• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • cljung

    Och nu äntligen fick ja rätt på mina pysselbilder så här kommer ett litet kollage med de jag gjort hittils :)


  • filibustern
    cljung skrev 2013-10-18 13:48:25 följande:
    Och nu äntligen fick ja rätt på mina pysselbilder så här kommer ett litet kollage med de jag gjort hittils :)


    cutes! :D  antar ni ska ha rosa och vitt som tema? 
  • cljung

    Japp det ska vi ha :) var faktiskt mannens ide från början. blev lite paff då jag inte trodde alls han skulle vilja ha rosa :) Men det kommer bli kanon :) Jag ska försöka göra det mesta pyzzlet själv då jag verkligen är en pysslis av mig :) oh längtar så till 2015 :)

  • filibustern
    cljung skrev 2013-10-18 13:54:03 följande:
    Japp det ska vi ha :) var faktiskt mannens ide från början. blev lite paff då jag inte trodde alls han skulle vilja ha rosa :) Men det kommer bli kanon :) Jag ska försöka göra det mesta pyzzlet själv då jag verkligen är en pysslis av mig :) oh längtar så till 2015 :)
    längtar också tills vi kan börja göra inbjudan och så. men vi ids inte börja riktigt än. vi kan fixa ljushållarna istället. :P 
  • ellie01
    cljung skrev 2013-10-18 13:44:32 följande:
    Måste bara visa mina puss klockor jag köppte i dag :) så nöjd :)


    Gud så fin! Var hittade du den någonstans? 
  • filibustern

    bara ett samtalsämnesbyte här.. :P 

    har ni funderat på vad ni ska göra med era brudklänningar sen?
    ska ni sälja? displaya? hänga i en garderob?

    själv har jag funderat på att göra den till en halloweendräkt. den jag har är köpt begagnad,och jag tror itne det är så attraktivt att köpa en klänning som två andra redan haft. så jag tänkte, då Halloween bara är knappt 2 månader efter att vi gift oss, att klä ut mig till en läskig brud typ. riva lite i klänningen, smutsa ner den.. skaffa peruk (om jag inte har långt hår jag kan färga svart) och skaffa helsvarta linser. läskigt! 

    :P  

  • frkmaria

    Jag har inte ens införskaffat en klänning och vet inte vad som ska göras med den efteråt. Funderar dock på en enklare, knälång typ. Jag vet inte om jag hade klarat av att göra så med min klänning, känner du dig ok med det är det ju en idé! Btw. Jag hittade en guldram idag på loppis för 100 kr! :) Den är lite mindre än jag från början tänkt och jag måste laga den på vissa ställen. Men tänker mig att man efteråt kan sätta upp den på väggen och ha ett bröllopscollage inuti! :) vad tror ni?

  • Vichy

    Nu har vi bestämt oss för att gifta oss sommaren 2015! Datum och plats har vi dock inte bokat än! Beror på vilka som är lediga!

  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-10-20 18:07:20 följande:
    Jag har inte ens införskaffat en klänning och vet inte vad som ska göras med den efteråt. Funderar dock på en enklare, knälång typ. Jag vet inte om jag hade klarat av att göra så med min klänning, känner du dig ok med det är det ju en idé! Btw. Jag hittade en guldram idag på loppis för 100 kr! :) Den är lite mindre än jag från början tänkt och jag måste laga den på vissa ställen. Men tänker mig att man efteråt kan sätta upp den på väggen och ha ett bröllopscollage inuti! :) vad tror ni?
    tja. jag tycker väl de e bättre att använda den fler gånger än att den ska vara i en garderob och dra till sig massa shit.. visst kan jag ju spara till min ev. dotter i framtiden. men 1. det är inte så säkert hon får liknande kroppsform som jag. och 2. kan hända hon ändå vill ha en egen. :P 

    du mena typ massa bilder i en enda ram? ja varför inte? :)  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!