• Luci

    butiker i stockholm

    Jag skulle vilja ge mig ut och prova lite klänningar. Därför behöver jag tips på butiker som ligger hyffsat centralt och de får gärna ha stort sortiment så jag kan gå loss riktigt ordentligt :D

    Har ni några förslag? Ange gärna adress/hemsida också.


  • Svar på tråden butiker i stockholm
  • MH2014

    Va på jakt idag:
    Bröllopskällan - hjälpsam personal men inte det klänningsutbudet jag eftersökte så hittade faktiskt INGEN jag ens ville prova. Hade väldigt mycket större stl, vilket är toppen för de som eftersöker det!

    Brud och fest Hornsgatan - Väldigt väldigt hjälpsamma, och jag fick prova hur mycket jag ville. Kanonpriser just nu med 50% på ex Pronovias.

    phase eight, NK - hemskt otrevlig personal men underbara brudklänningar

    Lilly - underbar personal, lugn och avslappnad miljö, vackra klänningar ( jag som tyckt det varit "tantvarning" när jag kollat deras kollektioner på nätet, det var det inte!) Efter att beskrivit vårt upplägg så plockade expediten fram två klänningar, den första jag provade blev IT. Så 10min i den butiken resulterade i ett köp av MIN brudklänning!

    en butik jag aldrig besökte men. Som har gett väldigt fin service genom mail är White Birds. Synd jag inte tog mig dit oxå.

    så, lite omdöme från mig :)

  • bettansss
    MH2014 skrev 2013-08-29 19:27:36 följande:
    Brud och fest Hornsgatan - Väldigt väldigt hjälpsamma, och jag fick prova hur mycket jag ville. Kanonpriser just nu med 50% på ex Pronovias.
    Ohhh, jag som har älskat de Pronovias jag sett bilder på på nätet. Får absolut bli en sväng till Brud och fest på lördag också! :) 
  • MH2014

    Bettansss - stl 34 mest kvar, nån enstaka 36.. Men de kändes helt underbara på!! Lycka Till!

  • bettansss
    MH2014 skrev 2013-08-29 21:39:30 följande:
    Bettansss - stl 34 mest kvar, nån enstaka 36.. Men de kändes helt underbara på!! Lycka Till!
    Tack! 34-36 har jag i kläder så det borde ju funka i brudklänningar också Skrattande Hoppas hoppas hoppas jag hittar någon!
  • MH2014

    Toppen!! Jag provade en underbar stl 34 som jag va nära att köpa.. Det bästa är ju priset!! En klänning för 16 000:- som du får för 8 000:-...typ... Men som sagt, väldigt urplockat.

  • Sarin
    veronica84 skrev 2013-08-08 21:40:21 följande:
    Jag har ärenden in till Stockholm imorgon och tänkte passa på att besöka några av bröllopsbutikerna som några av er har varit i :) 
    Hoppas att jag får lika trevligt bemötande som er :)

    Känner mig lite pirrig :)
    Hej!

    Vad är du ute efter för sorts klänning? 
  • Icalundahl

    Hej!

    Jag ska pröva klänningar imorgon!
    Har tänkt att åka till Brud och fest, Bröllopskällan, och Lillybrud.
    Bor i Södertälje och här finns det 4 stycken bröllopsbutiker så dem ska jag kolla in i veckan.
    Ska bli sååå kul att äntligen få prova och känna och klämma.
    Är ute efetr en klänning i spets, ej axelsandslös och inte för dyr - ska bli kul om jag hittar den kombon =) 

  • Anette86

    Jag var idag på Bridaloutlet och brud och fest på drottninggatan. Detta egentligen endast för att kolla in deras reaklänningar.

    Det var väldigt urplockat vilket inte är så konstigt. Så jag hittade ingen jag ville ha som fanns på rea men det gör ingenting då det är nästa sommar som vi gifter oss.

    Bridaloutlet hade rätt mycket klänningar till bra ord.pris.

    Gällande brud och fest på drottninggatan fick jag ett dåligt första bemötande. Inte alls trevlig. När jag sa att jag ville se vilka klänningar som de hade på rea så frågade hon när vi skulle gifta oss. När jag då sa att det är länge dit, det är nästa sommar så fnyste hon åt mig och det märktes att hon tyckte jag var knäpp som kollade på klänningar redan.

    Slutsatsen är att jag iallafall att jag kan vänta med att kolla klänningar till våren när jag nu ändå inte hittade på rean ;) 

  • veronica84
    Sarin skrev 2013-09-16 21:41:19 följande:
    Hej!

    Vad är du ute efter för sorts klänning? 
    Jag har redan hittat en klänning som jag vill ha och har beställt, men tack ändå :)
    Var mest nyfiken och se vad det fanns för utbud och vad priserna ligger på i butik. 
  • Icalundahl

    Nu har jag köpt min klänning!!! :) weiii!! Vi var först på bröllopskällan och jag tycker de var väldigt hjälpsamms. Avslappnat, fick prova hur mycket jag ville och de lät oss fixa och dona själva. Hittade många på rea! Gick sedan vidare till brud och fest och det stället tyckte jag inte om alls! De sa att det tar minst 6 månader att få sin klänning. Man fick dessutom inte fotografera klänningarna på lördagar. . Man fick prova 4/5 st och allmänt otrevliga. Så där ville jag inte köpa klänning. Vi åkte vidare till Bröllopsbutiken på st. Eriksgatan. Där var de också supertrevliga och jag fick pröva hur mycket jag ville. Där hittade jag även min klänning på rean. Så nu hänger min fina brudklänning i garderoben och väntar på att fås sy in lite! 4100 kr fattigare, och min budget var på 8.000 :)

  • stormhelen
    Anette86 skrev 2013-09-20 20:21:09 följande:
    Jag var idag på Bridaloutlet och brud och fest på drottninggatan. Detta egentligen endast för att kolla in deras reaklänningar.

    Det var väldigt urplockat vilket inte är så konstigt. Så jag hittade ingen jag ville ha som fanns på rea men det gör ingenting då det är nästa sommar som vi gifter oss.

    Bridaloutlet hade rätt mycket klänningar till bra ord.pris.

    Gällande brud och fest på drottninggatan fick jag ett dåligt första bemötande. Inte alls trevlig. När jag sa att jag ville se vilka klänningar som de hade på rea så frågade hon när vi skulle gifta oss. När jag då sa att det är länge dit, det är nästa sommar så fnyste hon åt mig och det märktes att hon tyckte jag var knäpp som kollade på klänningar redan.

    Slutsatsen är att jag iallafall att jag kan vänta med att kolla klänningar till våren när jag nu ändå inte hittade på rean ;) 

    Kunde inte hålla mig från att kolla i den här tråden trots att jag redan är gift. =P Men det är kul att se om butikerna i Stockholm får samma kritik nu som för ett år sedan (vilket de verkar få).


     


    Jätte tråkigt att du inte hittade någon klänning på rean. =/ Man måste nog antagligen vara ute nästan på en gång när rean börjar så att man har ett så bra urval som möjligt.


    Jätte konstig attetyd som den där kvinnan hade på brud och fest som tycker att det är konstigt att du kollar på klänningar nu när bräöllopet är nästa sommar.


    Det är ju snarare BRA att man är ute i god tid för att kolla på klänningar, och att börja titta nu inför nästa sommar är ju inte så konstigt.


     


    Jag undrade lite varför du ska vänta till våren med att kolla på klänningar igen? Om du köper en klänning i butik (om det inte är på rea - men reorna brukar vara nu på hösten) så tar det normalt 3-6 månader innan man får sin klänning eftersom det tar så pass lång tid att få den uppsydd.


    Tittar du då på våren blir det ju lite stressigt. Då kanske du får köpa de klänningar som går att köpa direkt vilket kan vara ett lite smalt sortiment.


     


    Lycka till med klänningsletandet! =)

  • Anette86
    stormhelen skrev 2013-09-22 08:50:10 följande:

    Kunde inte hålla mig från att kolla i den här tråden trots att jag redan är gift. =P Men det är kul att se om butikerna i Stockholm får samma kritik nu som för ett år sedan (vilket de verkar få).


     


    Jätte tråkigt att du inte hittade någon klänning på rean. =/ Man måste nog antagligen vara ute nästan på en gång när rean börjar så att man har ett så bra urval som möjligt.


    Jätte konstig attetyd som den där kvinnan hade på brud och fest som tycker att det är konstigt att du kollar på klänningar nu när bräöllopet är nästa sommar.


    Det är ju snarare BRA att man är ute i god tid för att kolla på klänningar, och att börja titta nu inför nästa sommar är ju inte så konstigt.


     


    Jag undrade lite varför du ska vänta till våren med att kolla på klänningar igen? Om du köper en klänning i butik (om det inte är på rea - men reorna brukar vara nu på hösten) så tar det normalt 3-6 månader innan man får sin klänning eftersom det tar så pass lång tid att få den uppsydd.


    Tittar du då på våren blir det ju lite stressigt. Då kanske du får köpa de klänningar som går att köpa direkt vilket kan vara ett lite smalt sortiment.


     


    Lycka till med klänningsletandet! =)


    Heeej!
    Ja det var lite trist faktiskt men jag var ju inte inne i alla butiker så jag kanske missade min drömklänning=)

    Tanken med att kolla klänning till våren var att jag tänker mig att jag kommer hinna ändras en del i kroppen. Fick barn i våras och har de sista 5kg att gå ner innan bröllopet =) Samtidigt kan man ju faktiskt sy in klänningen eller köpa den lite mindre om jag skulle hitta en nu. Men du har ju helt rätt, det kan bli stressigt!

    Det är ju en hel djungel den där klänningvärlden. Har kollat lite kinasidor också men det känns som att det kan bli lika dyrt som att köpa den i Stockholm om man får tullavgift.

    Var du nöjd med ditt bröllop, blev det som du hade tänkt dig? =)
  • stormhelen
    Anette86 skrev 2013-09-22 09:28:01 följande:
    Heeej!
    Ja det var lite trist faktiskt men jag var ju inte inne i alla butiker så jag kanske missade min drömklänning=)

    Tanken med att kolla klänning till våren var att jag tänker mig att jag kommer hinna ändras en del i kroppen. Fick barn i våras och har de sista 5kg att gå ner innan bröllopet =) Samtidigt kan man ju faktiskt sy in klänningen eller köpa den lite mindre om jag skulle hitta en nu. Men du har ju helt rätt, det kan bli stressigt!

    Det är ju en hel djungel den där klänningvärlden. Har kollat lite kinasidor också men det känns som att det kan bli lika dyrt som att köpa den i Stockholm om man får tullavgift.

    Var du nöjd med ditt bröllop, blev det som du hade tänkt dig? =)

    Ja, det är en riktig djungel där ute. =P


    Men djungeln blir inte riktigt lika tät ju fler klänningar som man provar, då man kommer fram till vad man gillar och inte gillar samt vad som passar ens kroppsform.


     


    Då förstår jag varför du vill vänta lite. Men jag tror inte att du ska vänta till våren, för som du säger så går det att sy in samt att man alltid kan köpa en klänning en storlek mindre (om man vågar ;) ) Jag tror att det bästa är att du pratar med dem som jobbar i butiken, iaf på de ställerna som verkar vara seriösa och TREVLIGA.


    De är ju experter och får säkert in många brudar som ska gå ner en del i vikt innan bröllopet.


    Jag gick ner 10 kg från det att vi förlovade oss fram till bröllopet (1 år).


    Jag köpte min klänning efter att jag gått ner 6 kg ( 8 månader innan bröllopet - de sista kilorna tog lite tid på sig. hehe). Min klänning var då lite trång när jag provade den, men när jag gick ner de sista 4 kilorna så satt klänningen helt perfekt. =)


     


    Det tog 4 månader innan jag fick hem min klänning. De trodde att det skulle ta 3 när jag beställde den, men det drog ut lite på tiden. Men det gjorde inget att det tog lite längre tid, eftersom jag var ute i så god tid gör en försening inte så mycket. =)


     


    Ja, vårt bröllop blev mer än vad vi hoppades att det skulle bli. ALLT var helt helt perfekt. Som många har sagt innan mig, som jag måste instämma helt i så var dagen magisk.  ^_^


     

  • Anette86
    stormhelen skrev 2013-09-22 10:04:23 följande:

    Ja, det är en riktig djungel där ute. =P


    Men djungeln blir inte riktigt lika tät ju fler klänningar som man provar, då man kommer fram till vad man gillar och inte gillar samt vad som passar ens kroppsform.


     


    Då förstår jag varför du vill vänta lite. Men jag tror inte att du ska vänta till våren, för som du säger så går det att sy in samt att man alltid kan köpa en klänning en storlek mindre (om man vågar ;) ) Jag tror att det bästa är att du pratar med dem som jobbar i butiken, iaf på de ställerna som verkar vara seriösa och TREVLIGA.


    De är ju experter och får säkert in många brudar som ska gå ner en del i vikt innan bröllopet.


    Jag gick ner 10 kg från det att vi förlovade oss fram till bröllopet (1 år).


    Jag köpte min klänning efter att jag gått ner 6 kg ( 8 månader innan bröllopet - de sista kilorna tog lite tid på sig. hehe). Min klänning var då lite trång när jag provade den, men när jag gick ner de sista 4 kilorna så satt klänningen helt perfekt. =)


     


    Det tog 4 månader innan jag fick hem min klänning. De trodde att det skulle ta 3 när jag beställde den, men det drog ut lite på tiden. Men det gjorde inget att det tog lite längre tid, eftersom jag var ute i så god tid gör en försening inte så mycket. =)


     


    Ja, vårt bröllop blev mer än vad vi hoppades att det skulle bli. ALLT var helt helt perfekt. Som många har sagt innan mig, som jag måste instämma helt i så var dagen magisk.  ^_^


     


    Ja du har nog rätt, dumt att vänta så länge att det blir för sent och stressigt!!
    Det finns ju ett par butiker på södermalm jag inte kollat in, kanske borde ta och göra det snart!

    Kul att ni är nöjda med bröllopet! Det känns som att det kommer vara sååå värt alla pengar =D 
Svar på tråden butiker i stockholm