• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • vastrahult

    men hortensia är ju bra, har inte tänkt att det finns som snittblomma! Älskar hortensia! Vet du nått om nått vart det ligger i pris?

  • Sara1991

    Vastrahult: Nej slänga den direkt efter brukar man nog inte göra . Vad jag har hört från brudar så brukar dem se till att ta många fina bilder på buketten under bröllopsdagen för att ha som minne och sedan ha den ståendes i en vas hemma så länge dem lever :) Om man torkar buketten så kommer den att få ett annat utseende än den hade på bröllopsdagen, blommor ser mkt annorlunda ut om dem är färska eller torkade.:)

  • Fluff

    Vad skulle du rekomendera för blommor i en julibukett? Om man ska tänka säsongsblommor.
    Jag är nog lång 1,76 och funderar på en droppformad bröllopsbukett, vet inte om de passar?

  • filibustern

    har en liten fundering - har hört att björk fort vissnar inomhus, om den inte står i vatten då. tänkte på björkkvistar. vet du om det stämmer? 

  • Sara1991

    Filibustern: Hej :) Björkkvistar i vatten står väl levande ca 2 veckor innan dem torkar . Dem ser i torkat tillstånd i princip lika ut så brukar gå lika bra de :) bjorkkvistar med blad däremot står sig bara ett par dagar i blom innan bladen vissnar :)

  • Sara1991

    Fluff : Hej :) de hela beror ju lite på vilken känsla ni vill ha på bröllopet osv . Men de jag tycker är de finaste på sommaren med alla härliga sommarblommor är en lite vildvuxen ängsstil, lite vintage romantik . Med pioner , lejongap, riddarsporre, astillbe, stjärnflocka mm :) de tycker jag e väldigt vackert ihop :) men de beror som sagt på vilket tema på bröllopet ni valt :)

  • Fluff
    Sara1991 skrev 2013-12-29 20:01:27 följande:
    Fluff : Hej :) de hela beror ju lite på vilken känsla ni vill ha på bröllopet osv . Men de jag tycker är de finaste på sommaren med alla härliga sommarblommor är en lite vildvuxen ängsstil, lite vintage romantik . Med pioner , lejongap, riddarsporre, astillbe, stjärnflocka mm :) de tycker jag e väldigt vackert ihop :) men de beror som sagt på vilket tema på bröllopet ni valt :)
    Tack!
    Vi har inte direkt valt något tema, jag funderar däremot på att ha en röd tråd med en vald färg men inget omfattande då vi har vänner och bekanta på gästlistan som har begränsad budget och många får lång resväg :)

    Jag googlade på blommorna då jag är väldigt dålig på blommor, och det var väldigt fina blommor, nu fick jag något att tänka vidare på :)
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)