• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro
    meandmylove skrev 2014-05-26 12:16:15 följande:

    Nokaro, så skönt att mötet med prällen vad avslappnat! Vi ska träffa vår på lördag så får vi se hur det går. Jag tar med mamma som kan allt sånt så man inte glömmer något. Fick ni "provgå"? Bordsplaceringen känns sådär faktiskt, det är svårt att göra alla helt nöjda men ska fila lite mer så får vi se..

    Vigselprogrammet ska printa inför mötet med prällen så det bara kan justeras och printas ut i mängder efteråt. Annars känns alltid oroväckande lugnt.

    Funderar mycket på hur jag vill ha smink o naglar. Bokat shellack men aldrig gjort innan så jag har ingenaning!! Samma med smink, sminkar mig aldrig så vet inte vad jag vill ja direkt. :/


    Ja vi fick provgå! Det var då jag kände att "shit, jag kommer dö när vi går här på riktigt om mindre än 3 veckor" Blev super nervös! Men prästen var cool lugn och berättade hur fort vi skulle gå och att vi ska låtsas som att vi är på en vanlig promenad. Så det inte ser onaturligt ut. 
  • Milli

    Jag blev också möhippad i lördags :) Precis den dagen jag hade gissat på sedan någon månad tillbaks men visste såklart inte..
    Jag satt och åt frukost med barnen när jag såg två ljusen komma på våran väg och då de bara bor en innanför så är de inte så vanligt med bilar och speciellt inte 08.00 så säger jag till gubben, hmm vem är de som åker här nu då (brukar säga så då de komemr bilar, är så mycket träd och buskar så man ser aldrig förens dom passerat vårat uthus). Så börja de TUTA för fullt och en buss (en kompis föräldrars) parkerar och jag fattar direkt! Skyndar mig till spegeln och får på mig lite mascara iaf innan de kommer instormandes. De hade med sig frukost så vi åt allihopa, vi var då 6 stycken (+ sambon och våra barn men dom stanna ju hemma). Sen fick jag en lista med grejer jag skulel packa snabbt, så som kalsonger, bikini, lakan oömma kläder, fina kläder, smycken, smink osv.
    Sen sätter dom på mig en slöja och tiara och ett band de pysslat med bride to be och vi åker iväg. På vägen öpnnas de bubbel och jag får en lång lista med grejer som jag ska fotograferas med såsom med en polis, en lastbilschauför, gb glass gubbe, en gran, en stoppskylt, kossa, häst, lykta, stor sten, fontän, vattendrag, staty, raggarbil, mc osv. Sen åker vi i 2 timmar tills ci kommer till karlskoga och då hade jag såklart redan fattat att vi nog skulle till Boda borg :) Vi började med tacobuffe där och sen var vi igång och svettades. Men bara i 2 timmar för de hade annat planerat.. Vi åkte vidare till hemstaden med massa stop på vägen för fotograferingar ;) Sen ska vi in till en kompis lägenhet och de ville jag skulle gå in först och den var överfull med MASSA ballonger i vårat färgtema, vit, silver och rosa och de fanns två bord med frukt bålar och massa levande blommor, blad och ljus och de var verkligen vackert. Så gick jag in i rummet och ett gäng hoppa fram och skrek SURPRISE! Då var de 4 kompisar till som inte kunnat vara med under dagen men som nu kunde vara med så sammanlagt var vi 10st. Jag skvatt verkligen till och blev minst sagt överraskad. Och där inne hade de ett dessertbord med massa bakverk, snittar, chips mm. Sen duschade vi som varit på boda borg och vi gjorde oss i ordning och sen körde dom oss allihopa till Olssons brygga och vi åt jättegod mat och efter de var de konsert! Hade verkligen en skitkul kväll!! :) Dom hade inte kunnat gjort de bättre. På bryggan träffa vi även en som hade svensexa (de dåliga kortet, har tyvärr inga själv men denna blev jag taggad på så får ni iaf en liten hint om hur jag ser ut). Och även en annan som hade möhippa som också hade slöja och tiara kom fram och ville ta kort på oss ihop så tittar hon på mig och kramar mig och säger men de är ju du.....! Jag kände inte igen henne och såg nog ut som ett frågetecke men då var de en som jag gjort tårta till hennes dotter två gånger :) Verkligen kul =)



  • Milli
    Kittwn skrev 2014-05-26 00:18:40 följande:
    Nu har mamma kommit med klänningarna! 

    Min och dotterns :)

    Hihi vad kul att se storleksskillnaden :)
  • 20110519

    Här har det hänt ycket på planeringsfronten.
    Förra helgen var mamma hos mig och hjälpte mig med lite dekorationer. Allt i vårat färgtema.

    I torsdags var jag och provade min klänning, jag hade gått ner precis lagom så den gick igen att stänga i ryggen.  Känns kanon. Så himla glad.

    Sen har jag träffat de som är ansavriga för lokalen och stämt av med de hur allt praktiskt fungerar.

    Köpt underkläder nu till mig så det är klart. Nu är allt inhandlat, även drycken.

    Även fått fram att min möhippa kommer att vara på onsdagen innan vi gifter oss, gifter oss på fredagen. Så det blir lite snävt på. Detta eftersom att vi inte bor i samma stad, så kommer jag bara ner till den staden vi gifter oss söndagen innan bröllopet. Så då har de planerat in möhippan på onsdag, även om jag hade hoppats att jag skulle slippa den. Tyvärr verkar det inte så.

    24 dagar kvar till bröllopet. Wiii


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Imsevimse

    Tack för era synpunkter på de två brudklänningarna jag la upp, valet föll på den med fyrkantig urringning fram och bak. Den var bekvämast och jag älskar släpet på den, så tror att den blir superbra.
    Häromdagen gick jag in på Ur&penn och hade sån himla tur att de har rea på alla sina Montini-smycken, så lyckades roffa åt mig ett smyckesset med halsband och örhängen för 20 kr. Jag är inte så noga att det måste vara äkta vara, utan oäkta strass funkar fint =)
    Annars är det lite småpanik med det mesta känns det som, sitter och syr vimplar som vi ska ha i taket tills symaskinen luktar bränt, försöker få ordning på festhäftet, bordsplaceringen är inte ens påbörjad och massor med annat som ännu inte är klart. Plus att jag har skola med ett flertal uppgifter som ska in innan terminen slutar och sambon har extra mycket på jobbet som ska skötas. Man skulle fått ta två veckors semester nu innan det är dags att skrida fram i kyrkan!;) 

  • LinaNordstrom
    Kittwn skrev 2014-05-26 00:18:40 följande:

    Nu har mamma kommit med klänningarna! 

    Min och dotterns :)


    Fina!
  • LinaNordstrom
    Kittwn skrev 2014-05-26 00:18:40 följande:

    Nu har mamma kommit med klänningarna! 

    Min och dotterns :)


    Fina!
  • meandmylove

    Har ni alla köpt paraply, just in case liksom?

    Jag har väntat med det men ser att många söker akut efter vita paraplyn!

    Ett hett tips är att det finns jättefina på DiModa i göteborg (vet inte om det är en kedja i hela sverige).

  • Power of Love

    Nu sitter jag och väntar på att min klänning ska böi klar. Har inte sett den sen jag köpte den i januari och har haft en liten liten tveksamhet. Den var precis vad jag ville ha men jag gillade inte axelbanden. Så idag när jag provade föreslog sömerskan att jag skulle vara utan band. Och då föll allt på plats! Jag passade mycket bättre i axelbandslös klänning och såg mycket mer "brudig" ut. Så nöjd! Ska se om jag kan fixa bild sen :)

  • Himla
    Power of Love skrev 2014-05-27 10:46:31 följande:

    Nu sitter jag och väntar på att min klänning ska böi klar. Har inte sett den sen jag köpte den i januari och har haft en liten liten tveksamhet. Den var precis vad jag ville ha men jag gillade inte axelbanden. Så idag när jag provade föreslog sömerskan att jag skulle vara utan band. Och då föll allt på plats! Jag passade mycket bättre i axelbandslös klänning och såg mycket mer "brudig" ut. Så nöjd! Ska se om jag kan fixa bild sen :)


    Härligt när det blir en jaaaa känsla då man provar sin klänning!!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet