• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • tess

    Herrkläder verkar det inte vara panik att boka (för hyrning) om man inte ska ha frack och det krockar med balerna för då kan det vara bråttom. Vi kommer nog att hyra på Amorica. Väldigt bra bemötande där!!! Både gällande brud och brudgum (och underbara med barnen också som var med). Vi avvaktar till januari för bokning.

  • tess

    Bröllopshuset fick jag trevligt bemötande på (trots alla varnande inlägg). Annat var det för sambon som ville titta på en frackcoat och fick de spydiga kommentarerna att det inte var någon mening att titta om inte jag var med, eftersom han ändå inte skulle kunna välja själv. Dessutom var vi tvugna att köpa klänningen innan de tyckte att det var värt att visa några kläder för honom.  Det bemötandet suger verkligen!!

  • amerika
    tess skrev 2013-11-23 20:18:08 följande:
    Bröllopshuset fick jag trevligt bemötande på (trots alla varnande inlägg). Annat var det för sambon som ville titta på en frackcoat och fick de spydiga kommentarerna att det inte var någon mening att titta om inte jag var med, eftersom han ändå inte skulle kunna välja själv. Dessutom var vi tvugna att köpa klänningen innan de tyckte att det var värt att visa några kläder för honom.  Det bemötandet suger verkligen!!
    Så onödigt med sådant bemötande! KOnstigt att de inte fattar att det bara svärtar ner deras rykte.
    24 maj 2014
  • bettansss
    tess skrev 2013-11-23 20:18:08 följande:
    Bröllopshuset fick jag trevligt bemötande på (trots alla varnande inlägg). Annat var det för sambon som ville titta på en frackcoat och fick de spydiga kommentarerna att det inte var någon mening att titta om inte jag var med, eftersom han ändå inte skulle kunna välja själv. Dessutom var vi tvugna att köpa klänningen innan de tyckte att det var värt att visa några kläder för honom.  Det bemötandet suger verkligen!!
    Oj, vilken konstig kommentar! De tjänar ju förstås mer pengar på att både du och mannen köper kläder därifrån men det skadar ju inte att vara trevlig mot alla som kommer in. Det kan ju inte vara högtryck och supermycket att göra just nu för dom ändå tycker man.

    Vi tittade på vigselringar på Sandström Dewitt igår. De var jätteduktiga och hittade snabbt en ring som passar perfekt ihop med min förlovningsring. Vi sa att vi skulle fundera lite på saken för det är ju ingen panik att bestämma sig nu på en gång men tror att det blir den ändå. Min blivande har ju ingen förlovningsring men så vi ska köpa vigselring till honom också, lutar åt att han får en som liknar min förlovningsring men utan diamant :) 
  • linn84
    tess skrev 2013-11-23 20:18:08 följande:
    Bröllopshuset fick jag trevligt bemötande på (trots alla varnande inlägg). Annat var det för sambon som ville titta på en frackcoat och fick de spydiga kommentarerna att det inte var någon mening att titta om inte jag var med, eftersom han ändå inte skulle kunna välja själv. Dessutom var vi tvugna att köpa klänningen innan de tyckte att det var värt att visa några kläder för honom.  Det bemötandet suger verkligen!!
    Tror att de inte bryr sig så mycket om killarnas kläder då de inte kostar lika mycket som klänningarna.... 
  • linn84

    Vi gifter oss 3 veckor innan jag fyller 30 så det är min födelsedagsfest också. Glad Min blivande man kommer då vara 31.

  • sandri87

    Kommer ni ha tärnor och kommer era tärnor ha en tärnbukett? Jag kommer från Tyskland och där är det inte vanligt med tärnor. Jag själv kommer ha två tärnor då min m2b kommer ha bestman.

  • widuse

    Sandri: vi kommer inte ha tärnor eftersom vårt bröllop blir så " icke traditionellt" ( ingen präst och kyrka utan utomhus borgerligt). Dock kommer våra barn vara med vid vigseln.... Vi har förästen bokat vigselförrättare efter rekommendation! Sambon ringde och bokade/ pratade m honom och det kändes jätrebra!

  • marolo

    Jag trodde att man var tvungen att vänta tills listan över vem som tjänstjör den veckan och sedan boka in dem? 

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014