Hej alla! Hoppar också in i denna tråd. Jag och sambon ska gifta oss den 27 juni 2015 och ha bröllopsfesten på en loge (välinredd för att ha fester). Vi ska ha 50 gäster, vi har båda känt att vi vill ha de allra närmaste. Vi kommer faktiskt skicka ut inbjudningskorten redan nu till jul. Har vägt lite hit och dit, ska man skicka ut ett "save the date" kort före och så vidare ... men sen tänkte vi att det kunde vara en kul grej. Att istället för julkort kommer ett rosa kuvert. Så blir det lite som en överraskning (vi har berättat för vår närmsta familj redan). Många börjar spåna kring semesterplaner redan kring jul/nyår med så en liten inbjudan då kan nog komma väl till pass :)
Just nu gör jag lite efterforskning kring vilken mat vi kan tänkas ha och ska kolla runt lite bland cateringfirmor ... Har även införskaffat mig en "bröllopsbok" där jag skriver ner alla tankar och idéer som ploppar upp. Och det som slagit mig nu är hur mycket det egentligen är man kan hitta på och göra. När jag benar ner dagen i detaljer förstår jag verkligen varför man ska börja planera sitt bröllop ett år innan, minst!!
Det jag också kommit fram till är att jag och sambon verkligen ska göra bröllopsdagen så som vi vill ha den. Vi ska ha lite "lantligt tema" på bröllopet, i och med att vi ska va på en loge. Och just nu går tankarna kring att kanske åka traktor från kyrkan till festplatsen. Ska bli himla spännande att se vart allt landar och bär hän!
Det jag hittills kommit fram till i planeringen är i alla fall att man gärna ska lyssna på andra och få goda råd, men att man alltid alltid ska lyssna på sig själv och följa magkänslan när det kommer till beslut. Hur vill VI ha det egentligen, för det är ju trots allt min och sambons dag.