Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hej. Vi gifter oss 10:e maj nästa år och jag skulle vilja ha en bukett med mörkt lila kallor, gräddvita rosor och något ljusgrönt. Rosor antar jag att det inte är ett problem för det finns väl året runt men hur är det med kallor? Är de säsongsblommor eller går det att få tag på när som? Undrar också om det beror på färgen. De jag har sett på bilder, och fastnat för, är riktigt mörka, nästan svarta i tonen.
Hej,Stort tack för din rådgivning och kunskap i denna tråd! Nu har jag snöat in mig på kungsprotea men den verkar väldigt ovanlig och då misstänker jag att den är dyr. Vad kan en sån gå loss på? Det är ju inte så mycket "binderi" som behövs om man bara har en, två eller tre feta kungsproteor i buketten tänker jag så då kanske det inte gör så mycket om blomman i sig är dyr....? Om en blomsterbutik normalt inte tar in kungsproteor, är det något dem bara kan göra som en engångsgrej? Hur tänker butiker i sådana lägen? Tack på förhand!
Jag vill ha en blå brudbukett och kommer gifta mig i maj. En av mina favoritblommor är hortensior. Vet att de blommar först på sensommaren, men kan man få tag i såna i butiken? Jag är inte beredd att betala mycket för min bukett och är det inte möjligt så får jag hitta på nåt annat.
Jessi: Jag tycker personligen mest om vitt o grönt till vinterbröllop, om det inte är så att ni vill ha julkänsla i bröllopet. Finns massa fina blommor så som ranunkler , anemoner , hyacinter mm som kommer under denna årstid :) Dem kan vara väldigt fina som komplement till rosorna :)