• Luci

    butiker i stockholm

    Jag skulle vilja ge mig ut och prova lite klänningar. Därför behöver jag tips på butiker som ligger hyffsat centralt och de får gärna ha stort sortiment så jag kan gå loss riktigt ordentligt :D

    Har ni några förslag? Ange gärna adress/hemsida också.


  • Svar på tråden butiker i stockholm
  • kitkät

    Drottninggatan Brud och fest fick jag sämst intryck av, och då har jag ändå varit i princip alla butiker i Stockholm och Örebro. 

    Jag var intresserad av två klänningar när jag gick dit, den ena hade dom i butik (smutsig och trasig) och den andra kunde dom beställa åt mig. 
    Trots att det var sex månader kvar till bröllopet och endast tre månaders beställningstid så tjatade dom om att jag var tvungen att bestämma mig "nu, nu, nu" för att hinna få den i tid. Då jag var osäker och talade om för dom att jag ville fundera på det så försökte dom sälja på mig den andra klänningen som såg ut att ha hängt i butiken alldeles för länge (pärlor hade ramlat av, den var smutsig etc). När jag frågade om det ingick något midjeband till klänningen (vilket jag visste att det gjorde) så svarade en av dom som arbetar i butiken att det följde med ett midjeband och den andra svarade att det inte ingick, men jag kunde få med en "på köpet", dom kunde bjuda på den, sa hon! Och så gick hon och tog fram ett gammalt, trasigt midjeband bakom kassan. 
    Då tackade jag för mig och gick därifrån! 

  • Luci
    kitkät skrev 2013-07-22 21:34:11 följande:
    Drottninggatan Brud och fest fick jag sämst intryck av, och då har jag ändå varit i princip alla butiker i Stockholm och Örebro. 

    Jag var intresserad av två klänningar när jag gick dit, den ena hade dom i butik (smutsig och trasig) och den andra kunde dom beställa åt mig. 
    Trots att det var sex månader kvar till bröllopet och endast tre månaders beställningstid så tjatade dom om att jag var tvungen att bestämma mig "nu, nu, nu" för att hinna få den i tid. Då jag var osäker och talade om för dom att jag ville fundera på det så försökte dom sälja på mig den andra klänningen som såg ut att ha hängt i butiken alldeles för länge (pärlor hade ramlat av, den var smutsig etc). När jag frågade om det ingick något midjeband till klänningen (vilket jag visste att det gjorde) så svarade en av dom som arbetar i butiken att det följde med ett midjeband och den andra svarade att det inte ingick, men jag kunde få med en "på köpet", dom kunde bjuda på den, sa hon! Och så gick hon och tog fram ett gammalt, trasigt midjeband bakom kassan. 
    Då tackade jag för mig och gick därifrån! 
    fy vad dåligt. Jag ska besöka två på hornsgatan och två på birgerjarls gatan på Fredag! Hoppas jag har bättre tur :P
  • Luci
    Brud och fest Hornsgatan 132: Stod öppentid 10, vi var där 10.30 och det var dött som graven :(

    Bröllopskällan Hornsgatan 83:  Jag hade missat att kolla vilken vecka det var. De hade tyvärr stängd denna vecka.

    Garamaj Birger jarlsgatan 44: Kräver tidsbokning, vi kollade in bara. Den billigaste ligger på 14.000 och man måste betala 200 för att få en visning. 

    Lilly Brud och fest Birger jarlsgatan 40: UNDERBAR! Jag fick hjälp med att prova, jag fick prova samma flera gånger utan något gnäll från expedit. Hon kramade om mig innan vi gick. Jättegullig tjej!! <3 <3 <3
  • Elena1

    Jag var i Stockholm förra veckan och passade då på att gå in till Lilly på BIrger Jarlsgatan, de kan jag verkligen rekommendera.<br> Hade bokat tid dagen innan och fick hjälp av Lotta där, en väldigt trevlig och hjälpsam tjej. Jag provade ett antal klänningar och kom även tillbaka och provade mina två favoriter igen senare under dagen. Det fanns mycket att välja på i klänningsväg (även om det var många utan axelband, det är ju populärt nu) och det var en lugn stämning i butiken, ingen stress att hitta en klänning utan det fick ta den tid det tog. Jag hittade min drömklänning och kunde inte vara mer nöjd, det blir underbart att bära den på vårt bröllop.

  • bride13

    Vilken storlek är du?
    Om man är lite större som jag (stl 52) så kan jag tipsa Bridaloutlet vid Ropsten. Dom har mycket att välja på även för större tjejer (även i mindre storlekar).
    Lycka till! 

  • veronica84

    Jag har ärenden in till Stockholm imorgon och tänkte passa på att besöka några av bröllopsbutikerna som några av er har varit i :) 
    Hoppas att jag får lika trevligt bemötande som er :)

    Känner mig lite pirrig :)
     

  • Luci

    Ni som tänkt besöka Lilly utan tidsbokning, var gärna där vid öppning så slipper ni köa :) När jag var där var det högsäsong och de som kom runt lunch tid fick vänta.


  • Alyllyra

    Jag tycker ju att Milagro är fantastiskt, har varit där två gånger och fått jättebra service båda gångerna!

    Men det slutade med att jag köpte min klänning på Little Fairies. Ligger lite udda till, utanför tullarna, men har varit fantastiskt hjälpsamma mot mig i mitt klänningsletande. Var där idag för en sista provning och ska hämta den i veckan och jag är så nöjd! 

  • iQbee

    Jag var och provade klänningar i fredags och jag kan säga att Stockholm brud och fest gav mest service- 50% på allt då dem i början av september får in ny kollektion så många små nummer fanns kvar.. enstaka 40ior. men annars fina klänningar och väldigt hjälpsamma.

    Bröllopskällan finns, närmare hornstull T bana är den då och kvinnan var inte så väldigt hälpsam men fina klänningar fanns.. ingen tidsbokning.

    Bröllopsarenan- längre ner på hornsgatan närmare zinkensdam. Trevlig personal-få klänningar kommer också in denna vecka. Tidsbokning from september typ

    St eriksgatan- bröllopsbutiken tror jag den hette- underbara klänningar men dyrast av alla- trevlig personal men slängde sig inte för att visa upp olika klänningar.
     
    Sedan hittade jag en annan affär som heter KIK (Kik.se) - där dom har egene design. Fina tyger, underbart råsiden och enkla klänningar till bra pris.
    som jag förstod får många in nya kollektioner i slutet på aug- början på september.
    Jag tror jag själv dock ska lpta få en uppsydd då jag hittade två jag gillade men där jag vill ha en kombination av dom båda som tom skulle bli billigare om jag skräddarsyr hos en sömmerska... '

    Princessa i södertälje ger gratis visning/prövning först men efter det kostar det 500 kr.. vilket jag tycker är knäppt eftersom man vill vara säker på ett sådant stort och viktigt inköp...har ej varit där

Svar på tråden butiker i stockholm