• Blivande frugann

    Skövde/Skaraborgsbrudar

    Jag har inte sett någon tråd för brudar från Skövde och Skaraborgstrakten. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Skövde/Skaraborgsbrudar som ska eller planerar att gifta oss följs åt :) Om det är i år eller nästa år spelar ingen roll. Kanske kan detta bli en tråd som hjälper brudar framöver att få inspiration?! 


    Syften är att vi kan tipsa varann om festlokaler, florister, fotografer, foroplatser, frisör, catering, konditor, bröllopsbutiker och annat  inför våra bröllo..
    Visa gärna  BILDER!!! Bilder på lokaler, blommor, saker du skall ha på ditt bröllop o.s.v.

    Men framför allt skall alla som planerar bröllop i Skövde/Skaraborg känna sig varmt välkomna!



    /Blivande frugann


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-24 09:17
    För att enklare veta vem som är vem var vänlig skriv datum och plats för ditt bröllop i sidfoten, t.ex;

    5 JULI SKÖVDE o.s.v.
  • Svar på tråden Skövde/Skaraborgsbrudar
  • SarahGustav
    Blivande frugann skrev 2014-04-10 08:59:22 följande:

    Nu har min klänning kommit!!!! Tjoho! Ska bara hitta en kompis som kan hjälpa mig att snöra den ordentligt. Men älskar den på galgen. Ha Ha ha


    Du bara måste visa en bild på den! :D
  • Blivande frugann
    SarahGustav skrev 2014-04-10 12:32:22 följande:
    Du bara måste visa en bild på den! :D
    Absolut så fort jag fått någon som kan snöra den på mig! Har ni bilder på era klänningar???? Vill gärna se. Om vi inte vill visa här kanske vi kan inboxa?

    Hur ligger ni till i planeringen? 
    Jag skall hämta inbjudningskorten i eftermiddag, så under helgen blir det till att packa kuverten och bestämma slutgiltiga gästlistan.

    Jag börjar fundera kring bordsdekorationer. Vill ha vitt och äpplegrönt. Har en idé om att fylla borden med granny smitt-äpplen och blommor till det. Låter det simpelt? Hur gör ni?
    5 juli Varnhem
  • SarahGustav
    Blivande frugann skrev 2014-04-11 15:52:05 följande:
    Absolut så fort jag fått någon som kan snöra den på mig! Har ni bilder på era klänningar???? Vill gärna se. Om vi inte vill visa här kanske vi kan inboxa?

    Hur ligger ni till i planeringen? 
    Jag skall hämta inbjudningskorten i eftermiddag, så under helgen blir det till att packa kuverten och bestämma slutgiltiga gästlistan.

    Jag börjar fundera kring bordsdekorationer. Vill ha vitt och äpplegrönt. Har en idé om att fylla borden med granny smitt-äpplen och blommor till det. Låter det simpelt? Hur gör ni?
    Ja absolut jag ska försöka mej på att inboxa min klänning så får du se! :)

    Ja usch känns som vi ligger jättemycket efter även fast vi nog egentligen inte gör de!
    Idag så har vi skickat iväg alla inbjudningskort så det känns bra!
    Osa har vi satt 2 juni, då har vi bra med tid på oss att bestämma bordsplacering och sånt! :)
    Vi ska boka florist i helgen, och kolla på ringar, också måste vi boka transport nu men vet fortfarande inte hur vi ska göra haha! Kostym till min sambo är också inköpt :)
    Hur går det med eran planering?? Spännande då har du att göra i helgen! :)

    Men det låter ju så super jättefint med att dekorera med äpplen och blommor! :D Jättebra idé!
    Jag la upp en bild för ett tag sen på dekoreringen vi tänkte ha med höga cylindervaser och rosor i så skrolla upp så får du se! :)
    2 augusti Skövde
  • hannafluff
    Blivande frugann skrev 2014-04-11 15:52:05 följande:
    Absolut så fort jag fått någon som kan snöra den på mig! Har ni bilder på era klänningar???? Vill gärna se. Om vi inte vill visa här kanske vi kan inboxa?

    Hur ligger ni till i planeringen? 
    Jag skall hämta inbjudningskorten i eftermiddag, så under helgen blir det till att packa kuverten och bestämma slutgiltiga gästlistan.

    Jag börjar fundera kring bordsdekorationer. Vill ha vitt och äpplegrönt. Har en idé om att fylla borden med granny smitt-äpplen och blommor till det. Låter det simpelt? Hur gör ni?
    Du skulle kunna göra sånna ljuslycktor som man gör av färska äpplen (vanligast till jul kanske men men... :P). Jag lyckas inte göra en länk men här fanns ett exempel i  just grönt:

    hjarterumdesignointerior.blogspot.se/2013/09/appel-pappel-piron-paron.html


    hannafluff
  • Blivande frugann
    hannafluff skrev 2014-04-14 00:30:44 följande:
    Du skulle kunna göra sånna ljuslycktor som man gör av färska äpplen (vanligast till jul kanske men men... :P). Jag lyckas inte göra en länk men här fanns ett exempel i  just grönt:

    hjarterumdesignointerior.blogspot.se/2013/09/appel-pappel-piron-paron.html
    Åh, jättetack! Där fanns det ju ännu mer inspiration! Jag har funderat på de där ljuslyktorna. Tror ni de är svåra att göra? Om jag skulle ha höga ljus skulle jag ju kunna använda en sådan där urkärnare, det hålet borde bli ganska lagom kanske lite litet. Men värmeljus, är det kniv som gäller då?
    Tar gärna fler tips och idéer!!

    Jag vill lägga mest tid på att få upp ljusslingor på logen.Har en bild någonstans, men får inte upp den. Vill få det så där mysigt och lite magiskt. Nä då inga höga förväntningar. ha ha ha
    5 juli Varnhem
  • Blivande frugann

    Nu har vi packat och adresserat alla inbjudningar. De som skulle utomlands har skickats och den till värdparet, som har anmälan. Tyckte att de kunde få se den före innan alla började ringa dem.
    Resten skickas nu under påskhelgen!! Vi satte 1 juni som o.s.a. En månad före borde väl räcka?
    Och så har hindersprövningen kommit, nu känns det mer och mer verkligt!

    Har ett par bekväma skor men har förälskat mig i ett par från www.etsy.com/se-en/shop/MilenikaShoes En modell som inte finns i butiken just nu. Hon kikar efter läder till dem, om hon hittar beställer jag nog ett par! 


    5 juli Varnhem
  • Blivande frugann

    Måste visa den fina klänningen som dottern skall ha på sig! Hon är överlycklig, som syns av hennes kroppsspråk och blivande mannen blev alldeles tårögd när han såg henne.  
    Klänningen är beställd från Landybridal är champagnefärgad.

    Behöver dock sy upp den. Någon som vet en bra sömmerska/skräddare?


    5 juli Varnhem
  • Ccc87

    Hej allihopa! 

    Kom på en ny grej som jag behöver lite inspiration till. Hur har ni gjort det med presenter? Vi har lovat att komma med en önskelista men är svårt att komma på ngt på rak arm:) Behöver massa men svårt att komma på saker som inte är alltför dyra. Vi har lite till tallriksserien vi önskar men annars har vi idétorka och behöver inspiration. Bidrag till bröllopsresan önskar vi oss också men vet att några hellre vill köpa saker. Vad önskar ni er?


    5 juli Skövde
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-05-05 14:07:00 följande:

    Hej allihopa! 

    Kom på en ny grej som jag behöver lite inspiration till. Hur har ni gjort det med presenter? Vi har lovat att komma med en önskelista men är svårt att komma på ngt på rak arm:) Behöver massa men svårt att komma på saker som inte är alltför dyra. Vi har lite till tallriksserien vi önskar men annars har vi idétorka och behöver inspiration. Bidrag till bröllopsresan önskar vi oss också men vet att några hellre vill köpa saker. Vad önskar ni er?


    Vi har valt att bara önska oss pengar till bröllopsresan, så vi hoppas folk respekterar det :)! Jag och min sambo har bott ihop i 5 år nu så vi har ju det mesta vi behöver redan :)
    Annars får ni väl önska er lite presentkort och sånt kanske, vet inte om ni har en hemsida, men då kan ni ju skriva att ni allra helst önskar er pengar eller presentkort på ja tex cervera eller något sånt, och säga att ni i nuläget inte behöver något utan satsar mera på er bröllopsresa :)
    2 augusti Skövde
  • Blivande frugann
    Ccc87 skrev 2014-05-05 14:07:00 följande:

    Hej allihopa! 

    Kom på en ny grej som jag behöver lite inspiration till. Hur har ni gjort det med presenter? Vi har lovat att komma med en önskelista men är svårt att komma på ngt på rak arm:) Behöver massa men svårt att komma på saker som inte är alltför dyra. Vi har lite till tallriksserien vi önskar men annars har vi idétorka och behöver inspiration. Bidrag till bröllopsresan önskar vi oss också men vet att några hellre vill köpa saker. Vad önskar ni er?


    Hej!
    Vi gör precis som SarahGustav, vi önskar oss presentkort på en resebyrå. Vi har varit ihop och bott tillsammans över 10 år så vi vill inte ha fler brödrostar eller stekpannor. Vi har rätt gott om det redan. Vi vill istället ha en upplevelse tillsammans en resa. 

    Vet att kompisar som haft önskelistor läste inredningstidningar och liknande för att få inspiration. Skulle jag önska mig saker skulle det vara typ riktigt fina lakan i högkvalité eller en fin pläd från Klippans Yllefabrik. Lyxiga saker som ni gärna vill ha men inte skulle prioritera att köpa själva.
    Men som SarahGustav sa så är presentkort väldigt bra. Att önska sig en Kitchen Aid är ju roligt, men kanske inte så många som har råd att köpa den. 
    5 juli Varnhem
Svar på tråden Skövde/Skaraborgsbrudar