• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • junibruden89

    Du går till vänster om mannen in i kyrkan och ut så vänder ni er och du går på hans högra alltså på samma sida av gången både in oj ut. Vi åker bak i bilen tycker det är bäst. Hur ni går ut ut kyrkan bestämmer bi med prästen vi går ut genom stora utgången och går runt och in på sidan igen och väntar tills alla är ute och sen går vi ut på stora igen där alla är samlade. Enligt våran präst så behöver vi bara ta på min vigselring men det är väl valfritt. Min syster kommer ha min son och jag kommer ignorera om han gör något det är våran stund och det är upp till barnvakten att agera. Vi kommer hålla handen iaf men det är helt valfritt även kyssen efter löftena är valfri så vill ni göra den prata med prästen och be honom/henne säga "nu får du kyssa bruden"

  • Maj12
    meandmylove skrev 2014-05-22 20:25:30 följande:

    Många frågor poppar upp i hjärnan..

    Går vi in huvudentrén till kyrkan på dagen D?

    Vilken sida går jag på?

    Måste min släkt sitta på min sida?

    Har jag förlovningsringen på mig när vi går in och sätter bara på vigselringen?

    Han då? Han har förlovningsring som nu blir vigselring. Ska han också ta på den vid altaret?

    Håller vi handen när vi går in?

    Sitter båda bak i transporten från kyrka till festlokal, som i film?

    Om min dotter (1,5) sitter i kyrkbänken och ropar "mamma mamma mamma mamma man mamma mamma". What to do?

    Så många frågor som gör mig nervös..


    Fråga du prästen som vet bäst men så här ska vi göra angående några av dina frågor:

    Vi ska hålla handen! Min sambo ska inte ha någon ring på sig när han går in utan han tar på sig sin enda ring som är förlovningsring/vigselring i ett när jag tar på mig vigselringen. Jag kommer ha på mig min förlovningsring.

    Tanken är att våra barn (7,6 och 1.5år) ska gå in med oss men dom får välja själva :) börjar våran minsta ropa mamma eller pappa och blir ledsen så får han gå in med oss. Detta bröllopet är för hela våran familj och lika spännande för dom. Vill våra barn stå framme med oss så får dom det!

    Förstår verkligen att du blir nervös av alla frågor :) det kommer nog kännas bra efter mötet med eran präst ska du se.
  • meandmylove

    Tack för alla bra svar!

    Ska nu tänka igenom detta med min kille så det inte blir långa diskussioner och funderingar under mötet med prästen!

    Ja snart är man gift!

  • Power of Love

    Två veckor kvar!
    Och imorgon har jag möhippa och fästmannens svensexa. Ser framemot och se vad mina vänner hittat på och framför allt vilka vänner som har möjligheten att komma. Har många vänner i andra delar i landet (och en i utlandet) så har fullförståelse att inte alla har möjlighet att komma, framför allt tanke på att de ska resa långt för att komma till bröllopet om två veckor. 

  • Power of Love
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 20:21:54 följande:
    Jag har pysslat ihop en ringkudde idag, använde tyg från en av tärnklänningarna som ändå inte passade
    Va fin den blev!
  • Himla
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 20:21:54 följande:
    Jag har pysslat ihop en ringkudde idag, använde tyg från en av tärnklänningarna som ändå inte passade
    Jättefin!
  • meandmylove

    Lillan sa godmorgon och drog upp mig ur sängen 04.45 imorse..

    Har man 5h att fördriva tills maken vaknar kan man ju alltid gå in sina skor inför bröllopet? Vika massa pompoms och fundera på bordsplaceringen. Man får ju lite gjort när man inte sover ill lunch iallafall.. Men lite trött är man, det måste jag erkänna nu. Håller tummarna för middagsvila!

  • Jackiiie

    1 vecka kvar här nu woohoo :D!! Har haft en underbar möhippa förr förra helgen :D!! Nu är det bara bordsplaceringen som ska färdigställas helt och fixa de sista på festprogrammen :D Sen är det färdigt att gifta sig iiihiiiihii :D! Ska bli sååå spännande :D!!!

  • yennie

    Åh vad spännande att läsa era kommentarer till varandra. För mig är det nu 5 veckor kvar. Ringarna, örhängena och halsbandet håller på att göras, klänningen ör inlämnad, bara skor som saknas.

    Jaghar dock ett problem. Vi har ju skrivit ut programmen och i dem finns ju en presentation om gästerna samt bordsplaceringen. Nu verkar det som om mina morfar ej kommer att kunna vara med och vi har ju gjort ordning allting. Hur löser vi detta?

    Skall vi bjuda in någon i hasn ställe? Skall vi lägga in en lapp i programmet eller låtsas som att det regnar?

  • jenniie123

    Är det någon mer som har valt att gå in med sin pappa, och överlämnas vid altaret?

    Vi har valt det, men jag vet inte i vilken ordning man går in. Det brukar väl vara så att budgummen och hans bestman redan står i kyrkan? Går min brudtärna sedan, och sist jag och pappa? Eller går jag och pappa först och sedan min brudtärna?


     


    Tacksam för svar :)


     


    Ps. 12 dagar kvar!!!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet