• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • anku89

    Hej
    Såg att många har köpt dyra klänningar, för er som inte har gjort det här är en sida som tips på snygga klänningar för bra pris www.jenjenhouse.com/se/.

    Så vet någon om en lada nära Luleå som man skulle kunna ha fest i?

  • filibustern

    händer inte jättemycket här, men har fixat allt material till inbjudan, och underkjolen har kommit. väntar på klänningen som borde komma nästa vecka. efter nyår ska vi börja pyssla inbjudan och fotograf ska bokas, tro även jag ska boka naglar o frisör. ^^

  • tesselessan

    Jag och blivande kommer att gifta oss den 10 oktober 1015 och har tjatat öronen ut alla runt omkring mig kring bröllpet. 

    vi kommer att försöka hålla det så enkelt som möjligt och göra det mesta själv- mat själv tillsammanas med släkt och vänner, tårta tänker jag försöka mig på att göra själv. make-up ordnas av en kompis och fotograf är en bekant.

     vi ville ha ett litet bröllop men gästlistan har ju en förmåga att växa. Just nu är vi uppe i 72 varav 10 är barn. 

    vi är två olika kulturer som ska sammanföras med totalt olika traditioner gällande bröllop så jag försöker att kompromissa så mycket som möjligt. 

    temat är bestämt till påfågel - färgerna lila, blått, turkost, grönt och guld.

    klänning har jag hittat men ska beställa från kina i vår - så hinner man gå ned lite mer innan den stora dagen.

    kan knappt vänta till att få gifta mig

  • filibustern

    välkommen! jo gästlistan har en tendens att växa.. för oss är det inte jättesvårt att hålla den nere. tro inte vi skulle få ihop 50pers om vi så ville=p. vi har 32 nu tro ja.

  • Sofia2015
    filibustern skrev 2014-12-16 18:34:19 följande:

    välkommen! jo gästlistan har en tendens att växa.. för oss är det inte jättesvårt att hålla den nere. tro inte vi skulle få ihop 50pers om vi så ville=p. vi har 32 nu tro ja.


    Mi kan få några av oss filibustern! Vi har nog minst 20 som egentligen är överflödiga =P Spräckte nyss 100-strecket...
  • filibustern

    ojhoppsan! =p ne ja tro vi klara oss=p. hur ser ni på gästantalet? vill ni bara ga de närmaste el. de ni vill fira med? kan hjälpa lite.^^

  • litenkaka

    Välkommen hit! :)

    För oss är det 9mån och 9 dagar kvar för oss!! Vi kommer bjuda strax över 50st men vet med oss att alla inte kommer komma. Har några som vi funderar på om de ska bjudas eller ej... Hade ci bjudit barnen hade det blivit nästan 25st till så vi kör barnfritt :) vi kör hellre på kvalitet än kvantitet i gästlistan - vilka är viktiga för oss? Vilka har vi roligt med? Vilka vill vi eg inte ha där?

  • Sofia2015
    filibustern skrev 2014-12-17 11:08:34 följande:

    ojhoppsan! =p ne ja tro vi klara oss=p. hur ser ni på gästantalet? vill ni bara ga de närmaste el. de ni vill fira med? kan hjälpa lite.^^


    Vi har inte bjudit några barn, och har dragit gränsen vid kusiner. Dock har jag fyra farbröder och två fastrar med respektive, min sambo i princip detsamma, så det rusar fort iväg! Jag har till och med frågat pappa om han skulle tycka att det var dumt att inte bjuda mina föräldrars syskon, men han sa att de nog skulle bli väldigt besvikna i så fall, så det är väl bäst de får en inbjudan. Jag hoppas att några stannar hemma! =P
    Så släkten står väl för kanske hälften av de inbjudna, sedan har vi valt de vänner vi verkligen vill ha med, så det känns väldigt svårt att skära i gästlistan tyvärr =/
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!