Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hej. Vi gifter oss 10:e maj nästa år och jag skulle vilja ha en bukett med mörkt lila kallor, gräddvita rosor och något ljusgrönt. Rosor antar jag att det inte är ett problem för det finns väl året runt men hur är det med kallor? Är de säsongsblommor eller går det att få tag på när som? Undrar också om det beror på färgen. De jag har sett på bilder, och fastnat för, är riktigt mörka, nästan svarta i tonen.
Hej,Stort tack för din rådgivning och kunskap i denna tråd! Nu har jag snöat in mig på kungsprotea men den verkar väldigt ovanlig och då misstänker jag att den är dyr. Vad kan en sån gå loss på? Det är ju inte så mycket "binderi" som behövs om man bara har en, två eller tre feta kungsproteor i buketten tänker jag så då kanske det inte gör så mycket om blomman i sig är dyr....? Om en blomsterbutik normalt inte tar in kungsproteor, är det något dem bara kan göra som en engångsgrej? Hur tänker butiker i sådana lägen? Tack på förhand!
Jag vill ha en blå brudbukett och kommer gifta mig i maj. En av mina favoritblommor är hortensior. Vet att de blommar först på sensommaren, men kan man få tag i såna i butiken? Jag är inte beredd att betala mycket för min bukett och är det inte möjligt så får jag hitta på nåt annat.
Jessi: Jag tycker personligen mest om vitt o grönt till vinterbröllop, om det inte är så att ni vill ha julkänsla i bröllopet. Finns massa fina blommor så som ranunkler , anemoner , hyacinter mm som kommer under denna årstid :) Dem kan vara väldigt fina som komplement till rosorna :)
Mamp: Hej :) Varken rosor eller kallor har någon bestämd säsong utan finns att få tag på året om. Kallor är en väldigt exklusiv blomma som man vanligtvis inte har i butik så ofta , så den behöver beställas i förväg :) vet precis vilken färg du menar , bör inte vara några som helst problem att få tag i den :) men som sagt tänk på att beställa i god tid innan . Ca 1 månad innan är alltid bra så har butiken gott om tid :)
Kala : åh vad kul att höra , tack så mkt :) Kungsprotean är en väldigt exklusiv växt och därför tar inte alla butiker in den men den är absolut inte omöjlig att få tag på . Som du säger så har Kungsptotean ett rätt så högt pris , de varierar kraftigt beroende på storlek men ca 60-120 kr st får man räkna med :) Självklart så beställer butiken hem precis dem blommorna du vill ha från grossisten :) Tänk bara på att vara ute i god tid med beställningen :)
Jag kommer att behöva ganska mycket mossa till vårt bröllop. Vet du var man kan köpa det? Eller är det bara att gå ut i skogen och plocka hur mycket man vill?
Skulle vilja pyssla ihop en boll av mossa. Har du något tips på hur man ska göra? Tänkte själv att det borde vara typ som att göra en krans men i bollform. Hur svårt kan det vara?
I början av september, vilka blommor finns det då? Jag vill ha en färgglad med mycket rosa, grönt, vitt! En väldigt "livlig" och härlig bukett!
Jag ska gifta mig till midsommar och funderar lite över hur min bukett ska se ut.
Temat för brölloppet är vinrött och guld.
Guld hade jag tänkt ha som band runt där man håller. Lite intresserad av en droppformad bukett är de dyra?
Har du några tips på vad jag kan ha i buketten? Nå grönt med lite vinrött.