• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern

    en liten rådfrågan. kommit på att jag vill göra små viglas"smycken", så att gästerna ska hålla koll på sitt glas, och så är det ju gulligt^^ fann då dessa exempel, tänkte göra själv (blir billigast) och dessutom bränna in initialerna för var gäst,  men vet inte om jag ska ha metallring, eller köra typ ett lädersnöre eller något? 

    det ja gillar med snöre är att det ser mysigt ut, och naturligt liksom. 
    men metallring är enkelt att ta lös och sätta dit.. medan snöre måste man knyta.. men metallring känns.. tja. det skär sig liiiite.. 

    vad tycker ni?

  • antligen

    Filibustern/ Kul idé med träbrickorna! Jag röstar på snöret,en knop eller rosett o om det går enklare eller underlättar dukningen kanske det går att knyta fast en såndär minigummisnodd i snöret så kan man bara kränga den över foten? (Tänkte på de där pyttesmå snoddarna man har till frisyrer, genomskinliga)

  • SofieFii

    Hej hej! 
    Tänkte jag skulle hoppa in här också! 
    Den 12 september gifter vi oss. Vi räknar med att bli runt 90 personer till middagen och sedan kommer upp emot 30 personer sluta upp till tårta och fest. 
    Hade hoppats på att kunna hålla mig inom en 90 000 kr budget, men det känner jag just nu är kört. Skäms

    Vi har inte kommit så långt än, bokat lokal för festen, bokat fotograf och bokat hår och makeup. Vi har kollat på lite vigselplatser (utevigsel), men inte bestämt oss för något än. 

    Var ute i fredags på bröllopsklänningsjakt. Hittade flera fina, men änsålänge inte "den" klänningen. Så det är bara på det igen. Tur det finns massa bröllopsbutiker inom en hyfsad närhet. Flört

    I övrigt har jag hur mycket idéer som helst, praktiskt taget hela bröllopet är klart i huvudet på mig, tack vare Pinterest där jag hittar all möjlig inspiration.

  • filibustern

    kul med en till septemberbrud! :D jag gifter mig den 5e ^^ 

    varför känner du att det är kört att hålla under 90k? om man får vara nyfiken? 

    intressant upplägg med de flesta till middag, men bara några till tårta, aldrig läst om förut. ^^ 

  • SofieFii

    Va roligt, vi valde mellan 5e och 12e. :) Var någonstans gifter du dig?
    Jaa du, allt häromkring är så dyrt, och jag har väl alltid sagt att jag bara tänker gifta mig en gång, så då ska jag göra det ordentligt. Min blivande är likadan nu, i början va han lite emot ett stort bröllop med stor fest, men han insåg att det inte var lönt att försöka dra ner på det, när man ser hur stora släkter vi har, haha.

    Nej, det var faktiskt något vi diskuterade ganska länge, eftersom vi som sagt har stora släkter, en hel del vänner och jag är handbollsspelare så känner vi att det hade blivit lite väl mycket folk att bjuda på middag... Så vi gallrade hejdlöst och de nittio närmaste till middagen fick det bli, och sedan de 30 närmaste av lagkamrater, klasskompisar och jobbkompisar till tårta. Känns riktigt bra faktiskt, kul att folk sluter upp och får igång dansen lite. ;)

  • filibustern

    i västerbottens inland^^ mer vill ja inte avslöja, då alla känner alla här, och googla dom på orten och ser något roligt här.. då börjar rykterna :P 

    min karl var inte heller så sugen på något stort.. är han förvisso fortfarande inte, men han accepterar saken^^ jag vill itne heller ha jättestort, men vill ju inte bara gå i jeans och t-shirt till kommunhuse heller :P vi har en budget för MAX 40 pers (inkl oss), vi kommer vara i en byastuga, catering från ica.. vi försöker hålla oss under 30 000, och hittills ser det lovande ut, tror jag räknade ut att vi ligger just nu  på ca 24 000 inräknat allt som jag kommer på. det som kommer kosta är maten, drickat och tårtorna. min ring kommer vara bland de billigaste då jag bara tänkte sätta in diamanter i min förlovningsring.

    dekorationen tar vi mycket från skogen då vi har skogstema^^

    vi har inte så stor släkt någon av oss tack och lov. hade blivit besvärligt annars. mycket är för att göbben min inte har några syskon (jag har däremot 4st). men då tar vi några av hans kusiner istället. ^^ 

    vad har ni för tema? :) 

  • SofieFii

    Haha, nej, det förstår jag, man vill ju ha lite överraskning såklart!
    Gud va gött om man hade kommit undan med att vara så få.. Fast samtidigt har jag alltid drömt om ett stort bröllop, så jag hade nog ändå inte valt bort någon. :D
    Va mysigt med skogstema, och det är ju riktigt smart eftersom man kan få massa gratis dekorationer från skogen då!

    Vi har väl inte direkt något tema, går mer på en känsla, typ sagobröllop i klara färger. Inget pastelligt för mig, det blir klarrött och lila och lite guldigt som accent. Ovanligt verkar det som, men pastell passar mig inte, och varför ska man göra som alla andra? ;)

  • filibustern

    jo men precis^^ 
    jo som sagt - vi har ingen stor släkt någon av oss, och dessutom är det lite en kostnadsfråga varför vi har så "få". om vi tagit typ. alla gubbens kusiner och farbröder, hade vi kanske blivit uppmot 50pers eller något. 

    vi tänkte lite så med - att skogen får stå för dekorationerna^^ men också gillar vi skog. trä och rustikt liksom. uppvuxna bägge två i byar så har vi alltid haft skogen i närheten. och så har vi båda jägare i familjen, även gubben är jägare,. dessutom då vi kommer ha bröllopet lördagen före älgjaktsstarten, så kommer vi ha med lite älg. t.ex har jag köpt/fått älghorn jag ska ha som dekoration vid ytterdörren. ^^ 

    härligt tema med klara färger! jag skulle nog också köra så om vi hade mer ett färgtema. ja tror alldeles i början tänkte vi ha lila. inte pastellila.. utan LILA. 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!