• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom

    Idag blev min fästman kidnappad till svensexa, dom kommer inte hem förrän imorgon. Hoppas dom har det skojigt!

  • Kittwn

    Fick lite panik nu i veckan när jag insåg att jag inte skulle klara av att dansa hela natten i min brudklänning. Den har ett släp som inte går att fästa upp och de kommer dansas från kanske 22-07... 

    Så jag begav mig ut med min mamma och hittade en andra klänning! Var helt emot de tidigare, men nu förstår jag verkligen syftet. Känner mig så glad och nöjd med andra klänningen

  • AnnaRank
    20110519 skrev 2014-05-30 20:29:49 följande:

    Nu när det börjar närma sig rejält för några så kommer listan igen. 

    För min del är det 20 dagar kvar =)

    Jackiiie                                31 maj

    Privjet                                 6 juni

    Zakaw                                 6 juni

    Fancyrocker                        6 juni

    Ulle09                                 6 juni

    Power of love                     6 juni

    MsChevy                            7 juni

    Csve                                    7 juni

    Sandrajavisst                      7 juni

    Larssonmaria86                  7 juni

    Caisa                                   7 juni

    Maria466                            7 juni

    sandrahs                              7 juni

    Kittwn                                7 juni

    ESW                                   7 juni

    tess                                      7 juni 

    Amerika                              7/14 juni

    Ehp                                     13 juni

    Emelie1014                         14 juni

    Snartfrueriksson88             14 juni

    Lokesmamma                     14 juni

    Grynet86                            14 juni

    Blivandebrud                      14 juni

    Sanct                                   14 juni

    jennyfer                              14 juni

    MajKlas2014                      14 juni

    Oprekär                               14 juni

    Cskoldqvist                        14 juni

    Mathildas                            14 juni

    Milli                                    14 juni

    Junibrud2014                      14 juni

    RobinJessica                        14 juni

    Cindy01                              14 juni

    Havsklippan                        14 juni

    widuse                                14 juni

    Blivandefrufinger               14 juni

    Mariia                                 14 juni

    LillaCaroline                       14 juni

    sweetjonna                          14 juni

    meandmylove                     14 juni

    jessi85                                 14 juni

    Nokaro                                14 juni

    Micaelan                             14 juni 

    sahra89k                             20 juni

    Midsommarbrud                 20 juni

    20110519                            20 juni

    Emma94                             20 juni

    HalkatlaNr1                        20-21 juni

    Theli504                              21 juni

    iQbee                                  21 juni

    Jennie1414                          28 juni

    Birris                                   28 juni

    blivandeforsmark                28 juni

    Lollo92                               28 juni

    Nymsa                                28 juni

    Maries31                             28 juni

    LinaNordstrom                   28 juni   

    Millan                                 28 juni  

    Betty84                               28 juni

    Yennie                                28 juni

    iso                                      28 juni

     Elena1                                 juni

    Clariza                                juni

    MsThezzizen                       juni

    Js fästmö                             juni


    Lägg till mig på 28/8! :)
  • AnnaRank

    iPad gillade inte riktigt det där med att svara på inlägg.. Men lägg till mig på listan för 28/8! :)

  • Himla
    Kittwn skrev 2014-05-31 22:06:45 följande:

    Fick lite panik nu i veckan när jag insåg att jag inte skulle klara av att dansa hela natten i min brudklänning. Den har ett släp som inte går att fästa upp och de kommer dansas från kanske 22-07... 

    Så jag begav mig ut med min mamma och hittade en andra klänning! Var helt emot de tidigare, men nu förstår jag verkligen syftet. Känner mig så glad och nöjd med andra klänningen


    Jättefin!
  • LinaNordstrom

    Nu har vårt OSA gått ut och alla kommer utom 3st. Vi blir 61st. Nu ska jag börja med bordplaceringen, ska bara ringa till restaurangen och kolla av hur borden ska stå och hur många som ryms vid varje bord. Nu är det verkligen inte länge kvar, jag känner mig jättenervös! Men det ska bli himla roligt också. Nu gäller det att ta tag i det sista fixet!

  • Maries31

    Igår blev både jag och min blivande make "kidnappade" Jag har så helt underbara vänner och jag går bara runt och ler idag!  Lite trött och sliten är jag men varm i hjärtat!
    Dagen började med att jag skickade iväg min sambo till hans svensexa och strax därefter blev jag hämtad av min ena tärna som skjutsad hem till en av tjejerna där 14 fantastiska vänner stod och väntade, alla utklädda till min älskade.

    Efter tårar och kramkalas serverades det bubbel och baguetter och sen fick jag öppna 14 paket, ett från varje person och gissa vem som gett vilket paket. När jag gissat rätt fick jag berätta hur vi lärt känna varandra och en anekdot ur vår gemensamma historia. Det var riktigt mysigt och alla fick en bättre bild av varandra och mitt förhållande till var och en.

    Efter detta blev jag ombedd att ta på mig skorna för nu skulle vi ta oss till ett av stadens hotell. Där hade de hyrt en konferensavdelning och hyrt in en instruktör i magdans, jäklar vad skoj det var! Efter mååånga skratt och fantastiskt många felsteg så blev det lunch med mer bubbel innan det bar av till hotellets SPA-avdelning där vi slappade, pratade och skrattade i två timmar.

    Sen bar det av till mig där jag blev ombedd att släppa allt och bara fokusera på att göra mig snygg, men jag skulle inte tänka på kläder... När jag var klar kom jag ut till två stora IKEA-påsar med korsetter, underkläder, skor mm mm och nu blev det fotosession. Jädrans vad jag fick byta kläder och jädrans vad naken jag var inför mina vänner Av fotona ska de göra en överraskning till min blivande make Blir en kul morgongåva

    Efter avslutad fotografering hade vi bråttom till restaurangen där vi hade ett bord bokat och där också fler vänner slöt upp. God mat, massor av dryck och dans avslutade denna fantastiska dag. Ett och annat uppdrag (fast snälla) fick jag utföra men mina fina vänner känner mig verkligen och för mig blev dagen perfekt <3

  • Caisa
    Ojoj, nu är det bara 5 dagar kvar. Under månaderna som gått har just den här sista veckan varit något jag inte kunnat föreställa mig, jag har varit fascinerad över andra brudar som varit i den "sista veckan" och varit så lugna. Men jag är också lugn! Allt känns bara mysigt, bubbligt och roligt. Jag är på ett riktigt bra humör.

    Här är min nu insydda klänning. Jag får inte upp dragkedjan hela vägen själv utan att armarna går ur led, men typ såhär blir det. kommer till en rosett i midjan. :)

    7 juni 2014
  • jenniie123

    I fredags blev jag möhippad!

    Hade jobbat natten till fredagen, och innan jag åkte hem därifrån fick jag ett sms av en kompis "var färdig och duschad 12:15". Jag kunde ju absolut inte somna förrän kl. nio. Svärmor råkade ringa och väcka mig elva, så två timmars sömn senare dundrade mina vänner in hos mig, började sminka mig och fixa håret.
    Med champangeglaset i handen åkte vi mot hemlig ort. Jag fick underklädesfotograferas i vita spetstrosor och korset hahaha!! De bilderna ska min blivande man få sedan, så han vet inte om att jag var på fotograferingen.

    Sedan åkte vi hem till en av vännerna där jag fick bli ombytt i sådana där omatchande kläder man brukar få ha på möhippa... Och jag fick även en dunk med hembränt hahaha! Jag har berättat för dem förut att när jag och min blivande festade första gången bjöd han mig å hembränt, därför fick jag en egen dunk :)


    Resten av kvällen grillade vi, sjöng singstar och tillslut gick vi ut på krogen. HAde en skitkul kväll som jag aldrigkommer glömma :)

  • Emelie1014

    Blev möhippad även jag i lördags! Satt och drack kaffe på morgonen då det plingade som tusan på ytterdörren. Utanför stod ett gäng vänner som stormade in och började göra iordning frukost. I samma veva kom svärmor och svärfar och sa att de skulle ta min dotter på två år, så de packade väska och drog iväg med henne. Själv fick jag ett megaglas som de fyllde med mousserande vin till frukosten. 


    Efter det var det dags att packa! Fick sagt till mig exakt vad jag skulle packa och sedan fick jag en ögonbindel medan de drog på mig första klädesplagget: en pruttkudde-dräkt! så himla roligt och annorlunda, haha, som jag skrattade! Sedan åkte vi iväg till ett köpcenter en timme bort där jag fick göra lite uppdrag, pinsamt men jättekul. Efter det åkte vi och körde lazerdoom, vilket kan ha varit det roligaste jag gjort (men aj, vilken träningsvärk jag har i låren efter att levt mig in totalt i spelet). Det åtföljdes av relax samt tacobuffé på samma ställe innan vi drog tillbaka till hemstaden, förfestade och gick sedan ut och dansade natten lång. kan säga att jag har nog aldrig mått så dåligt dagen efter men samtidigt varit så nöjd, hade verkligen en toppendag! :) 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet