• SiriochPer

    Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?

    Hur mycket betalar ni för er bruduppsättning och vad ingår då?

    I Dalarna där jag ska göra min uppsättning kostar det runt 3500 kr för en uppsättning inkl sjöla och konsultation. Vill man också ha makeup kostar det ca 4200 hos de frisören som jag kikat på. 

    Här på BT verkar det som att många betalar mindre har jag fått uppfattningen av, är det dyrare i min stad eller är det samma priser nästan överallt?

     

  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?
  • SiriochPer

    Oj. Det skiljer sig verkligen mellan städe roch frisörer! Då kan ni vara nöjda! 

  • Maggie

    Vart i dalarna bor du? Om du tar en frisör lite utanför ex ludvika, falun så kostar det säkert mindre och de är lika duktiga :) 

  • Anniina

    Ett tips om du inte ska ha slöja, säg att du ska vara tärna. Gjorde min kompis, 600 kr istället för 1700!

  • shajans

    Hej. Jag och min sambo ska gifta oss aug. nästa år och börjar därför nu kolla efter frisör. Min funderingar är nu bara - Varför är det sån stor prisskillnad på bruduppsättning resp. håruppsättning? Jag förstår inte skillnaden..

  • jenniferochaugust
    shajans skrev 2013-08-15 10:22:17 följande:
    Hej. Jag och min sambo ska gifta oss aug. nästa år och börjar därför nu kolla efter frisör. Min funderingar är nu bara - Varför är det sån stor prisskillnad på bruduppsättning resp. håruppsättning? Jag förstår inte skillnaden..
    I en brtuduppsättning ingår ofta konsultation vilket tar några timmar plus att en bruduppsättning generellt tar längre tid och är ett mer noggrant arbete än med en tärnuppsättning. Tärnuppsättning brukar kallas "enklare uppsättning" och då ingår ingen konsultation.
  • shajans
    jenniferochaugust skrev 2013-08-15 10:28:32 följande:
    I en brtuduppsättning ingår ofta konsultation vilket tar några timmar plus att en bruduppsättning generellt tar längre tid och är ett mer noggrant arbete än med en tärnuppsättning. Tärnuppsättning brukar kallas "enklare uppsättning" och då ingår ingen konsultation.

    Ahaa... Tack så mkt! ja då förstår jag att det kanske är lite dyrare..

  • xMariax

    0:- och jag får prova hur många olika frisyrer jag vill innan jag bestämmer mig. Min tärna utbildar sig till frisör och vill ge det som bröllopsgåva.


  • TheD

    SiriochPer- hade du möhippa i lördags? Bara nyfiken, för det var en möhippa på Kopparhatten när vi var där och åt :)

  • Emsofia

    Jag betalar 600 kr per timme i Göteborg.Ska göra provuppsättning på 1 h, sen tror jag det tar ca 2 h på själav bröllopsdagen, vilket i så fall blir 1800 kr totalt.  

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?