• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Js Fästmö
    20110519 skrev 2013-10-16 17:58:26 följande:
    Då är min klänning, mina skor klara och hänger/står i garderoben. Tiaran har jag beställt och är påväg hem till mig. Sambons kostym är klar och hänger i garderoben.

    Kyrkan är bokad, fotografen är bokad. Lokalen är preliminärbokad (kan först slutligt boka den i januari). Frissan är bokad. Känns som jag kommit en bra bit på vägen när jag hittade min klänning.

    Alla trycksaker som (meny, inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram) har jag gjort själv och ligger i datorn klara. Ska bara finjusteras det sista närmare då det är dags. Så är de klara att skrivas ut.

    Ska boka en catering firma och komma överrens om en meny. Ska fundera ut vilken tårta vi vill ha också.
    Men vad härligt att ha så mkt färdigt!! :)
  • Js Fästmö
    Betty84 skrev 2013-10-16 23:02:46 följande:
    Min blivande kommer behålla sin förlovningsring, men få datumet för bröllopet ingraverat :)
    Samma här, vi kommer lämna in den för polering också.
  • Milli

    Har kollat upp de där med att designa ring på 2 ställen och den ringen jag vill ha kostar 19.500 på ena stället och 17000 på ett och 11600 på ett annat. Så jag beställer nog den från guldfynd ändå, kollade på den i butiken igen häromdagen och den är faktiskt fin, börjar vänja mig vid tanken om en helt annan design och gillar den mer och mer.. Så jag ska nog beställa den i morgon faktiskt.. Tog bild på den ihop med förlovningringen men har den på mobilen och vet inte om de går att posta här..

    Annars ligger jag också bra till i planeringarna (ifall någon missat det) ;)
    Har redan pysslat massvis, har bland annat gjort klart alla 45 inbjudningskort (var visserligen ett par månader sen och ni har ju sett bild), bordshållare, 30 ljusstakar, 20 stolsöverdrag (än så länge, ska sy 100st), love bokstäver som ska stå på scenen, gästboksblad mm, ja ni har ju sett bild på de mesta..  Men det är också mycket pyssel kvar att göras!

    Har även hunnit inhandla i princip allt till Bröllopet som allas kläder (klänning till mig, underkjol, tärnklänning till barnen, slipsar, väst till mannen), skor, alla frimärken, salt och pepparkar, blommor-bordsarrangemang, Sprit och nästan all öl, smycken, tiara, slöjor, ballonger, ljus, servetter, 11 000 diamanter, grejer till tårtan för flera tusen (caketopper, fontän och pelare), bildekaler, dukar, blomblad och korgar, ljusnät, bordshållare, gåvor, 60 lakan till stolsöverdragen, hårnålar, handväska, stolsrosetter, 200 värmeljus (glitter). honnörskylt med vårat efternamn och mycket mer! :)

    Vet faktiskt inte om de är så mycket kvar att köpas? Barnens skor ska jag ta när de närmar sig då jag inte vet vilken storlek dom kommer ha då, tärnklänningarna ska beställas i februari eftersom en försöker bli gravid och vill vänta så länge som möjligt innan man vet om de kan vara en tajt modell eller lösare vid magen.
    Annars är de bara de stora posterna kvar lokal, catering (menyn är beställd sedan några månader), liveband, dansuppträdande, fotograf, brudbukett, mer alkohol. Tårtan gör jag ju själv Angående tårta och bakning så fick jag förfrågan från ett radiprogram idag om de får göra ett repotage om mig, bakningen och halloween (älskar den högtiden). Så de känns ju superkul  


  • Milli

    Mannen vill egentligen inte ha någon ring alls då han skruva och mekar så mycket (både jobb och privat) så särför ville han ha en helt vanlig slät förlovningsring. Jag hade velat ha med lite mönster i men han får så mycket olja och skit på fingrarna och ville inte ha de.. Så jag ska inte ens fråga han om han vill ha en ring till för de svaret har jag redan ;) Men kanske vi kan polera upp ringarna inför bröllopet, den tanken har jag inte ens haft. Tack för tipset! Någon som vet vad de kostar och hur lång tid tar de??

  • Oprekär
    Milli skrev 2013-10-18 16:57:04 följande:
    Har kollat upp de där med att designa ring på 2 ställen och den ringen jag vill ha kostar 19.500 på ena stället och 17000 på ett och 11600 på ett annat. Så jag beställer nog den från guldfynd ändå, kollade på den i butiken igen häromdagen och den är faktiskt fin, börjar vänja mig vid tanken om en helt annan design och gillar den mer och mer.. Så jag ska nog beställa den i morgon faktiskt.. Tog bild på den ihop med förlovningringen men har den på mobilen och vet inte om de går att posta här..
    Åh jösses, ja är det så stor prisskillnad så gör du helt rätt i att hålla dig till guldfynd. Kul att du gjort ditt val, hoppas du blir supernöjd Glad Vi vill se bild!

    Själv har jag just skickat ut alla våra save the date kort, eller snarare länken till vårt digitala dave the date kort Glad Har också börjat drömma mardrömmar om att jag försover mig, missar vigseln, glömmer bort att bjuda folk osv. Bara 8 månader kvar av störd nattsömn nu Flört 
  • Maries31

    Tänker alltid att alla kommit så otroligt långt med sin planering, en del har ju i princip allt klart... Sen när jag tänker efter så har vi också kommit ganska långt med planerna ;) vi har lokalen klar (ska bara skriva kontraktet), vi har toastmasters, storband, ljudtekniker, fotograf, ringen, jag har gjort save the date-kort som ska delas ut, vi har bestämt snitt-menyn, drinklistan är pågång (vi ska köpa alkoholen i Tyskland), tärnor och bestman x 2 ska tillfrågas, vi har valt vigselförättare och vet hur vi vill utsmycka lokalen. Det är ju också massor! ;)

  • Milli
    Maries31 skrev 2013-10-19 20:25:06 följande:
    Tänker alltid att alla kommit så otroligt långt med sin planering, en del har ju i princip allt klart... Sen när jag tänker efter så har vi också kommit ganska långt med planerna ;) vi har lokalen klar (ska bara skriva kontraktet), vi har toastmasters, storband, ljudtekniker, fotograf, ringen, jag har gjort save the date-kort som ska delas ut, vi har bestämt snitt-menyn, drinklistan är pågång (vi ska köpa alkoholen i Tyskland), tärnor och bestman x 2 ska tillfrågas, vi har valt vigselförättare och vet hur vi vill utsmycka lokalen. Det är ju också massor! ;)
    Ja de är också massor =) Du får gärna dela med dig av drinklistan när den är klar, vi vet inte riktigt vad vi ska ha på dne, har köpt in 24 flaskor sprit :) 

    Just de våran toastmadame är också tillfrågad och klar (något som jag oroat mig länge för så de är så skönt att de är ordnat nu), tärnorna är frågade och klänning är nästan klara till dom, bestman däremot kommer nog inte få förfrågan förens någon månad innan eftersom han är ganska nervös av sig och gillar inte kyrkan så min m2b vill inte fråga han redan nu ;)  
  • Larssonmaria86

    Har inte skrivit här på ett tag men är inne nästan varje dag och läser, kul att se att alla börjar komma långt i planeringen :)


     


    Igår var jag för första gången och provade bröllopsklänningar med mina tärnor men jag blev nästan lite besviken. Trodde att jag skulle få problem att bara kunna välja en klänning som jag vill ha men det var snarare tvärtom att jag hittade ingen klänning alls som jag kände att denna vill jag ha. Alla var fina och så men fick ingen wow-känsla..


    Ska ut i veckan igen med min mamma och se om jag hittar något då, det är ju ingen panik direkt men börjar redan känna stressen.. Hur går det med era klänningar? Har ni haldlat dem, vet hur dem ska se ut eller ni har inte tänkt på det än?

  • Js Fästmö
    Larssonmaria86 skrev 2013-10-20 21:33:41 följande:

    Har inte skrivit här på ett tag men är inne nästan varje dag och läser, kul att se att alla börjar komma långt i planeringen :)


     


    Igår var jag för första gången och provade bröllopsklänningar med mina tärnor men jag blev nästan lite besviken. Trodde att jag skulle få problem att bara kunna välja en klänning som jag vill ha men det var snarare tvärtom att jag hittade ingen klänning alls som jag kände att denna vill jag ha. Alla var fina och så men fick ingen wow-känsla..


    Ska ut i veckan igen med min mamma och se om jag hittar något då, det är ju ingen panik direkt men börjar redan känna stressen.. Hur går det med era klänningar? Har ni haldlat dem, vet hur dem ska se ut eller ni har inte tänkt på det än?


    Jag är klar.


    Ska gifta mig borgergligt, men det var lika svårt ändå.


    Fick tag på en knälång med spets och 3/4-dels arm, och det var inte lätt att hitta. Samtidigt hade jag inte så stora förväntningar,utan fick leta i flera månader innan jag sprang på den och då slog jag till.


    Men skönt att kunna gå ut med mamma, då kanske det blir mindre stress och mammor brukar var aärliga och ge bra synpunkter i fall man hamnar i en negativ spiral.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet