• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Nightrod
    Iza05 skrev 2014-10-01 12:46:30 följande:
    Tja, det beror på om man behöver betala för en tur-o-returresa ut till vigselplatsen också och sedan även kanske övernattning om hen kommer långväga ifrån... Då blir det ganska dyrt. Särskilt när man redan bokat in ett band för kvällen som kostar 12.000 kr + övernattning ala herrgårdspris + resa från Stockholm. Tungan ute Känner bara att ska man ha någon live så vill man ha någon som man vet är bra och ger bra stämning också, och i detta fall blir det svårt lokalt ifrån (för att vi helt enkelt har dålig koll och det inte finns så mycket info). Så enklast är kanske musik från dator/iphone, tyvärr. Men Plättis har en poäng dock, vi har sagt att vi ska kolla runt om vi hittar någon bland släkt och vänner som kanske spelar något instrument, bara lite gitarr eller fiol vore ju t.ex. trevligt. Än så länge vet vi inte dock...

    Jag jobbar extra på krog i sthlm.
    Och vi har liveband varje helg (flera) Samt att ljudteknikern är musiklärare på ett gymnasie. Kan fråga arrangören samt läraren om inte de har något förslag. Om du vill, de gör aldrig något halvdant och känner massa galet bra musiker som vill komma ut och få erfarenhet.


    Live free, ride free
  • filibustern

    YESSSSSSSSSSSS!!!!

    var så fräck att ja skrev till en nyckelharpist (som ja vet har spelat in änglagård) och frågade om man kunde få noterna - och det fick jag! SÅ LYCKLIG JUST NU! och ikväll ska vi på dragspelskurs och då ska lärarn få noterna på låtarna, då får vi höra hur det låter på dragpel! :D

  • Iza05
    Nightrod skrev 2014-10-01 12:55:24 följande:

    Jag jobbar extra på krog i sthlm.
    Och vi har liveband varje helg (flera) Samt att ljudteknikern är musiklärare på ett gymnasie. Kan fråga arrangören samt läraren om inte de har något förslag. Om du vill, de gör aldrig något halvdant och känner massa galet bra musiker som vill komma ut och få erfarenhet.


    Vad snällt, tack för att du vill kolla, det skadar ju aldrig. Dock så har jag själv jobbat en del som sångerska tidigare, vet hur slitigt det är och hur ofta man spelar gratis eller för knappt något alls i början (apropå musiker som vill komma ut och få erfarenhet), så det landar väl ändå i att om det är någon från Stockholm så vill jag åtminstone betala resan fram och tillbaka, vilket kostar en del + att det kanske blir att de behöver övernatta ändå pga. tåg/busstider etc. Så i så fall tror jag det är bättre att hitta någon lokalt. Men kanske har någon kontakter uppe i Hälsingland? (det är inte helt bestämt än var vigseln blir någonstans, men troligen antingen i Orbaden eller Järvsö). Kan tänka mig en violinist eller gitarrist exempelvis. :)
  • Plättis

    Jag har mejlat med (ytterligare) en lokal, en restaurang i centrala Umeå som har lokalproducerad mat. Vilket passar perfekt till vårt Umeå/Västerbotten/björkar-tema! Cool Förhoppningsvis passar det med sambons schema att vi kan gå dit och prata med dem nästa vecka, så men på papper är de helt perfekta. Promenadavstånd till både parken vi funderat på och Rådhuset om vi hellre gifter oss där. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

    nu är det ju så att det halsband jag tänkt ha vart slutsålt för ett bra tag sen på etsy. visst - det finna massa liknande, men jag tappade suget lite.. så jag har letat halvdesperat efter ett annat.. och nu undrar jag om jag inte lyckats! kan ju tillägga att örhängena på bilden är de jag ska ha (dock inte av samma säljare). det enda negativa är att halsbandet är dyrare än jag vill - 235spänn.. + 66 i frakt tro ja de var.. usch usch. 

  • filibustern

    jag igen! är lite hyperglad. slötittade på klänningar som jag gör nu och då, kollade Ebay för ovanlighetens skull, kollade på chiffongklänningar som är lite min linje. och så kom jag över denna.. alltså, jag tror det har händ en, kanske två gånger att jag tappat andan när jag sett en klänning, och här kom en till. OJ så vacker! en annan modell än jag tänkt (hade tänkt en sheath/column/empire) men det är ju en A-linje, så det borde ju passa mig. jag är alltså 1.58lång, väger ca 58-60kg, har en figur typ mellan timglas och päron. sätt så snygg kropp enligt mig själv. muskulös rygg. och den här klänningen liksom syntes som att den skulle kunna visa upp min figur riktigt bra! och så båturringning som är bra för mina mindre boobs. :P  vad tror ni? 

    www.ebay.com/itm/New-white-ivory-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Custom-Size-6-8-10-12-14-16-/251653616151&hash=item3a97b97217

  • filibustern

    hehe. vet dock inte om jag ska beställa den, vill gärna pröva den typen av modell först. ska fara till Umeå inom överskådlig framtid och pröva lite olika klänningar.. men alltså.. den där klänningen växer verkligen på mig.. älskar den! trodde inte jag skulle tycka om en sån klänning.. men tror det är kombinationen av åtslimmande liv, dekorerad byst, odekorerad kjol och v-ringat som fångade mig. hela klänningen var bara så himla bra konstruerad! och så släp såklart. ^^

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!