• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Puyo

    Min vikt denna vecka är 83,7kg förra måndagen var det 84,8kg så är nöjd och glad!!

    Imorgon börjar brödutmaningen då! Ska bli skoj! vad tycker ni? 

  • frkmaria

    Ja. Imorgon kör vi utmaningen! Jag har ett problem bara. Ska göra en tårtprovsmakning med några tjejkompisar i helgen som varit bokat sedan läääänge, tänkte inte på att det var i april. Det grämer mig lite. Men. Vi får se hur jag ska lyckas med det! :P Resten av månaden är jag sjukt peppad på att inte äta bröd och kakor! ;) 

    Däremot är jag lite ledsen för har gått upp lite över helgen... vägde 99,5 i morse (var nere på 97,9 förra måndagen) men hoppas på att lite av det var helgvikt eftersom jag hade lite myskväll när sambon var borta över helgen! Vi får se imorgon vad aprils startvikt blir! Har varit dålig med promenader också de senaste 2 veckorna, tror det kan bero lite på det, och att vi inte haft våra 500dagar i 2 veckor. Nu ska både promenader och 500dagar återinföras! :) 


    1 augusti 2015
  • frkmaria

    Jaha. Bara att svälja. Kroppen ville inte gå ner till idag, stod 99,5 - känner dock att det är ett toabesök ifrån att gå ner iaf nåt kilo av det! 

    Hursom så startar vi idag! :) Så får vi se hur det går till nästa vecka.

    Jag har laddat ner en träningsapp som heter 7 minutes... man ska göra 7 minuter om dagen och jag gjorde det lördag och söndag. Har sån träningsvärk! Igår var jag ute och gick i 1,5 h så då kände jag att jag inte behövde göra den (för seriöst... min kropp är heeeelt slut). Ikväll ska jag göra den igen. Får se hur det går!     


    1 augusti 2015
  • Pia88

    Tårtprovsmakningen klarar du med en "straffrunda".. Som vi kom överens om ;)

    Månadens startvikt blev:69.8kg. Är inte morgonvikt då jag slutade nattskift kl 7.. Men min uppvakningsvikt är det.. Kastar inte många 100g iaf..

    Nu har bygget kört igång.. Släpade björkris över vår åker igår kväll och började bygga verktygsskjulet..

  • KimOchKjell

    Ni är grymma allihopa!

    Jag provade att gära en "chokladmousse" som jag bara måste dela med mig av! kalori och kolhydratssnål, jättebra om man är dödens sugen på nått chokladigt.

    Vispa 2 äggvitor till maräng konstistens tillsammans med 1,5 matsked Stevia sötströ. Sikta ner 2 msk kakao och eventuellt lite vaniljpuver.

    Kanongott för både smaklökarna och samvetet :D

  • frkmaria

    Hur går det med era bröd-fria dagar? Själv gjorde jag en tabbe redan första dagen... jag äter med förskoleklassen men jag äter inte skolmat för jag får ont i magen av den.. lite känslig. Så jag brukar lassa upp lite sallad och ta ett knäcke för att äta något (sen går jag upp och äter min mat när jag har rast)... så gjorde jag även i tisdags.. och kom på mitt misstag när mestadelen av knäcket redan var ätit. Men igår klarade jag mig fint! Och framförallt; det jobbigaste är halv-10-rastens mack-kavalkad med knäcke och rån som i denna veckan även bestått av mackor och kakor, både hårda och mjuka. Men jag har lyckats avstå! :) (fast det har jag gjort NÄSTAN varje dag sen jag började köra hårt.. kanske varit på den 2-3 gånger på 4-5 veckor). 

    Igår var jag ute och gick milen med min vän, vi har haft lite dåligt med det på sistonde, och ja, då hoppade vågen ner 1 kg så snart är jag i fas, det känns skönt! :) 


    1 augusti 2015
  • Ponduss

    Här hoppar jag gärna med!

    Sommaren 2012 vägde jag 92,7kg. Då fick det räcka och jag började jag med LCHF och gick ner ca 11 kg på 6 månader, men sen började jag fuska och tillslut gav jag upp det och ett år senare var jag tillbaka på 92 kg. Så nu i januari skrev jag in mig hos viktväktarna, men har bara gått ner 3 kg sen dess.

    Men jag tror att det inte syns så mycket på vågen då jag, sedan ca 6 månader tillbaka styrketränar 5 dagar i veckan. Så då får jag ju mer muskler som väger. Men nu känner jag att jag måste börja konditionsträna lite mer så fläsket försvinner! hehe 

  • Sally Bowles

    Hej på er! Har varit lite ockuperad av jobb och ungarna på sista tiden men nu hoppas jag vara tillbaka igen. Duktiga ni är med utmaningen av bröd och kakor! Jag äter ju allt så jag är inte med denna gång men vi kanske kan köra nån utmaning som innefattar mer motion, då alla kan vara med, tex en timmes träning två ggr i veckan i två månader?

    Jag känner mig supersvullen, tror min mens är påväg tillbaka då jag trappat ned på amningen. Provklämde mig in i klänningen häromdagen och konstaterade att jag måste jobba på! Denna vecka har jag ätit bra. Hur går det för er? Kram till er alla ni är superbra!

  • Pia88

    Jag har faktistk kunna hålla mig från mjölet. Istället åt jag brödskivor i måndags så ja ska "klara mig" i en månad :p  mjölet har jaa kunnat hålla mig undan men det har istället blivi mera saft och 1 choklad ruta..

    Nu har bygget dragit igång och då blir det ju lätt bullar och kakor till fikat.. Har hittills "klarat mig undan" med att jobba nattskift och åka hem innan fikat kommit fram ;) hur det går i helgen är en annan femma... :p

    Har bokat in en fika med en kompis idag.. Blir spänande att se vad som är tillåtet.. Kan hända jag hoppar direkt till en tidig lunch ;)

    E ni andra nå sugna på allt som helt plötsligt blev förbjudet?
    För mig så luktar brödet ovanligt gott, e mera sugen på hamburgare och pizza och sånt som jag absolut inte får just nu.. Hoppas denna fas går över..

  • ViktoriaStefan

    BLÄÄÄÄÄ!!!
    Jag var till Viktväktarna och vägde mig igår och hade gått upp 0,6kg =(
    Förra veckan var det barndop med fika och tårta på lördagen, barnkalas med fika och tårta på söndagen och även två restaurangbesök med mindra bra matval så jag förstod att det inte skulle gå så bra men jag trodde inte att jag skulle gått upp så pass mycket.
    Bara att fortsätta och skriva upp ALLT jag äter annars har jag jättedålig koll och dessutom fortsätta med mina dagliga promenader.
    Skam den som ger sig!

Svar på tråden Viktnedgångspepp!