• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • klonk

    Vi gifter oss lördagen den 6:e september.

    Och ja, vi kommer ha fyra personer som hjälper till med serveringen, och en person som kommer agera värd/toastmaster. Hindersprövning och blankett om att byta efternamn ligger i ett frankerat kuvert i vardagsrummet as we speak, och kommer postas påväg mot jobbet idag. :)

  • Förälskade
    Ninisen skrev 2014-06-14 10:11:47 följande:

    Britta är duktig, Birgitta har jag ingen koll på.

    Britta spelade på min farbrors begravning och hade inga åsikter om "konstig" musik som spelades där. Det är ju kantorn som har beslutsrätt vad gäller musik under vigseln. Vilket är anledningen till att jag är lite nervös vad gäller vår musiker..... 

    Jag har ett favoritstycke som jag skulle haft som ingångsmusik om det nu funnits någon musiker här som kunde spela det, men det är stenkört. Sen kan inte orgeln prestera vad som krävs heller...

    Kolla på organ music weddings på spotify så låter det oftast bättre. Organ symphony no 5: Toccata av Widor är min favorit!

    Vad det gäller skorna hade jag helt klart hört av mig till posten eller Brandos och klagat. Inte okej att saker är skadade även om de är på rea eller köpta på nätet!


    Vad skönt att höra! Jag har mejlat brandos och dem drog av 100 kronor, så istället för 299:- på rean blev det 199 :-. Dem hade ju såklart inte kvar dem i min storlek så kunde inte byta heller.

    Alla servettringarna är iaf klara, efter att ha limmat ihop fingrarna och allt annat som går att limma ihop.
  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-06-19 08:56:39 följande:
    Vad skönt att höra! Jag har mejlat brandos och dem drog av 100 kronor, så istället för 299:- på rean blev det 199 :-. Dem hade ju såklart inte kvar dem i min storlek så kunde inte byta heller.

    Alla servettringarna är iaf klara, efter att ha limmat ihop fingrarna och allt annat som går att limma ihop.
    Hahahaha, känner igen det här med limmet.... Jag hittar fortfarande limfläckar på matsalsbordet trots att det är torkat minst 20 gånger sedan vi gjorde iordning inbjudningarna.
    Skönt att du fick extra rabatt på skorna, de kommer säkert inte att synas under klänningen eller?

    Rin och Klonk, kul att ni hittat hit!
  • Rin
    September2014 skrev 2014-06-17 22:14:33 följande:
    Vad fin den var! Roligt med accentfärg även om det inte blev den du tänkt. Jag beställde en från DHGate först men den blev inte bra... Felsydd med snea sömmar och billiga detaljer. Så jag gick runt på butiker i stan och hade tur att springa på en på nästan 40% rabatt i min storlek. 
    Sån tur!
    Själv är jag i en lite för stor storlek, så när jag var inne i butik hade de inte många klänningar jag kunde prova. Men jag hann testa några och det var en bra upplevelse för det gjorde mig säkrare på den jag valt.
  • Ninisen
    Rin skrev 2014-06-19 19:17:21 följande:
    Sån tur!
    Själv är jag i en lite för stor storlek, så när jag var inne i butik hade de inte många klänningar jag kunde prova. Men jag hann testa några och det var en bra upplevelse för det gjorde mig säkrare på den jag valt.
    Är också lite "större", men har haft turen att gå i affärer där de hade gott om klänningar i min storlek. Det slutade dock med att jag hittade drömklänningen på eBay, helt ny, aldrig använd, ser precis ut som denna:
    www.lightinthebox.com/A-line-Spaghetti-Straps-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dress-with-A-Wrap--WSM0479-_p66409.html
    Jag kommer inte att ha jackan, axelband eller den (i mitt tycke) fåniga rosetten på ändan.... Känns inte som att ändan behöver accentueras ännu mer. Klänningen är ivory-färgad. Är supernöjd. Hade från början tänkt mig att ha en klänning med svarta broderier, men när jag hittade denna så var jag fast.
  • klonk

    Jag insåg för ett par dagar sedan att den vita "sjal" som jag köpte i samband med att jag köpte min brudklänning är borta. Vi har letat i hela lägenheten, men icke. Har ni tips på något bra eller dåligt, eller helt enkelt oväntat ställe jag bör leta på? Den ligger fortfarande i sin förpackning, så jag tycker att den inte borde vara alldeles för svår att hitta. :)

  • Rin

    Ninisen: Åh så fin! Vettigt att ta bort rosetten tycker jag, den verkar lite malplacerad där tycker jag.

    Fick sms idag att min ring har kommit, men kan inte hämta den förrän måndag. Så exalterad.

  • Förälskade

    Rin vad roligt! Vi fick samtal om att våra ringar var klara för flera veckor sedan, men det visadesig att min blivande ring var fel, dem hade ggjort dem pytteliten! Nu när jag tänker på det så borde hans vara klar nu. Får kolla upp det efter helgen.

    Längtar tills på söndag då det ska bli lunch och bröllopsprat hela dagen, planering av mat och allt annat som ska ordnas som jag inte håller i. Får bara hoppas min röst har kommit tillbaka då, just nu hör man inte vad jag säger.

  • Rin
    Förälskade skrev 2014-06-20 13:27:25 följande:

    Rin vad roligt! Vi fick samtal om att våra ringar var klara för flera veckor sedan, men det visadesig att min blivande ring var fel, dem hade ggjort dem pytteliten! Nu när jag tänker på det så borde hans vara klar nu. Får kolla upp det efter helgen.


    Oj, vad jobbigt. Hoppas att den är färdig och rätt nu då.
  • Förälskade

    Jag vet jag är ute i god tid men pillar lite med bordsplaceringen. Det är verkligen jätte svårt, vill på sätt och vis dela på par som bara är sambos, gifta par delar jag på men det är så svårt, blir nästan så att alla unga hamnar vid ett bord, släktingarna hamnar på två andra. Det kommer vara 4 barn på bröllopet och dem hamnar längst ut så att dem kan röra på sig men föräldrarna vill jag samtidigt ha med vuxna så att dem kan njuta av kvällen så är barnen nära dem men ändå sitter själva. Dem är mellan 5-12 så dem klarar det så länge man har ett öga på dem. Min son ska min lillasyster hålla koll på lite. Min stora syster med man kommer med sina 3 barn som är super duktiga vid sådana tillställningar. Hur har ni tänkt kring birdsplaceringen??

Svar på tråden september 2014