frkmaria skrev 2014-01-08 19:50:43 följande:
Gött!
Jag vet egentligen att det går men känner sig lite dum. Vet inte hur jag ska göra med fastrar/mostrar/farbröder/morbröder. Kan ju inte bjuda alla. Dessutom ska inte min sambo bjuda någon släkt då han inte känner sig så nära dem (å andra sidan har han träffat mina släktingar men jag har inte träffat någon av hans..).
Bara sådan ångest.
Ja. Vi bokar nog båda dagarna. Så hoppas jag att familjerna hjälper till att laga mat till 80-100 pers där dagen innan! Kan man ju göra en grej av och grilla eller så på kvällen typ. Något förmys med kanske kubb eller något så båda familjerna får bekanta sig. :)
jo jag vet det kan vara besvärligt.
vi har många sånna beslut, då vi vill hålla bröllopet billigt, och ju fler gäster ju dyrare blir det ju. men vi ska bjud amin (enda) moster och hennes man, då dom är så jäkla cool :P göbben ska bjuda sina två mostrar. vi kommer inte bjuda någon farbror /faster från någon av vår sida, dels för att jag inte känner mig nog nära mina, och dels för att vi itne har plats :P vi har speciellt problem med en kusin göbben vill bjuda (och jag med för den delen) och det är att kusinens man har en historia av alkoholism och droger. vi vill jättegärna ha med dom, men dom lär nog känna sig hemskt obekväm då det blir alkohol på festen. så vi tänker göra så att innan inbjudan går ut så ska vi fråga dom om hur dom ser på saken.
jättejobbigt sånt här. och hur man än försöker lär det vara NÅGON som blir pjött. :P
ja visst! lät ju jättemysigt med grill och sånt på kvällen. :) och att ni får hjälp^^