• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Modigh skrev 2013-10-14 20:19:33 följande:
    Nu kommer jag inte ihåg vem de va som skulle ha höst tema, men hittade en bild på en jättemysig ljuslykta. Jag tror, att man har en glaslykta innanför, men sen har dom iaf satt pinnar runt om, jättemysigt! Ska se om ja kan få upp den från telefonen!
    det måtte ha vart jag - hösttema med skog. :P ja den VAR fin den lyktan! den sparas i inspirationsmappen! tack!
  • ellie01

Vad länge sen jag var  här! 
    Roligt att se att det är fler som är ute i god tid  Flört
    Vi åker till Aten nu på tisdag och har bokat möte med 3 st hotel & resorts i Vouliagmeni, en av dessa blir förhoppningsvis våran wedding venue :) Tror vi kommer få en liten verklighetskick när vi väl är på plats! 

Har börjat titta på lite teman för alla kort, (save-the-date, inbjudan, program etc) 
    Älskar dom här! Vill ha en "pocket"-inbjudan med all nödvändig info i, dock kommer vi troligtvis skippa svarskortet, blir billigare och enklare med elektronisk OSA. 

filibustern super fin ring! Vittguld framhäver diamanterna så mycket mer än guld/rött guld! Väldigt snyggt! 

• filibustern
    ellie01 skrev 2013-10-17 13:43:32 följande:
    Vad länge sen jag var  här! 
    Roligt att se att det är fler som är ute i god tid  Flört
    Vi åker till Aten nu på tisdag och har bokat möte med 3 st hotel & resorts i Vouliagmeni, en av dessa blir förhoppningsvis våran wedding venue :) Tror vi kommer få en liten verklighetskick när vi väl är på plats! 

Har börjat titta på lite teman för alla kort, (save-the-date, inbjudan, program etc) 
    Älskar dom här! Vill ha en "pocket"-inbjudan med all nödvändig info i, dock kommer vi troligtvis skippa svarskortet, blir billigare och enklare med elektronisk OSA. 

filibustern super fin ring! Vittguld framhäver diamanterna så mycket mer än guld/rött guld! Väldigt snyggt! 

oh? ni ska gifta er utomlands? spännnade! funderade själv på det ett tag, fara till skottland och gifta oss där. kanske bara vi två, (och haffa två vittnen på gatan) eller ta med oss föräldrarna. men det skulle bli VÄLDIGT dyrt. och allt pappersarbete! 
  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-10-11 09:54:11 följande:
    Filibustern: Jo, fast nu vill jag ju ha den NU! :-P
    haha! ja eller hur?! men man har ju gott om tid, så förhoppningsvis kommer det någon reabroschyr innehållande drömringen, lagom till man ska beställa :P 
  • ellie01
    filibustern
    filibustern skrev 2013-10-17 16:13:14 följande:
    oh? ni ska gifta er utomlands? spännnade! funderade själv på det ett tag, fara till skottland och gifta oss där. kanske bara vi två, (och haffa två vittnen på gatan) eller ta med oss föräldrarna. men det skulle bli VÄLDIGT dyrt. och allt pappersarbete! 
    Stämmer! Min fästman är amerikanare så var vi än hade tänkt at bröllopet så skulle folk få flyga, och eftersom jag är halvgrek så tänkte vi att alla kan mötas någorluna halvägs :) dessutom slipper man med att leka guide så mycket mitt under bröllopstressen då gästerna kan hänga på stranden/poolen Flört

Det blir jobbigt med allt pappersarbete tyvärr... :/ dock tänkte vi gifta oss borligt här i stadshuset nån vecka innan så att allt blir klart så har vi en ceremoni i grekland (ingen av gästerna behöver veta om den borgliga utan kan tro att det är där vi gifter oss "på riktigt") Av erfarenhet så undvikerjag gärna att förlita mig till grekiska myndigheter :) dom har inte så bra struktur på allt :)

Ska ni ingravera något i ringarna? 
  • frkmaria

Åh. Så mysigt att gifta sig utomlands i värmen! Jag hade som ni nämner varit orolig över ekonomin! :P hehe. Måste bara få berätta!! I tisdags ringde vårt hyresbolag och bara "är ni hemma, vi ska tapetsera er lägenhet". Detta har vi väntat på länge så blev glad samtidigt som jag kände att det var ju lite tight att ringa och säga att man kommer om 10. Och jag var på jobb. Då lugnade han mig med att "nej, nej. Ska bara titta. Vi börjar tapetsera först IMORGON". Tight med tid, ja. Men efter två nerpackade dagar har vi nu såååå jäkla mysigt i lägenheten. Den renoverades förra hösten, och lite av tapeten blev skadad så därför fick vi omtapetserat. Kunde inte vara mer nöjd! Nu ska man ju liksom ställa iordning allt. Fixa lite nya gardiner kanske, me förstå vilken ny kraft detta ger mig i höstdeppen! Nu är jag fit for fight igen! :)

• filibustern
    ellie01 skrev 2013-10-17 16:44:50 följande:
    filibustern 
    Ska ni ingravera något i ringarna? 
    vad mysigt! ^^ 

ja det ska vi väl.. :P vet inte vad mer exakt bara. i vigselringen ryms nog inte så mycket mer än kanske namn och Datum. det vi skulle kunna skriva, i alla fall i just den ringen är "superlim" och så datum. 

superlim för att det är något som symboliserat vårt förhållande ända från start, då gubben sa "det är inte mitt fel att du tog min hand när jag hade den full med superlim". :P göbben får väl bestämma om han ska idas ta någon ingravering.. :P 
  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-10-17 17:34:58 följande:
    Åh. Så mysigt att gifta sig utomlands i värmen! Jag hade som ni nämner varit orolig över ekonomin! :P hehe. Måste bara få berätta!! I tisdags ringde vårt hyresbolag och bara "är ni hemma, vi ska tapetsera er lägenhet". Detta har vi väntat på länge så blev glad samtidigt som jag kände att det var ju lite tight att ringa och säga att man kommer om 10. Och jag var på jobb. Då lugnade han mig med att "nej, nej. Ska bara titta. Vi börjar tapetsera först IMORGON". Tight med tid, ja. Men efter två nerpackade dagar har vi nu såååå jäkla mysigt i lägenheten. Den renoverades förra hösten, och lite av tapeten blev skadad så därför fick vi omtapetserat. Kunde inte vara mer nöjd! Nu ska man ju liksom ställa iordning allt. Fixa lite nya gardiner kanske, me förstå vilken ny kraft detta ger mig i höstdeppen! Nu är jag fit for fight igen! :)
    å vad kul! alltid roligt att fixa nytt och bli inspirerad! jag skulle också vilja tapetsera om, men jag och karln kommer aldrig (alltså jag lovar) överens om vilka tapeter vi ska ha! nu fick han välja tapet i "sitt" rum (datarummet) till fondväggen. blir mörkgrön. faktiskt snygg måste sägas. men annars.. ja.. kommer bli ett h-vete i framtiden. och vi får se om vi tapetserar många rum själv eller låter någon annan göra det. ingen av oss är speciellt duktig på detta med att tapetsera/lägga golv osv. men i trapphuset ska vi definitivt låta någon professionell tapetsera! för det första så vill ingen av oss riskera livhanken då man måste stå på en stege eller nåt för att nå upp till taket på den längsta väggen - 5m! och så får arbetarna det gjort fortare och rakare. :P 
  • ellie01
    frkmaria skrev 2013-10-17 17:34:58 följande:
    Ekonomin är det absolut tråkigast med att gifta sig :/ vi har en helt ok budget, men jag känner iallfall hur kostnaderna börjar dra iväg! Och då har vi försökt utnjyttja våra kontakter så mycket som möjligt! Min vän är designer och är så gullig och ska sy upp mina (passar på ;) ) klänningar (ceremoni + lättare festklänning) utan kostnad, utöver tyg. Min fästmans styvpappa är grafiskdesigner och ska designa inbjudan, program, save the date etc. Men det drar iväg alltså! Börjar kallsvettas lite när jag tänker på blommor och dekoration! Spöke

OCH gud så kul med tapertern! Finns inget värre än att känna att man bor i något halvklart! Stort grattis! 
    filibustern skrev 2013-10-17 18:09:21 följande:
    superlim för att det är något som symboliserat vårt förhållande ända från start, då gubben sa "det är inte mitt fel att du tog min hand när jag hade den full med superlim". :P göbben får väl bestämma om han ska idas ta någon ingravering.. :P 
    Älskar superlim! haha!1 Vad underbart!! Det måste ni ju bara ingravera! 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!