tror du missade hela poängen med mitt inlägg.
    Jag försökte vara ironisk, eftersom jag tycker det är helt ointressant om den som gör min pizza är turk, finne, svenne, italienare eller vad det nu kan vara.
    Det jag är intresserad av är om det är en bra pizza eller inte.

    Jag är lika mkt emot främlingsfientliga organisationer som du, men det är nackdelen med inlägg på internet, man gör sin egen tolkning av det som står, och det är inte alltid det är samma som den som skrev inlägget menar...
    kärleken skrev 2014-05-12 09:20:47 följande:
    Jag håller helt med. Med allt som pågår runt om i världen och i vårt eget land. 

    Jag lämnar också tråden. Får hitta min motivation någon annanstans.
    Se vad jag skrev ovan. Sen tycker jag det är en lite tråkig attityd att säga att man ska lämna en tråd bara för en sån sak, eftersom även du tyvärr verkar ha missförstått mitt inlägg. Eller så är jag bara dålig på att uttrycka mig...
    lommila86 skrev 2014-05-12 11:08:16 följande:

    va tråkig stämmning det blev här.
    Jag vill inte försvara ordet turkpizza, reagerade själv när jag såg det. Men nu tror jag inte att varken Pia88 eller trattkantarellen menade ngt rastistisk eller nervärderande, utan att de inte tänkte sig för.

    Tyvärr finns det en hel del ord som lever kvar som är svåra att bli av med:/ Tänker ex på Sunes sommar med "Wiiinerbreads".

    men det är bra att KimOKjell och käreleken står upp mot rasismen. det borde vi vara bättre på.


    Jag märker tydligt att mitt inlägg inte alls uppfattades som jag menade, och jag kan ju bara be om ursäkt för det.
    Jag försökte på ett lite mer lättsamt/ironiskt sätt visa att även jag tycker att det är fel att använda sig av ord som "turkpizza".

    Jag arbetar på en Folktandvårdsklinik i ett av Göteborgs invandrartätaste områden, och majoriteten av personalen har också utländsk härkomst. Jag tycker INTE rasism är okej, inte heller är det okej att använda nedvärderande ord.

    Jag hoppas att ni förstår mina avsikter och åsikter något bättre nu.


  • Trattkantarellen
    20110519 skrev 2014-05-12 13:58:03 följande:

    Nu har jag varit tyst länge. Men nu börjar bröllopet att närma sig. 

    Har haft en svacka nu då jag inte har brytt mig riktigt om att gå ner i vikt. Men nu börjar jag känna pressen på mig. 


    Bara 10 dagar kvar tills jag ska sy om klänningen. 

    Men nu här en period har jag inte brytt mig vad jag har ätit, ätit bra till måltider och inga kolhydrater med då har jag ätit godis och chips på kvällen. Glass också, inte bara på helgen utan även på veckan. 

    Så dadgens vikt chockade mig. 
    Sist jag vägde mig var 98,0 kg
    Idag vägde jag in mig på 97,8 kg

    Nu ska jag försöka skärpa mig sista tiden
    och fårsöka gå ner något kilo. 


    Du har inte gått upp iaf, se det så!
    Lycka till nu det sista!
    yennie skrev 2014-05-12 16:20:46 följande:
    Hej

    Ner 0,6 den här evckan och äntligen kommer jag i brudklänningen som jag inte ens kunde få upp 1 cm på dragkedjan när jag köpte den.

    1,4 kg till sen får jag köpa mina skor som jag skall ha på bröllopet
    Yey! Superfin klänning, ser ut att passa bra! Snart dags för skor då!
  • Sally Bowles

    Yenni; wow vad vacker du är i din klänning. Bra jobbat!

    Nu har jag skärpt till mig och denna vecka gav det resultatet 80,8. Jag hoppas på att snart väga under 80 kilo. Det var många år sedan jag gjorde det. Ger mig själv dock en stor klapp på axeln då jag gått ned 10 kilo. Vägde 91 när jag blev gravid med min ettåring och gick upp till 94. Så 13 kilon då egentligen, men 10 från ursprungsvikten. Det har gått långsamt men framåt iaf :)

  • SabrinaL

    Hej!

    Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

    Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)

  • Pia88
    Trattkantarellen skrev 2014-05-11 21:56:41 följande:

    Du menar att det FINNS pizzerior som inte ägs av invandrare? :p
    Då har vi nog bara turkpizzor här i Sverige...


    KimOchKjell skrev 2014-05-12 08:13:07 följande:
    Jag hör väldigt grova generaliseringar här, vilket med tanke på dagens läge inte känns okej. "turkpizza" gör mig riktigt förbannad faktiskt.

    Jag lämnar den här tråden nu, hoppas ni alla når era mål med vikten.

    Och att du/ni som använder "turk" som en generalisering på invandrare går och läser en bok om historia eller öppnar era ögon och ser att i ett land som sverige (gäller också finland som har en hög andel av främlingsfientliga organisationer) där rasismen har fått fotfäste i riksdagen finns det inte utrymme för sådana generaliseringar och antaganden.

    Tack för mig.
    Jag vet inte vad ni har för bakgrund, vem ni är vänner med eller hur er familj ser ut. Men för mig som bor på liten ort där begreppet "turkpizza" finns med i vardagen så är det inte rasistiskt.. Utan mera ett samlingsnamn för invandrarägda pizzerior och kebab ställen. ser att ni lämnat tråden.... ert val.

    Och nej. jag skriver inte utan att först ha tänkt efter. Det är ett ord som används här.

  • sandrahs

    Ååååh vad jag längtar tills jag kommer under 69 kg! Imorse stod vågen på 69,4 kg... Den där känslan när man slitit i 3 veckor och vågen ger en käftsmäll gör en faktiskt lite mer motiverad. Men det beror nog på att jag är fruktansvärt tjurig! ;)


     


    Kom igen nu alla, sista rycket!


     


     

  • Trattkantarellen
    Sally Bowles skrev 2014-05-13 09:50:40 följande:

    Yenni; wow vad vacker du är i din klänning. Bra jobbat!

    Nu har jag skärpt till mig och denna vecka gav det resultatet 80,8. Jag hoppas på att snart väga under 80 kilo. Det var många år sedan jag gjorde det. Ger mig själv dock en stor klapp på axeln då jag gått ned 10 kilo. Vägde 91 när jag blev gravid med min ettåring och gick upp till 94. Så 13 kilon då egentligen, men 10 från ursprungsvikten. Det har gått långsamt men framåt iaf :)


    Grattis! Långsamt frammåt är fortfarande frammåt
    SabrinaL skrev 2014-05-13 22:33:18 följande:

    Hej!

    Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

    Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)


    Toppen!
    Jag är en av dom som känner så, men jag vägde 67kg för drygt 3 år sedan iaf, så har fortfarande massa bilder kvar och så.
    Pia88 skrev 2014-05-14 07:39:17 följande:
    KimOchKjell skrev 2014-05-12 08:13:07 följande:
    Jag hör väldigt grova generaliseringar här, vilket med tanke på dagens läge inte känns okej. "turkpizza" gör mig riktigt förbannad faktiskt.

    Jag lämnar den här tråden nu, hoppas ni alla når era mål med vikten.

    Och att du/ni som använder "turk" som en generalisering på invandrare går och läser en bok om historia eller öppnar era ögon och ser att i ett land som sverige (gäller också finland som har en hög andel av främlingsfientliga organisationer) där rasismen har fått fotfäste i riksdagen finns det inte utrymme för sådana generaliseringar och antaganden.

    Tack för mig.
    Jag vet inte vad ni har för bakgrund, vem ni är vänner med eller hur er familj ser ut. Men för mig som bor på liten ort där begreppet "turkpizza" finns med i vardagen så är det inte rasistiskt.. Utan mera ett samlingsnamn för invandrarägda pizzerior och kebab ställen. ser att ni lämnat tråden.... ert val.

    Och nej. jag skriver inte utan att först ha tänkt efter. Det är ett ord som används här.

    Vet inte om du menade att citera mig i inlägget, jag förstod att du inte menade något negativt med ditt inlägg, men såg att det antagligen kommar uppfattas mkt negativt, och försökte därför "lätt upp" stämningen lite.
    Folk är alltid så sjukt snabba på att hoppa till slutsatser.

    Jag hoppas att du inte tog det som ett påhopp på dig, för det menade jag inte. De som blev förolämpade verkar ju ha lämnat tråden nu, så jag hoppas vi kan gå vidare och fortsätta med den peppande och sköna stämningen som vi har här i tråden.
    sandrahs skrev 2014-05-14 13:48:03 följande:

    Ååååh vad jag längtar tills jag kommer under 69 kg! Imorse stod vågen på 69,4 kg... Den där känslan när man slitit i 3 veckor och vågen ger en käftsmäll gör en faktiskt lite mer motiverad. Men det beror nog på att jag är fruktansvärt tjurig! ;)


     


    Kom igen nu alla, sista rycket!


     


     



    Jag ligger på 79,1kg nu, hoppas verkligen vikten kan börja röra sig nedåt lite snabbare nu...
    Ska strax ut på en powerwalk, började precis ösregna.. Då får det bli regnjacka på, för ut ska jag!


  • Pia88
    sandrahs skrev 2014-05-14 13:48:03 följande:

    Ååååh vad jag längtar tills jag kommer under 69 kg! Imorse stod vågen på 69,4 kg... Den där känslan när man slitit i 3 veckor och vågen ger en käftsmäll gör en faktiskt lite mer motiverad. Men det beror nog på att jag är fruktansvärt tjurig! ;)


    Kom igen nu alla, sista rycket!


    Iår fick jag inte riktit den känslan av att komma under 70.. Men att nå 68 =) sen att jag bara var tillfälligt nere ocn nu igen är på 69.. Det är en annan sak ;)

    Det som för mig nu kännst bäst var att prova mina sommar kläder och prova mina "skinny"shorts =) dom gick på mig, och dom gick att stänga =) utan att få magknip =) har inte gått på mig sen typ 2009....
    Trattkantarellen skrev 2014-05-14 17:40:28 följande:
    .
    Pia88 skrev 2014-05-14 07:39:17 följande:
    Jag vet inte vad ni har för bakgrund, vem ni är vänner med eller hur er familj ser ut. Men för mig som bor på liten ort där begreppet "turkpizza" finns med i vardagen så är det inte rasistiskt.. Utan mera ett samlingsnamn för invandrarägda pizzerior och kebab ställen. ser att ni lämnat tråden.... ert val.

    Och nej. jag skriver inte utan att först ha tänkt efter. Det är ett ord som används här.

    Vet inte om du menade att citera mig i inlägget, jag förstod att du inte menade något negativt med ditt inlägg, men såg att det antagligen kommar uppfattas mkt negativt, och försökte därför "lätt upp" stämningen lite.
    Folk är alltid så sjukt snabba på att hoppa till slutsatser.

    Jag hoppas att du inte tog det som ett påhopp på dig, för det menade jag inte. De som blev förolämpade verkar ju ha lämnat tråden nu, så jag hoppas vi kan gå vidare och fortsätta med den peppande och sköna stämningen som vi har här i tråden.

    Nja.. Inte av dig iaf.. har varit lite orolig för vad som ska sägas nu framöver.. Men, dom verkade ju lämna tråden.. Det var verkligen inte menat som nåt rasistiskt.. för här i nejden är det ett begrepp som används.. Och inget konstigt med det...

    Nåja.. Nu glömmer vi det...
Svar på tråden Viktnedgångspepp!