• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • linda79
    tesselessan skrev 2015-05-15 09:04:29 följande:

    Hur kommer alla par göra med ringarna vid vigseln? kommer ni ha en sån där lite kudde att ha ringarna på? Tyckte det var fånigt mest men såg att de hade det i ett av bröllopen i kakan magnussons serie "på bröllop med kakan" och det såg väldigt fint ut då.....


    Vi tänkte att vår 5-åring skulle vara en av näbbarna. Han ville bara vara med om han fick gå naken!! Eftersom jag älskar att pyssla gjorde jag en ringkudde som han har fått i uppdrag att bära. Nu är han helt med på och väldigt stolt över att vara med och ha en viktig uppgift. Ringarna skall vara fastknytna så att han inte ska tappa dem!
  • crs

    Vi är rätt inne på att köra en "ring warming" under ceremonin, så ringarna kommer isf vara ihopknutna med något fint band bara. Tror att bestmannen får ha dem till en början, typ i en ficka, och sen vara den som "tar emot" dem igen från gästerna. 

  • SofiaF
    crs skrev 2015-05-15 14:00:37 följande:

    Vi är rätt inne på att köra en "ring warming" under ceremonin, så ringarna kommer isf vara ihopknutna med något fint band bara. Tror att bestmannen får ha dem till en början, typ i en ficka, och sen vara den som "tar emot" dem igen från gästerna. 


    Ring warming? vad är det? Skrattande

    Min bonusson på 8 år kommer att ha ringen troligtvis i fickan... Han känns lite sor för att ha en sån kudde, hade vart supersött om han varit mindre ;)
    Min dotter kommer få hålla min bukett under tiden
  • crs
    SofiaF skrev 2015-05-15 15:28:52 följande:
    Ring warming? vad är det? Skrattande
    Det innebär att man på ett eller annat sätt skickar runt ringarna till alla gäster, som håller dem i handen och tyst får "välsigna" eller liksom önska dem lycka till, innan vi tar dem på oss. För att liksom impregnera dem med lyckönskningar. :)  Antingen knyter man ihop ringarna och skickar runt dem löst, eller trär dem på ett snöre som går runt mellan gästerna eller hänger upp dem vid ingången till vigselplatsen, så att gästerna får göra grejen på väg in. Finns kanske andra sätt att göra på med, men det är dem jag sett. :)
  • Lillaelle

    Jag hoppar gärna på här då jag kan behöva bolla tankar med nån då min tärna passande nog studerar i USA några veckor till! Vi ska gifta oss i September, närmare bestämt den 26! Vi satsar på ett rustikt romantiskt tema med mycket säsongsbetonat! 

  • filibustern

    nu ha de flesta fått inbjudan, inte de vi skickar dock. positiva reaktioner^^ pappa fick glädjetårar, svärmor med, gubbens kusiner bjöd på kramkalas å tyckte de va riktigt kul! första bröllopet på 15år säkert. ^^ nu bara vänta på reaktioner från de som får på posten

  • linda79

    Möhippad förra lördagen och nu ligger jag och väntar på att blivande maken ska ramla in från sin svensexa!

    Mina systrar och väninnor känner mig och min möhippa blev så bra. Det jag kommer att bära med mig minnet av är att alla de som var med (fler än jag hade anat ) ville ge en mig en hel lördag i deras sällskap!

    Idag har jag provat allt tillsammans: brudklänningen, underkjol, underkläder (varav en korsett :)), smycken, skor och slöja. Jag har aldrig känt mig så vacker och jag kan knappt vänta till jag går klä mig så för min man!! Då log det mig på riktigt; vi ska gifta oss!

    Yeay allihop, alla blivande makar här i tråden!! Vi ska gifta oss!!

  • Mickis85

    Nu var det bra länge sedan jag var här sist. Har läst ikapp lite. Måste säga att för mig har bröllopsnerverna satt igång. har fixat de stora grejerna som lokal, mat, kyrka, präst,ring,klänning och hårfrisör . Men har nu allt pyssel kvar såsom inredning av lokal, tidsplanering av bröllopsdagen:) har ni andra gjort upp planeringen för er dag?

    SofiaF, jag lider med dig och dina naglar. Råkade ut för samma sak en gång. Nu har jag hittat en super duktig tjej som gör gelenaglar akzent. Hoppas att det löser sig för dig.

    Har också haft min möhippa och den var perfekt. jag blev utklädd men slapp en massa pinsamma uppdrag på stan:) istället fick jag prova på highheals dans och sedan spela in två låtar. Synd bara att jag inte kan sjunga????

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!