• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • nallysally
    filibustern skrev 2013-12-07 20:34:54 följande:
    grattis grattis! och välkommen till gruppen^^ har ni börjat planera något eller har ni bara bestämt år? :) 
    Det kommer inte vara i kyrkan i varje fall och det lutar åt ett lila tema med inslag av rastafari. Och inte då alla färger (då vi kommer ha lila...) men vi kommer dansa till Love me hold me med Job2do (eller gå in till den låten) och så kommer musiken vara reggae (vi är på reggaenördar). Skulle vilja hitta massa små buddhastatyer och placera ut. Låter det jätterörigt?
  • filibustern
    nallysally skrev 2013-12-07 20:53:18 följande:
    Det kommer inte vara i kyrkan i varje fall och det lutar åt ett lila tema med inslag av rastafari. Och inte då alla färger (då vi kommer ha lila...) men vi kommer dansa till Love me hold me med Job2do (eller gå in till den låten) och så kommer musiken vara reggae (vi är på reggaenördar). Skulle vilja hitta massa små buddhastatyer och placera ut. Låter det jätterörigt?
    ok! tja.. för mig låter det rörigt, men så är jag varken intresserad av Reggae eller buddha :P haha. men utgå från det och så ser ni ju hur det blir. kan bli jättenbra, eller så ser ni att nja.. det funkade inte riktigt, och ändrar någon detalj. inget är hugget i sten :P 
  • nallysally

    Jo jag vet att det är lite rörigt än så länge, men vi har precis börjat prata om tema och så! Tror det kommer bli så att huvudtemat är lila-svart eller lila-silver och så med endast inslag av vår älskade buddah :) Han kommer mest bara finnas i bakgrunden. Tror det kommer bli skitsnyggt när jag börjar pyssla med det!

     

  • filibustern
    nallysally skrev 2013-12-08 10:07:17 följande:
    Jo jag vet att det är lite rörigt än så länge, men vi har precis börjat prata om tema och så! Tror det kommer bli så att huvudtemat är lila-svart eller lila-silver och så med endast inslag av vår älskade buddah :) Han kommer mest bara finnas i bakgrunden. Tror det kommer bli skitsnyggt när jag börjar pyssla med det!

     
    det tycker jag låter lite bättre ^^ ni har ju tid på er! :) 
  • nallysally

    Ja precis!
    Har suttit hela dagen, eller så mycket min 3månaders tillåtit ;) och kikat på olika dukningar mm i lila-silver! Finns ju hur mycket fint som helst! Hur ska man kunna bestämma sig haha!

  • nallysally

    Sitter och kikar på vigselring.. Skulle väldigt gärna vilja ha en i silver då jag älskar silver, men min förlovningsring är i guld.. Kan man blanda så eller blir det "fel"? Funderar dock på en att ta en vigselring i silver och guld, då får man ju med guldet också..

  • filibustern
    nallysally skrev 2013-12-08 23:36:05 följande:
    Ja precis!
    Har suttit hela dagen, eller så mycket min 3månaders tillåtit ;) och kikat på olika dukningar mm i lila-silver! Finns ju hur mycket fint som helst! Hur ska man kunna bestämma sig haha!
    jo du.. det är INTE lätt. jag tycker det är svårt att stanna någonstans, att ha någon gräns, vi har skogstema, och man kan ju ha hur mycket skog som helst! :P 
    nallysally skrev 2013-12-09 00:04:32 följande:
    Sitter och kikar på vigselring.. Skulle väldigt gärna vilja ha en i silver då jag älskar silver, men min förlovningsring är i guld.. Kan man blanda så eller blir det "fel"? Funderar dock på en att ta en vigselring i silver och guld, då får man ju med guldet också..
    man kan blanda hur f*n man vill (ursäkta franskan) :P. själv har jag titan och gult guld till förlovningsring, och den vi kikat på, som jag blev väldigt kär i (tyvärr dyrare än tänkt) är i vitt gult. 
    det som är med silver är att det inte är så starkt, så det blir repor fort och det ser inge fint ut. men samtidigt har jag sett de med silverringar som ser ut som ny i flera år. 
     
  • ellie01
    nallysally skrev 2013-12-08 10:07:17 följande:
    Jo jag vet att det är lite rörigt än så länge, men vi har precis börjat prata om tema och så! Tror det kommer bli så att huvudtemat är lila-svart eller lila-silver och så med endast inslag av vår älskade buddah :) Han kommer mest bara finnas i bakgrunden. Tror det kommer bli skitsnyggt när jag börjar pyssla med det!

     
    Grattis grattis!!
    Vilket spännande tema! Kommer ni ha det utomhus eller inomhus? Ni skulle kunna göra en riktigt cool lounge plats med Buddah, kuddar, lite rökelser, lite genomskynliga tyger som hänger ner. 
    Lila-silver är ju jätte fint! Lila-svart med men det kanske blir lite mörkt. Silvret bryter nog av rätt snyggt. Eller så har ni alla tre! Lila-svart och silver. Lila dukar med svarta löpare och silverdetaljer. 

    Jag röstar för en ring med både silver och guld så att det smälter ihop med din andra ring :) 
  • ellie01

    Jag börjar få lite panik, vi har redan dragit iväg i vår budget.... ingenting är köpt eller påskrivet men jag bokför alla planerade kostnader och det drar iväg förskräckligt snabbt!! 
    och det som är jobbigast är att vi inte vet hur mycket vi kan börja spara förens jag får ett jobb. Min d-uppsats ska vi inne nu den 3/1 och har redan börjat gå på lite interjuver men man vet ju liksom aldrig! Kanske inte får något jobb på jätte länge!

    Tur att man har satt bröllopet 2015! :)  

  • filibustern
    ellie01 skrev 2013-12-09 16:31:18 följande:
    Jag börjar få lite panik, vi har redan dragit iväg i vår budget.... ingenting är köpt eller påskrivet men jag bokför alla planerade kostnader och det drar iväg förskräckligt snabbt!! 
    och det som är jobbigast är att vi inte vet hur mycket vi kan börja spara förens jag får ett jobb. Min d-uppsats ska vi inne nu den 3/1 och har redan börjat gå på lite interjuver men man vet ju liksom aldrig! Kanske inte får något jobb på jätte länge!

    Tur att man har satt bröllopet 2015! :)  
    ja jag har då måsta ta från mitt sparande nu på grund av pengabrist, och de pengarna var ju tänkt till bröllopet.. så.. ja.. 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!