• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria

    Ja. Visst är sånt svårt! Jag har inte träffat de kompisarna som bor utomlands på ett par år, en av dem är ju inte sen jag bodde där 2006! Men vi har ju lovat varandra att säga till när den andra gifter sig så vi kan komma och fira.. så. Då känns det taskigt att inte bjuda för vi har en del kontakt. 

    Förresten. Har blivit lite mer klar med hur inbjudningskorten ska se ut. Förstår man att det är en skiva när man får det såhär?



    Hm.. Nu kommer bilderna upponer men ligger rätt i förhandsgranskningen..? Iag. Här ser ni "skivans" konvolut, där kommer det stå "bröllopsinbjudan" (och ev. vol 1 under för att förtydliga att det är en skiva) Sen kommer jag måla en sigill, mycket snyggare än såhär förhoppningsvis, och nere kommer det stå "till vigseln av Maria och Patrik". Anledningen till att den inte är så snygg är för att jag råkade skriva ut fel så fick skriva ut en gång till.. och att min skrivare är dålig så skrev ut i blått istället för svart. Det ska stå i svart sen.. och själva konvolutet är en gammal tapet jag köpte på rusta för 69kr! :) Lappen till vänster (eller höger egentligen om den hade varit rättvänd) är "spårinfon" på skivan.. :) 
  • frkmaria

    Okej.. Jag skulle fortsätta men den hängde sig. Ni ska få 2 bilder till! 



    Här ser ni baksidan (som också är lite rörig, men står ju som det står på den lilla lappen typ). På baksidan står också att vi önskar oss pengar till resa på ett lite finare sätt och att vi vill att man låter sina barn stanna hemma.. Här är då skivan. I mitten ska det stå Välkommen eller välkomna och sen namn på de som är bjudna. Sen kommer sigillen igen men tror den ska vara längre ner på "skivan". Man snurrar sedan för att få informationen man vill ha, och för att veta vad det står för måste man ju då läsa på konvolutet. 


    Sista bilden visar en prototyp som visar lite mer hur sigillen egentligen ska sitta. Hjärtat ni ser kommer att vara ett klistermärke i silver som jag har köpt. Och sigillen kommer även här vara mycket snyggare och i silver. Vad tror ni? Fattar man att det är en cd-skiva?? :) Och kommer man fatta att man ska snurra för att få info och att infon förklaras på baksidan av konvolutet? :) 
  • filibustern

    haha! gud så jäkla festlig! jag personligen tyckte det blev väldigt snyggt när du skrev ut igen och det blev lite "rörigt" :P himla kul idé! ser ut som en hel del göra dock? ^^ vad hade ni för tema nu igen? 

  • frkmaria

    Haha. Det är därför jag har börjat nu! :) för att det liksom inte ska bli så mycket. Vi har inget bestämt tema men båda är musiker så kommer ju referera lite till det. Funderar på att göra skålar av lp-skivor att servera i och så. :) annars har vi ju lila-turkos-svart-silver-färger. Så botten på skivan kommer vara turkos istället och kanske den lilla ringen. För den riktiga lila jag jag är lite för mörk för att skriva på. :)

  • Vichy
    Petraksa skrev 2014-01-09 13:31:11 följande:
    Hej alla! Efter att ha läst igenom hela tråden tänkte jag också hoppa in här :)
    Börjar få lite smått panik när jag ser hur långt alla har kommit!
    Alla i min närhet tycker att det är alldeles för tidigt att börja planera, men jag började minsann fila direkt efter frieriet 1e oktober :)
    Inte alla.. Vår planering kommer dra igång tidigast nästa vecka.. då mannen varit borta på utbytesresa... ;)
  • Petraksa

    Detta med save the date kort hade jag enbart tänkt skicka så tidigt till de som bor utomlands för jag tyckte att det kändes lite mer personligt. har trots allt några stycken som bor runt om i världen som jag vill bjuda, och vill ge de så lång tid som möjligt att planera. Med tanke på att semestern i usa är i princip obefintlig (standard är 2 veckor och om man blir sjuk dras dessa dagar från diin semester) vill de säkert veta tidigt om de vill komma :)

    frkmaria: Jätte fina inbjudningskort, kul att göra något såpass annorlunda som man definitivt kommer vara ensam om :)

    Vichy: Vad skönt! Började bli lite stressad där ett tag ;) Men har pratat med mannen och ikväll ska vi sätta oss ner och lägga upp planeringen iallafall, mer precis budget osv :)

  • filibustern
    Petraksa skrev 2014-01-10 15:55:41 följande:
    Vichy: Vad skönt! Började bli lite stressad där ett tag ;) Men har pratat med mannen och ikväll ska vi sätta oss ner och lägga upp planeringen iallafall, mer precis budget osv :)
    härligt! själv var det längesen vi hade en "planeringsmåndag". kanske för att vi inte har så bråttom än och för att sambon undviker det likt pesten :P
  • filibustern

    haft en diskussion med min blivande. haha. jag har alltid velat brodera en bröllopstavla, så det ska jag göra när vi gifter oss. men så får jag veta att min karl vägrar att ha fotografier av oss på väggen. ?!?!?!?!

    hallå! det har ju alla! och JAG vill ha det? men icket. han kan tänka sig ett litet bland andra foton vi har (på syskonbarnen mina bl.a) men det syns ju knappt då! vad GÖR man?! 

  • Tessa

    Har själv tänkt börja kika på klänningar i sommar. Tycker det finns så många fina modeller och ju mer man tittar desto större blir klänningsdjungeln. Tror det är bra att testa lite olika modeller till att börja med för att veta vad som passar bäst för ens figur.

    Fick tidig födelsedagspresent av mina föräldrar (fyller år i slutet av månaden)! Flyg till Stockholm över en helg och besök på bröllopsmässan! Solig  Ska bli sååå himla kul, passa på att träffa vännerna jag har kvar där och bara gå runt och prata bröllop och få inspiration en hel lördag!

    Någon av er som har varit på bröllopsmässa tidigare eller ska gå på någon bröllopsmässa i år?

    Gjorde lite beräkningar på sparandet till bröllopet och det ser lite tufft ut. Men det finns en ljusning.
    Jag har jobbat hårt och gjort ett par event för ett bilmärke under förra året när jag fortfarande bodde i Stockholm. När jag flyttade hem till de norra delarna behövde jag köpa en bil för att ta mig runt, och hade givetvis förälskat mig i just detta bilmärke. Eftersom jag hade jobbat så tight med dem och gjort lyckade event fick jag köpa en sprillans ny bil till ett jättebra pris. 
    Nu verkar det som att min darling ska börja plugga till hösten, och om han kommer in på någon av skolorna han önskar så flyttar vi ner till Stockholm igen. Det betyder att vi inte längre kommer behöva ha en bil - en onödig kostnad (även om det gör ont i hjärtat av tanken för jag det är äkta plåtkärlek till min bil Flört).
    Eftersom jag fick bilen till ett så bra pris och detta är ett bilmärke med extremt bra andrahandsvärde, betyder det att jag kommer ha pengar ÖVER, ungefär hela den tänkta budgeten på 60 000 kr!

     


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!