• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Anettem

    Idag var vi förbi på Stockholms brud och fest för att beställa min klänning, köpte även en tiara som passar så himla bra till den! :)

  • K och T

    Det flyter på bra här. Nu är det mycket pyssel som gäller.

    Det som är klart är:
    Boka krykan
    Boka lokal
    Boka fotograf
    Boka cateringfirma
    Save the date utskickat
    Klänningen köpt + underkjol (BH saknas än)
    Flugor köpta
    Balonger och såpbubblor är köpta
    Vigselringen köpt
    Planerat blommor med min kompis som ska göra de (är forist)

    Påbörjat:
    Inbjudningskorten
    Har börjat sy servetter och göra servettringar
    Vika favoraskar
    Börjat spåna på festhäftet
    Göra ljuslyktor till borden
    Ska provsmaka tårka i helgen och hotellfrukosten som vi ska ha dagen efter bröllopet med alla gäster som vill vara med

    Tycker att jag har kommit långt ändå men på torsdag är det bara 6 månader kvar och jag har en hel del att göra med mitt pysslande. Jag har kankse gett mig på för stort jobb med inbjudningskorten, de är ganska pilliga likaså att sy 90 servetter kommer också ta sin lilla tid.

    Hur går det för er andra?

  • snowstars
    Det här är klart:
    Boka lokal
    Detaljer till dukningen
    Gästbokspyssel (gjort egna blad man kan fylla i)
    Utsett vittnen
    Slips inhandlat
    Bestämt tårta
    Skor till oss båda
    Gästlistan (så gott so)

    Det här är påbörjat:
    Efternamn
    Kontakta vigselförrättare
    Kontakta sömmerska (ska dit snarast)
    Vigselringar + gravyr (bestämt, vi ska beställa nästa månad)
    Vigselprogram
    Festhäften
    Middagen (maten)
    Inbjudningskort och placeringskort (valt kort, ska beställas i maj)
    Underkläder till mig (ska åka och prova det jag sett ut till veckan)

    Det här är kvar
    Fotograf, men vi har en vän som vi hoppas kommer fotografera. 
    Frisör
    Florist
    Köpa kostym till mannen
    Solister
    Skicka in hindersprövningen (i juni)
    Serveringspersonal
    Spotifylista till festen

    (Bordsplacering osv. är också kvar men det blir ju ännu närmare vigseln). 

     
  • snowstars

    Hur tänker ni andra kring önskelista? Vi hade inte ens tänkt på att folk kommer vilja ge presenter. Min första tanke var i så fall bidrag till bröllopsresan, men min blivande tyckte att vi borde önska oss saker också så man kan välja lite vad man vill ge..  Men hur förmedlar man det till gästerna utan att det känns som en inköpslista?

  • Förälskade

    Vi önskar oss helst presentkort på IKEA, men vissa av våra gäster verkar mest vilja ge fysiska saker. Så kommer göra en önskelista på önskelista.nu (tror jag det hette) så kan dem bocka av så att andra gäster (inte vi) kan se vad som köpts plus att dem kan själva bestämma vart den kan köpa det utan att vara bundna till en viss butik typ cervera för dem är inte alltid billigast. Vi kommer skriva på ngt fiffit sätt att om dem vill ge oss ngt så kan dem gå in där och kika. Jätte svårt då man tycker det räcker att dem faktiskt tar sig till ens vigsel.

  • snowstars

    Ja, jag funderar också på en önskelista. Men det känns svårt ändå. Hur mycket är "lagom" att skriva på en sådan lista? Vi ska ha cirka 50 gäster, så jag räknar med 25 par.. Men jag kan ju inte skriva 25 grejer på listan, det ser väl dumt ut? :P 

    Åh, alla dessa beslut..  

  • Förälskade

    Vaknade imorse av rena paniken! Jag drömde att det var dags för bröllopet bara det att allt gick fel! Var hos frisören 35 min innan vigseln, då hon inte hade gett mig en tid. Kronan var försenad och jag hade glömt beställa brudbukett så fick ringa min far att 10 min innan vigseln ordna det!
    Någon mer än jag som börjar ha sådana drömmar? Det var inte bara panik för i drömmen gjorde ALLA allt för att det skulle bli så bra som möjligt. Men tycker det är tidigt med sådana drömmar...

  • snowstars

    Haha, jag har drömt att ortens lokala BEGRAVNINGSENTREPRENÖR skulle förrätta vigseln. Och vi var i kyrkan (vi ska gifta oss borgerligt) vilket bara kändes fel i magen (fast jag förstod inte varför i drömmen). Och den kära begravningsgubben var inte säker på när vi skulle gå in eller någonting så vigseln blev ett enda cirkusnummer, typ. Och det är länge sen jag hade den drömmen ;) 

  • tr3apor

    Har drömt ett par gånger att bröllopet redan varit och jag minns ingenting. Ingen gäst har heller tagit några foto. Jäkla mardröm. Låg faktiskt sömnlös igår och funderade på hur vi skulle pussla ihop tider, skjuts, barnen, hunden, allt som ska hämtas, lämnas osv osv osv. Har idag börjat skriva ett sk körschema för dagen och stämt av lite möjliga tider för lämning av barn osv.. Känner mig rätt lugn på den punkten nu!

  • klonk

    Här kommer ytterligare en med bröllop i september!

    Vi startade alldeles nyligen med planeringen och satte datum. Vi har dock bokat kyrka med tillhörande serveringslokal, och bröllopsklänning är nästintill utvald. Jag har även skickat en förfrågan till min kusin, som är präst, om han har lust/tid/möjlighet att viga oss, så vi hoppas på det! Nu kommer vi snart skriva gästlista och komma igång med inbjudningar.  

    Spännande process, men tankarna snurrar runt, runt, runt när jag försöker somna på kvällen! 

Svar på tråden september 2014