• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • MalinD

    Den här ringen valde min underbara pojkvän att överraska mig med på vår resa nu i februari. De gjorde ett undantag för honom och lät honom åka iväg med deras atrapp-ring, så min riktiga kommer nu i veckan. I mina ögon valde han den perfekta ringen! :)


  • Innuendo
    @Tenshi: Mycket fint! Jag håller med dig, en slät ring och en halvallians (eller helallians för den som har råd Flört) är mycket vackert. Enkelt men elegant och stilfullt!*

     Du är verkligen ute i god tid med ringköpet må jag säga! Jag, som ofta får höra ordet "tålamod" men inte har en aning om vad det betyder, skulle aldrig kunna vänta så länge...Flört

    *Jag menar naturligtvis inte att det är fult med stenar i bägge ringarna, det är tjusigt. Bara så ingen missförstår och kanske tar illa upp! Glad@virrefo: Oj så fint! Glad Modellen med en större ring i mitten och flera småstenar vid sidorna hade jag aldrig ens reflekterat över förrän jag hittade min "extraring" eller vad man ska kalla den, men det är ju otroligt vackert. Hade jag tänkt på det när jag skulle välja ringar hade det blivit en sådan men Maken hadesådan tur att jag tog två släta (finns bild på dem och "extraringen" några sidor bak om intresse finns) och köpte i stället min tredje ring på Pantbanken, vilket sparade honom åtskilliga tusenlappar.Flört@MalinD: Mycket fin, din kille har verkligen god smak! Fast det visste du väl redan, han har ju valt dig...Flört
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Nokaro


    Detta blir min vigselring! Efter att provat ut en massa ringar på på bröllopsmässan har både jag och min blivande fastnat för denna. Så en beställning ska göras nu i helgen!
  • Innuendo
    MissTC skrev 2014-02-23 23:29:41 följande:
    Vitguld är jätte fint.. och jag tycker diamanter gör sig helt klart bäst i de =) Men, jag tycker att efter en tid så ser ju vitguld väldigt tråkigt ut. Och de tar emot att behöva skicka in sina ringar för att göra dom fina.. Inte för att tala om att de blir väldigt dyrt i längden =/ 

    Åå har sån ångest över vad jag ska välja, och persnligen gillar jag inte att blanda metaller =(

    o nu börjar jag bli osäker på ringen med haha.. min sambo vill ju att jag ska ha en enkel solitär..  
    Ja, diamanter ser mycket bra ut i vitguld, i en del rödguldsringar "försvinner" de nästan. Men du har rätt i att vitt guld ser tråkigt ut efter ett tag, de måste rhodineras om med jämna mellanrum för att behålla den vackra lystern. Men är det verkligen så dyrt? Och man behöver väl inte göra det ofta ändå? Min vigselring var i vitt guld, hann bara ha den i ungefär 6 år innan jag tappade eller blev bestulen på den Rynkar på näsan (känns som att jag tjatar mycket om det, ursäkta!). Men jag behövde inte rhodinera om den en enda gång under de åren, den behöll sin vackra färg och lyster. Men det där beror väl mycket på hur man "sliter" på ringen antar jag.

    Jag förstår att du har beslutsångest, det ordet skulle passa som ett tillnamn på mig.... Jag velar alltid fram och åter och fram igen, oavsett vad saken gäller. Och när det gäller vigselring är det ju ett mycket viktigt beslut, den ringen ska du ju bära länge så naturligtvis är det viktigt att valet blir rätt!

    Får jag fråga varför du inte gillar att blanda metaller? Är det för att du tycker det ser "plottrigt" ut? Jag tycker att det kan göra det, det är mycket beroende på ringarnas utseende. Jag hade förlovningsring i rött och som sagt vigselring i vitt, jag tyckte det blev jättefint. Förlovningsringen var en enkel slät ring utan stenar och vigselringen en sådan med diamanter formade som ett hjärta som nyss visades upp i tråden (fast i rött guld). Jag tror att ringarnas enkelhet gjorde att det inte såg "plottrigt" ut att blanda rött och vitt guld, det var bara snyggt! Men det var ju min personliga åsikt, du hade kanske tyckt annorlunda. Flört

    Men...ursäkta? Min sambo vill ju att jag ska ha en enkel solitär... är det du eller sambon som ska ha ringen på sig? Det är klart, är det han som ska stå för kalaset förstår jag ju att han har synpunkter på hur ringen ska se ut, men det är ju du som som bära ringen, förhoppningsvis i många många år. Då är det ju jätteviktigt att den känns bra för dig. Kan ni inte diskutera saken och försöka komma fram till en kompromiss, om det nu är så att din sambo tycker ringen är för dyr? Finns det någon annan ring/några andra ringar du kan tänka dig, om det nu inte blir den där? Eller måste det vara just den?

    Jag förstår att du har haft svårt att bestämma dig, och då vill du naturligtvis inte börja om med ringletandet, men kanske blir du tvungen om budgeten är för snäv för drömringen. Men har ni råd med din drömring kan jag inte alls förstå din sambos inställning, det är som sagt du som ska bära ringen och inte han!

    Berätta gärna hur det hela utvecklar sig, jag skulle hemskt gärna vilja veta (nej, det angår inte mig men nu har jag blivit engagerad i det här. Ett andra tillnamn som skulle passa mig är kanske Nyfiken...)!

    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • MissTC
    Innuendo skrev 2014-02-25 15:10:41 följande:
    Ja, diamanter ser mycket bra ut i vitguld, i en del rödguldsringar "försvinner" de nästan. Men du har rätt i att vitt guld ser tråkigt ut efter ett tag, de måste rhodineras om med jämna mellanrum för att behålla den vackra lystern. Men är det verkligen så dyrt? Och man behöver väl inte göra det så ofta ändå? Min vigselring var i vitt guld, hann bara ha den i ungefär 6 år innan jag tappade eller blev bestulen på den Rynkar på näsan (känns som att jag tjatar mycket om det, ursäkta!). Men jag behövde inte rhodinera om den en enda gång under de åren, den behöll sin vackra färg och lyster. Men det där beror väl mycket på hur man "sliter" på ringen antar jag.

    Jag förstår att du har beslutsångest, det ordet skulle passa som ett tillnamn på mig.... Jag velar alltid fram och åter och fram igen, oavsett vad saken gäller. Och när det gäller vigselring är det ju ett mycket viktigt beslut, den ringen ska du ju bära länge så naturligtvis är det viktigt att valet blir rätt!

    Får jag fråga varför du inte gillar att blanda metaller? Är det för att du tycker det ser "plottrigt" ut? Jag tycker att det kan göra det, det är mycket beroende på ringarnas utseende. Jag hade förlovningsring i rött och som sagt vigselring i vitt, jag tyckte det blev jättefint. Förlovningsringen var en enkel slät ring utan stenar och vigselringen en sådan med diamanter formade som ett hjärta som nyss visades upp i tråden (fast i rött guld). Jag tror att ringarnas enkelhet gjorde att det inte såg "plottrigt" ut att blanda rött och vitt guld, det var bara snyggt! Men det var ju min personliga åsikt, du hade kanske tyckt annorlunda. Flört

    Men...ursäkta? Min sambo vill ju att jag ska ha en enkel solitär... är det du eller sambon som ska ha ringen på sig? Det är klart, är det han som ska stå för kalaset förstår jag ju att han har synpunkter på hur ringen ska se ut, men det är ju du som som bära ringen, förhoppningsvis i många många år. Då är det ju jätteviktigt att den känns bra för dig. Kan ni inte diskutera saken och försöka komma fram till en kompromiss, om det nu är så att din sambo tycker ringen är för dyr? Finns det någon annan ring/några andra ringar du kan tänka dig, om det nu inte blir den där? Eller måste det vara just den?

    Jag förstår att du har haft svårt att bestämma dig, och då vill du naturligtvis inte börja om med ringletandet, men kanske blir du tvungen om budgeten är för snäv för drömringen. Men har ni råd med din drömring kan jag inte alls förstå din sambos inställning, det är som sagt du som ska bära ringen och inte han!

    Berätta gärna hur det hela utvecklar sig, jag skulle hemskt gärna vilja veta (nej, det angår inte mig men nu har jag blivit engagerad i det här. Ett andra tillnamn som skulle passa mig är kanske Nyfiken...)!

    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
    Först och främst får jag nog be om ursäkt, ser nu i efterhand att min kommentar kanske ser lite klumpig ut.
    När jag skrev enkel solitär så menade jag inget illa mot er där ute som väljer detta. Utan menade mer att den är enkel/tidlös.. Ett väldigt klassiskt smycke =) och jag tycker absolut att solitärer är fina =)

    Sen angående vidguld, det beror ju lite på hur blandningen är i den (hur hög palladiumhalt det är) och självklart avgör ju också hur man vårdar sitt smycke hur länge den håller sig fin =) Men efter ett o ett halvt år med min vitguldsring kan jag känna att det är nog inget för mig. Nu kan jag inte svara på exakta priser, men runt 500 kr har det legat på dom ställen jag kolla på. Nu minns jag inte vad dom guldsmederna heter men kanske finns billigare ställen?! =/ 

    Men skönt och höra att någon mer har beslutångest =P Jag håller på bli tokig av det haha...

    Sen det här med att blanda metaller, det har väl alltid varit ett BIG NO NO för mig peronligen hehe. Och jag känner väl mig inte bekväm med det eller att jag passar i det. Men det kan vara jätte fint på andra och det finns absolut smycken som är jätte fina i tvåfärgat. Precis som jag kan tycka att roseguld är jätte fint på andra men absolut inget för mig =)  
    Fast nu kommer jag ju blanda på ett sätt då jag har bestämt mig för rödguld i vigselringen men behåller förlovningsringen på andra handen =) Men jag får lära mig gilla läget hehe

    Och min kommentar blev ju lite dum där, min sambo låter mig välja ring men hans personliga åsikt är att han tycker det är jätte fint med solitärer då det är ett väldigt klassiskt smycke. Och han gillar att det är stilrent, medans 
    jag vill ha mycket bling =) Jag hade ju självklart inte tackat nej till en 1.0 carat solitär men där är vi väl inte än ekonomiskt hehe

    Jag vill ju självklart att han ska gilla ringen jag väljer, men han påpekar hela tiden bara att det är jag som ska vara
    nöjd. Han vet hur mycket jag gillar smycken så välja ring åt mig skulle han aldrig våga göra hehe. Fast nu inser jag att det kanske hade gjort saken lite lättare för mig =P 
     
    Jag tycker att solitärer är jätte jätte fina, och det känns som ett så tidlöst smycke så det är kanske något man aldrig ångrar.. Så på det viset så förstår jag vad min sambo menar.

    För det är väl just det jag är lite rädd för, att man ska ångra sig.. Men nu kommer här igen en kanske klumpig kommentar så nu får ingen ta illa upp =) MEN jag känner väl kanske lite att solitärer inte säger titta på mig jag är gift.. tycker inte riktigt att den utstrålar vigselring precis. Utan det känns lite mer som något du kan köpa 7 dar i veckan. Med detta menar jag att jag vet ganska många som äger solitärer men ingen av dom har det som vigselring. Utan, någon har ärvt den. En annan köpte det för att de är fint. Någon unna sig det som en present efter avklarade studier mm.. En solitär känns inte så gedigen lr vad man ska säga..

    fast åå andra sidan, med mina små små fingrar så passar jag absolut i lite nättare ringar och det skulle inte va fult. Men jag har alltid vetat att jag vill verkligen ha något extra. O när jag hitta den som jag la upp bild på så kändes de bara wow.. Den är stilren men ändå lite för mkt hehe..

    Haha blev mkt text o kanske hel snurrigt, är det nu jag ska lägga in att jag va inne på  vintage ringar först? haha
  • Caisa

    Vet inte varför bilden blev så gul... Här är iallafall min ring, eller snarare attrappen jag provade i butik. Ringen beställde jag från Hedbergs Guld igår. TIPS TIPS för er som ännu inte beställt era ringar/andra smycken! Rabattkod hos Hedbergs Guld på 10%: hgs10
    Låter som att jag gör reklam men så är det inte, blev bara så jäkla glad när jag sparade 800kr på ringen och vill såklart dela med mig. Glad

    Min förlovningsring kommer att hamna på det högra ringfingret istället, därför är vigselringen ensam även på provbilden.


  • Annika
    Nokaro skrev 2014-02-25 14:39:51 följande:


    Detta blir min vigselring! Efter att provat ut en massa ringar på på bröllopsmässan har både jag och min blivande fastnat för denna. Så en beställning ska göras nu i helgen!
    Superduperfin!! Kan du berätta lite mer om din ring?
  • MissTC
    ellysmom skrev 2014-02-26 21:13:02 följande:
    NU är mina ringar äntigen färdiga. Snart dags för bröllop oxå. 1,5 vecka närmare bestämt.


    Hämtade du ut dina ringar på Hedens guld idag? ;)
  • Lina Å

    Jätte fin ring Ellysmom. Kul att få bära bägge ringarna snart. 

    Min ring har varit förstor under några månader, men sambon åkte över till Usa igen och fick den både mindre samt fixade en värdering på ringen samtidigt. Nu ska vi börja se ut bröllopsringar snart. :)


Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014