• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Trattkantarellen

    Nu börjar saker falla på plats lite
    Klänningen har kommit, smyckena har kommit, har fixat stämplar och guldfärg till inbjudningskorten. Ska bara lyckas hitta kort i mörkgrönt också så kan jag börja fila lite på inbjudningskorten sen. Tänker mig ungefär den färgen som du har på dina kort Filibustern
    Sparandet går bra, sambon har redan sparat ihop mer än tillräckligt till halva, jag har 6.500kr kvar tills jag har sparat ihop halva.
    Alla eventuella extrapengar vi sparar ihop går till bröllopsresan och blir det något över efter det går det till vårt sparkonto till framtida husköp.

    197 dagar kvar nu bara

  • FruJuni2015

    Åh vad jag har bröllopsfeber! Det mesta som kan göras är redan klart så nu är det bara det lååånga väntan kvar! 224 dagar 2 timmar och 40 min kvar för oss haha

  • filibustern

    trattkantarellen: kul! jag fann mina gröna papper på panduro . ett tips^^ 

    jag har sparat ihop hela bröllopet själv. men det är mycket för att gubben varit så orolig över pengar då han inte har ett fast jobb. och länge var han arbetslös. så jag förstår honom, han vill prioritera räkningar först. så då har jag sparat istället^^ 

    jag väntar just nu på mitt sista paket från etsy - örhängena. tycker det är så konstigt då jag fick 3 av 4 paket i måndags, men det sista har inte kommit ännu.. och örhängena är från samma land som halsbandet jag fick i måndags, så man tycker ju att det inte ska ta så mycket längre? 

    aja. hoppas på idag. annars blir det nästa vecka. 

  • antligen

    Tänk vad bröllop kan göra med hjärnan, nu har jag en del av er i bröllopstankarna också-fniss

    Jag såg krukor gjorda i näver på Blomsterlandet o tänkte genast på dig filibustern, med dina fina nävergrejer. Så jag tänkte bara tipsa att dom har såna om du behöver, man kan ju ha annat än blommor i dom-godis eller bestick mm.

  • filibustern

    jo finns sånna i blomaffären här ja bor oxå. funderat på det. men dom behövs inte riktigt. inte som de syns nu. men snygga är d em!

    fick hem örhängena idag för övrigt! ka gnte bifoga bild på mobilen dock...

  • SofieFii

    I fredags var jag och kollade brudklänningar igen. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta den jag har sett framför mig. Men fick ett tips av svärmor som googlar bröllop så fort hon har en stund över. I Göteborg ligger ett ställe som heter Din drömklänning, där man kan designa sig egen klänning, till bra pris dessutom. Så på fredag packar jag in mamma och svärmor i bilen och tar en roadtrip dit. Hoppas verkligen jag kan få dem att förstå precis hur jag har tänkt mig. 

    Sen blir det en avstickare till Ullared också på fredag för att se om jag hittar lite bröllopsrelaterat där.. Och för att man inte kan missa Ullared när man ändå är på det hållet. 

    10 månader och 1 dag kvar... Fattar inte hur jag ska hinna allt...! :D

  • Trattkantarellen

    SofieFii, jag köpte min klänning via dindrömklänning


    Men du har bokat tid med henne antar jag? Och vet att hon har sitt lager utanför Göteborg?
    Jag är verkligen supernöjd.
    Bad om en kopia på den här klänningen: 


    Och såhär blev den på mig (osminkad och superförkyld, fotad i spegel så kommer inte helt till sin rätt)



    Jag blev jättenöjd med klänningen, och med den hjälp och service som jag fick av Amelia.

    Kan verkligen rekommendera att köpa via henne!

  • Trattkantarellen

    Jag betalade 7.300kr för klänningen, underkjolen och frakt. Får dessutom klänningen justerad av sömmerska kostnadsfritt i vår om jag lyckas gå ner i vikt lite innan bröllopet, vilket jag hoppas jag lyckas med

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!