• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • Amorica
    Amorica skrev 2013-07-12 16:41:46 följande:
    Hej Alla Linköpingsbrudar 2014!

    Jag vill bara tipsa er om att det kommer vara en stor bröllopsmässa i Galleria Gränden 19-20 okt. Hela Gränden kommer förvandlas till en brud, bal och festmässa. Det kommer inte bara vara butikerna som redan finns i Gränden utan det kommer finnas catering, tårtor, blommor, hår, brud/bal och festklänningar. Under dagen kommer det även vara ett flertal modevisningar. Med andra ord allt du kan tänka dig behöva till det kommande bröllopet. 

    Det bästa av allt, mässan är helt gratis!  
    Vi har precis fått reda på att mässan var tvungen att ställas in pga att många utställare hoppat av. Men vi letar efter nya möjligheter och hoppas på att kunna genomföra en minst lika bra mässa under våren 2014. Vi återkommer så snart vi har mer info. Mvh/Amorica
  • tess

    Är det någon bröllopsmässa i Gränden på lördag?!? Verkar vara en mässa för cancer?! Har nog bara set datumet för mässan på denna sajt.

  • amerika
    Amorica skrev 2013-10-16 00:20:06 följande:
    Vi har precis fått reda på att mässan var tvungen att ställas in pga att många utställare hoppat av. Men vi letar efter nya möjligheter och hoppas på att kunna genomföra en minst lika bra mässa under våren 2014. Vi återkommer så snart vi har mer info. Mvh/Amorica
    Trist Rynkar på näsan
    24 maj 2014
  • amerika
    amerika skrev 2013-10-17 22:03:50 följande:
    Trist Rynkar på näsan
    24 maj 2014
    Men det är väl lite av ett Linköpingssyndrom med olika aktiviteter, utställningar, jippon som är uppskrivna och hajpade för att sedan bara vara clownen Goran som gör ballongdjur. Trist, som sagt.
    24 maj 2014
  • tess

    Hittat snygga klänningar på Amorica. Så nu måste jag bara bestämma vilken (eller om jag ska beställa den andra på nätet). Svårt att bara välja en

  • tess

    Någon som köpt papper / kuvert till inbjudningar ännu? Bra tips på billigaste inköpsstället i Linköping eller på webben?

  • marolo
    tess skrev 2013-10-21 20:14:20 följande:
    Någon som köpt papper / kuvert till inbjudningar ännu? Bra tips på billigaste inköpsstället i Linköping eller på webben?
    jag beställde från optimalprint, annars tycker jag att panduro har fina papper i bra tjocklek, man kan köpa typ scrappbokingpapper i ett häfte, då är det olika typer av papper men i samma färgtema och skala vilket jag tycker är fint :) de brukar inte vara så dyra ca 150 kr och man kan säker åf ut en 25-30 inbjudningar beroende på storlek :)
  • bettansss
    tess skrev 2013-10-21 20:14:20 följande:
    Någon som köpt papper / kuvert till inbjudningar ännu? Bra tips på billigaste inköpsstället i Linköping eller på webben?
    Vi har gjort våra inbjudningar och ska skicka ut dem nu i veckan. Beställde själva trycket från Optimalprint (tror jag) på vanligt vitt lite tjockare papper och köpte färgat papper och kuvert på Panduro och pysslade ihop så de skulle bli lite roligare. Ville ha ganska enkla och stilrena men de blev bra tycker jag! 
  • tess

    Tack då kollar jag på Optimalprint.Bettan har du redan knåpat ihop dem. Har du någon fin bild också?!  

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014