• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    7300:- är ju helt ok :) har hittat en klänning som kostar >20 000:- så är lite sugen på att kanske sy upp en liknande... Söker förresten OFTA på taggen Bröllop på instagram och såg nog dig där ;)

  • linda79

    Senaste pysslet:
    Save the date-??? är klart! Arken skall barnen hålla upp framför sig. Detta kommer att förevigas på kort och skickas ut i samband med att julkorten skickas.

  • SofieFii

    Åh, den blev ju hur bra som helst Trattkantarellen! Kul att du blev så nöjd.

    Jag fick beställt min i fredags, nu kan jag knappt ge mig till tåls till den kommer i december! Beställde både klänning, underkjol, slöja och "förvaringsgarderob" till klänningen (det är ju lite tid till bröllopet, haha!). Amelia som äger företaget är fantastiskt duktig och hur trevlig som helst. Hon gav massa tips och råd och vi ändrade en del av designen på min klänning efter att jag provat några av klänningarna som redan fanns där. Tror det kommer att bli sååå bra! 

  • linda79

    Hej igen!

    Skulle behöva lite råd. Vi har funderat på det där med mat till festen. Igår blev vi bjudna på mat hos min mamma. Maten var supergod och skall förberedas dagen innan för att värmas upp när man ska äta den. Nu till mina frågor.
    "Kan" man bjuda på kyckling?
    Rätten som vi funderar på är kyckling i ugn med en sås gjord på grädde och soya. Såsen är kryddad med grönpeppar. Till det hade vi tänkt bjuda på färskpotatis, gelé, bröd, smör, ost, sallad och någon grönsak (t.ex. gröna bönor) Låter detta som en meny som passar för ett bröllop?
    Det är alltså bara kyckling, inget annat alternativ. Rätten går utmärkt att göra laktosfri och kan förberedas dagen innan.

    /Linda

  • Annisen

    Hej alla, längesedan jag tittade in här, men var tvungen att se hur det går för alla. Vi har precis pysslat klart våra Save the date som skickas nu med julkorten, så spännande att se allas reaktioner, vi har nämligen inte berättat för alla ännu så tänkte det var bäst att vara ute i god tid när bröllopet är i semestertider :) 15 aug 2015!

    I övrigt är det klart med
    lokal + övernattning (gammal herrgård/slott vi hyrt så två i en ;))
    reserverat rum på hotell till våra gäster
    bokat och provfotat med bröllopsfotograf
    valt och provsmakat bröllopsmenyn
    köpt brudklänning
    dekorationer till borden

    och bokat och betalt SMEKMÅNADEN, 10 dagar på Maldiverna med vår då nästam 2 åriga dotter.. UNDERBART!

  • litenkaka

    Nu har vi äntligen bokat kyrka och "back up"-lokal... 26/9 2015 smäller det :) längtar!! Hur långt innan har ni andra provat klänning? Tänkte börja leta i februari!

  • FruJuni2015

    Snart är det vårat år! Som jag längtar.. jag köpte min klänning för ca 1 månad sen och gifter mig i juni. Jag va på Zelini som ska lägga ner så dom hade rea. jag hitta en superfin klänning för ett sjukt bra pris så jag slog till och köpte den! Men ska göra endel ändringar på den, lämnar in den hos en skräddare i maj och hoppas den blir så perfekt som jag tänkt mig

  • Plättis

    För oss går det uppåt och neråt i planeringen. Den första lokalen har vi avbokat eftersom vi kom fram till att det blev för jobbigt att välja bort halva gästlistan. Högst 46 personer skulle rymmas till middagen, och eftersom vi vill ha en liten vigsel skulle alla vänner och kusiner komma bara på festen, inte vigsel eller middag. Dessutom skulle vi bara få en del av lokalen avsatt för oss, resten skulle vara öppet för allmänheten. Det fick sambon att tappa lusten helt, han tyckte det kändes oprofessionellt. 

    Men min fina sambo föreslog redan i somras en fin lokal vid Umeälven som vi bokade nu istället. Ända sedan dess har han gått omkring och sagt "Jag saaaaa ju att det skulle vara ett bra ställe för bröllopsfesten!" precis som om jag aldrig lyssnat på honom innan Jag har faktiskt fortfarande inte sett den på riktigt, bara på bild. Det är en tillitsövning av rang. 

    Ägaren till vår nya lokal har en cateringfirma och ett bageri, så han tar hand om precis allt. Och varje gång vi setts hittills har han lovat att det ska bli den bästa dagen i våra liv, att vi inte ska behöva oroa oss över en enda detalj. Så jag känner mig lugn och tillfreds, och sambon är jättenöjd eftersom vi har ett proffs som tar hand om allt. Det kommer förmodligen bli lite dyrare än vi hade tänkt först, men jag tror det kan vara värt varje krona. 

    Klänning ska jag prova i Stockholm när vi åker dit för att fira nyår med vänner. Egentligen har jag bestämt mig för en kinaklänning, men jag vill fortfarande njuta av att få känna mig som en brud och se om modellen passar så bra som jag skulle önska  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Sofia2015

    linda79: Självklart kan man bjuda på kyckling! Man bjuder på nåt man tycker är gott, tycker jag. =)

    Vår planering går faktiskt framåt, jag har till exempel fått min klänning från kina. Beställde av en säljare på ebay eftersom priset för vad jag ville ha var helt oslagbart. Klänningen kom inom tre (3!!) veckor och var väldigt välsydd. Den ser ut precis som utlovat så jag är jättenöjd. Det enda är att den är något stor, men hellre för stor än för liten, för det kan man ju göra nåt åt. =)

    Vigselförättaren är också bokad, och vi har pratat med cateringfirman. Fotograf är näääästan klar. Jag har dessutom beställt en planeringsbok så jag ska kunna hålla ordning på alla detaljer!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!