• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • Katarina

    Tess: vad menar du med att gyllen har kylbox?

    På vårt festställe har de inget kylskåp att förvara tårtan i så vi måste ha levereans efter klockan 21 för att tårtan ska hålla sig tills den ska serveras.

    Jag ska fixa naglarna, gör det iofs regelbundet så det kommer inte vara någon grej enbart för bröllopet - även om jag tror att mina bröllopsnaglar kommer vara något extra!

    Jag betalar 500 kr för att göra förstärkning av mina egna naglar med gele.

  • sandri87
    Katarina skrev 2014-02-07 06:44:39 följande:
    Tess: vad menar du med att gyllen har kylbox?

    På vårt festställe har de inget kylskåp att förvara tårtan i så vi måste ha levereans efter klockan 21 för att tårtan ska hålla sig tills den ska serveras.

    Jag ska fixa naglarna, gör det iofs regelbundet så det kommer inte vara någon grej enbart för bröllopet - även om jag tror att mina bröllopsnaglar kommer vara något extra!

    Jag betalar 500 kr för att göra förstärkning av mina egna naglar med gele.
    Vi kommer beställa vår tårta på tårtverkstan. 

    Katarina, var brukar du göra dina naglar? Söker också ett bra ställe för fina naglar inför bröllopet. 
     
  • Katarina

    Jag gjorde dem alltid på nagelsalongen, Platensgatan - men nu gör jag dem hemma hos en kompis som är superduktig. Vet dock inte om hon tar nya kunder då hon bara gör det här på deltid och pluggar resten.

    Har hört att Lina på Nails and Beauty 4 you ska vara grym - vet dock inget om priser!

  • tess

    Katarina - Gyllen har tydligen möjlighet att leverar i kylboxar så tårtan intebehöver i kylskåpet efter leveransen. Mer än så vet jag inte

  • Katarina

    Tess: det måste vara nytt, när jag pratade med dem i augusti fanns inget sånt! Skulle underlätta mycket för oss, då vår tårta annars måste levereras efter klockan 21!

  • Moonlight83

    Nu börjar man bli nervös, i övermorgon är det dags.Enligt väderkartan ska det vara sol efter lunch på fredag så är väl bara att hålla tummarna för att det stämmer.

  • tess

    Katrina: Du får kolla igen. Det var den infon jag fick för ca 1 månad sedan. Om jag nu inte missförstod dem.

  • widuse

    Hej tjejer! Här rullar planeringen på! Vad har ni för budget för ring måste jag bara fråga? Jag har kollat runt litepå stan och tycker att det tyvärr är ganska dyrt om man vill ha en bred ring med flera stenar. Vi gjorde våra förlovningsringar på De wit och vart så nöjda så förmodligen går vi tillbaka dit men finns det fler som är värt att kolla?

  • Katarina

    Vi har satt en budget på 15 000, men den är inte ristad i sten - man ska ju ändå ha ringen vareviga dag resten av livet utan att tröttna....

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014