• Äldre 14 Jul 22:46
    674150 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674150

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 29 Jul 03:36
    bröllop2015 skrev 2013-07-28 21:44:22 följande:
    Ändrade planer här, det blir ett 2014 bröllop istället! :)
    Grattis, ännu närmre ju!
  • Äldre 29 Jul 08:50
    bröllop2015 skrev 2013-07-28 21:44:22 följande:
    Ändrade planer här, det blir ett 2014 bröllop istället! :)
    lovely! :D
  • Äldre 29 Jul 08:51

    jag hoppas jag får hem mina träskor idag..  =/ trodde det skulle gå fortare att få dom... 

  • Äldre 29 Jul 22:25
    filibustern skrev 2013-07-29 08:51:34 följande:
    jag hoppas jag får hem mina träskor idag..  =/ trodde det skulle gå fortare att få dom... 
    Fick du dem? :)
     
  • Äldre 30 Jul 01:07

    Jag sitter för övrigt med buffémenyn och vrider och vänder.. Kan man ha både en varm och en kall soppa till förrätt? Eftersom att augusti är en lurig månad så kan det ju både vara jättevarmt eller jättekallt.. är det jättevarmt så är man kanske inte så sugen på en mastig, varm soppa. Och räcker det med två soppor och ett litet tilltugg som förrättsbuffé? Får lite prestationsångest och vill helst ha en miljon olika alternativ, men det känns överambitiöst. 

    Grönsallad.. just nu är planen att ha en grönsallad i en stor skål och därefter mindre skålar med t ex tomater, gurkstänger och liknande så att gästerna kan göra sin egen sallad. Är det ett smart alternativ eller blir det bara omständigt? Alla gillar inte tomater liksom.

    Och är det lite att peta i gamla sår att ha med "memory chairs" på ceremonin? Min älskade styvfar gick bort 2008 och jag har alltid önskat att han skulle få vara med på mitt bröllop. Så funderar på att ha en tom stol längst fram med hans porträtt, dels för att hedra hans minne och dels för att han ska få "vara med" (även om jag är säker på att han är det ändå). Blir det jätteawkward om man gör så?  


  • Tessa
    Äldre 30 Jul 02:05

    Sudditjuven: Det är bra att du inte har för många alternativ. Less is more ;) Kör på en mer mastig soppa och en lättare variant. Hur varmt det än är brukar män ofta föredra matigare varianter, i alla fall enligt min erfarenhet. Att gästerna får plocka ihop sin egna sallad tror jag starkt på! Vissa älskar tex bönsallader medan andra vill ha oliver... Det kommer vara uppskattat! Gällande minnesstolar så tycker jag det är en fin gest. Frågan är om det är superkänsligt för andra familjemedlemmar? Kan vara en idé att höra dig för så det inte blir fel fokus på själva bröllopet, att de inte går runt och är ledsna menar jag. Att de istället ser det som den fina gest det är. Annars har du kanske sett på pinterest att vissa hänger små bilder i buketten på nära och kära som gått bort. Det är också fint tycker jag och ett alternativ om det fortfarande är känsligt hos andra. Lite mer diskret.

  • Äldre 30 Jul 07:15
    Sudditjuven skrev 2013-07-30 01:07:03 följande:
    Jag sitter för övrigt med buffémenyn och vrider och vänder.. Kan man ha både en varm och en kall soppa till förrätt? Eftersom att augusti är en lurig månad så kan det ju både vara jättevarmt eller jättekallt.. är det jättevarmt så är man kanske inte så sugen på en mastig, varm soppa. Och räcker det med två soppor och ett litet tilltugg som förrättsbuffé? Får lite prestationsångest och vill helst ha en miljon olika alternativ, men det känns överambitiöst. 

    Grönsallad.. just nu är planen att ha en grönsallad i en stor skål och därefter mindre skålar med t ex tomater, gurkstänger och liknande så att gästerna kan göra sin egen sallad. Är det ett smart alternativ eller blir det bara omständigt? Alla gillar inte tomater liksom.

    Och är det lite att peta i gamla sår att ha med "memory chairs" på ceremonin? Min älskade styvfar gick bort 2008 och jag har alltid önskat att han skulle få vara med på mitt bröllop. Så funderar på att ha en tom stol längst fram med hans porträtt, dels för att hedra hans minne och dels för att han ska få "vara med" (även om jag är säker på att han är det ändå). Blir det jätteawkward om man gör så?  
    har för mig det kan vara många som gör sk memory chairs. tycker det är en fin tanke faktiskt. ja vet chiquita hade ju ett minnesbord ägnat till sin mor på bröllopsfesten. om jag minns att det var hon.. och hennes mor gick bort ganska nära in på bröllopet. 
    Sudditjuven skrev 2013-07-29 22:25:19 följande:
    Fick du dem? :)
     
    nepp.. inte än... :/ börjar bli nervös.. 
  • Äldre 30 Jul 10:13
    filibustern skrev 2013-07-30 07:15:50 följande:
    nepp.. inte än... :/ börjar bli nervös.. 
    Så länge du år dem innan 2015 så är det väl lugnt? Flört
  • Äldre 30 Jul 16:57

    Hej :) är ny på sidan! Jag och min m2b planerar att gifta oss 11 juli :) Någon mer än jag ska kommer ha ett officersbröllop? Min man är yrkesmillitär och vill ha inslag av sabelhäck osv :)

  • Äldre 30 Jul 17:17
    Sudditjuven skrev 2013-07-30 10:13:08 följande:
    Så länge du år dem innan 2015 så är det väl lugnt? Flört
    nja.. måste då flytta fram fakturan så länge... :P
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!