• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern

    blir tokig! försöker hitta mitt bröllopshalsband och min tärnas present. tänkte att vi skulle ha likadana halsband i form av kottar. i silver eller guld. men det är ju skitsvårt att hitta någon jag gillar! en del är för små, en del för stor, en del för ljus, en del för spretig, en del ser fake ut, en del är för dyr. *suck* kollar på etsy för övrigt. 

  • nallysally

    Klänningdelen "löst". Bästa kompisens mamma kommer sy den! Så då har hjag löst det, och även gett mig mer att tänka på.. HUR sjutton vill jag ha den?

  • filibustern
    nallysally skrev 2013-12-17 09:56:47 följande:
    Klänningdelen "löst". Bästa kompisens mamma kommer sy den! Så då har hjag löst det, och även gett mig mer att tänka på.. HUR sjutton vill jag ha den?
    ja det var ju inte så liten fråga heller! kolla bilder efter inspiration. :)
  • ellie01
    nallysally skrev 2013-12-17 09:56:47 följande:
    Klänningdelen "löst". Bästa kompisens mamma kommer sy den! Så då har hjag löst det, och även gett mig mer att tänka på.. HUR sjutton vill jag ha den?
    Åh så spännande!!! En väldigt god vän kommer att sy min klänning, det jag gjorde var att gå och prova så många klänningar i butik som möjligt för att få en känsla av var jag tycker om men även vad jag passar i. Ibland blir det något heeelt annat. Jag var tvärsäker på att jag skulle ha en rätt smal, långärmad spetsklänning, mycket enkel inget puff alls. Men min kropp var inte gjord för en sådan klänning, det såg så konstigt ut :) 
    Det bästa när man syr upp är att du kan mixa och matcha exakt hur du vill! Vi kommer dessutom att brodera in datumet och våra initialer i turkost på insidan av klänningen :)  
  • katten21

    Hej,


    Helt ny här men ska gifta mig i Stockholm 1 Augusti 2015.


    Paul friade till mig 14 September 2013 toppen av Empire State Building i New York. Var så oväntat och chockande att jag började grina (glada tårar) och kunder bara nicka ett JA! Det var vår första USA semester men förhoppnings vis inte den sista.


    Jobbigt det här med planering på distans. Vi bor i England (han är engelsk, jag svensk)


    Hittils har jag hittat klänning och skor (dock ej inköpta ännu), Kyrka (kan dock inte boka den mer än 1 år i förväg)och fest lokal (som jag inte sett i verkligheten ännu och inte bokat).


    Vi blir bara ett litet bröllop. Runt 30 pers inklusive mig och Paul. Vi har små familjer och få (men nära) vänner.


    Budget... ingen aning. så lite som möjligt men troligen runt 80,000:- vi sparar £200 GBP vardera varje månad. bara 20 lönedagar kvar!


    Japp...det var jag det...


     

  • filibustern
    katten21 skrev 2013-12-19 13:48:47 följande:

    Hej,


    Helt ny här men ska gifta mig i Stockholm 1 Augusti 2015.


    Paul friade till mig 14 September 2013 toppen av Empire State Building i New York. Var så oväntat och chockande att jag började grina (glada tårar) och kunder bara nicka ett JA! Det var vår första USA semester men förhoppnings vis inte den sista.


    Jobbigt det här med planering på distans. Vi bor i England (han är engelsk, jag svensk)


    Hittils har jag hittat klänning och skor (dock ej inköpta ännu), Kyrka (kan dock inte boka den mer än 1 år i förväg)och fest lokal (som jag inte sett i verkligheten ännu och inte bokat).


    Vi blir bara ett litet bröllop. Runt 30 pers inklusive mig och Paul. Vi har små familjer och få (men nära) vänner.


    Budget... ingen aning. så lite som möjligt men troligen runt 80,000:- vi sparar £200 GBP vardera varje månad. bara 20 lönedagar kvar!


    Japp...det var jag det...


     


    grattis grattis och välkommen. :D
  • katten21

    Hörni, om några dagar bara så kan vi sluta säga att vi gifter oss år 2015 till människor. Vi kan börja säga att vi gifter oss nästa år!

  • filibustern
    katten21 skrev 2013-12-22 07:27:47 följande:
    Hörni, om några dagar bara så kan vi sluta säga att vi gifter oss år 2015 till människor. Vi kan börja säga att vi gifter oss nästa år!
    *inser faktum*.... men du! de e ju för tusan sant! haha! :D då låter det inte så "fånigt" länge att säga "om två år". :P 

    satt då igår och funderade kring en dikt jag gillar.. om det skulle fungera som vigsellöfte.. har gjort en tråd om det men ingen har svarat än^^ 
  • Trattkantarellen
    katten21 skrev 2013-12-22 07:27:47 följande:
    Hörni, om några dagar bara så kan vi sluta säga att vi gifter oss år 2015 till människor. Vi kan börja säga att vi gifter oss nästa år!
    Yey!
  • katten21

    Filibustern Hur i hela fridens dar hittar jag det då? Jag är så ny här att jag inte riktigt vet hur det funkar.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!