• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Junibrud2014

    Men eller hur! Vi har samma tanke om att sätta upp färgglada lampor som ska hänga ute etc. Vi bor idylliskt så jag vill ju ha hemma OM det är fint väder, jag är inte lika förtjust i partytält som honom (som ju blir regnalternativet i så fall). Alternativt om vi bokar en hembygdslokal här i närheten som jag tror tog under en tusenlapp som en backupplan? Ska bli spännande att se lokalen ikväll iaf, fanns ingen bild på den men har hört rekommendationer så den kan ju vara hur bra som helst eller hur trist som helst!

  • Millan

    Hej alla brudar! Jag hoppar in här, vi gifter oss den 28/6. Känns länge kvar, men kyrkan är bokad, klänningen, skor och tiara är köpt. Idag ska jag åka och titta på en festlokal, hoppas den är bra, då bokas den med :) Om de är någon brud från norr i tråden som letar klänning, skor eller tiara, rekomenderar jag festbutiken inne i centrala Piteå!

  • LinaNordstrom
    Millan skrev 2013-08-15 09:13:47 följande:
    Hej alla brudar! Jag hoppar in här, vi gifter oss den 28/6. Känns länge kvar, men kyrkan är bokad, klänningen, skor och tiara är köpt. Idag ska jag åka och titta på en festlokal, hoppas den är bra, då bokas den med :) Om de är någon brud från norr i tråden som letar klänning, skor eller tiara, rekomenderar jag festbutiken inne i centrala Piteå!

    Aha kanske man ska fara dit och kolla nån gång (bor rätt nära). Har dom klänningar till "vettiga" priser?

  • Millan

    LinaNordström- Tror att de är ganska vanliga "norrlandspriser" billigare än Sholm. Men de som jobbar där är så hjälpsam och trevliga. Jag var ute och letade en skjal i samma veve och en sådan sydde de till i rätt färg nedans jag var där för 100 kr. Har du möjlighet tycker jag verkligen du ska åka dit. Jag har ca 30 mil dit och de var helt klart värt resan :) De har massa fina klänningar och de är lyhörda på vad man är ute efter. Rekomenderas!

  • Sanct

    Jag har börjat titta lite på bordsdekorationer även om det är ett bra tag kvar. Det är ju så svårt att hålla sig. :)
    Vad tror ni, kan man ha kandelabrar med levande ljus i juni eller blir det alldeles för varmt?

  • Junibrud2014

    Första lokalen var jätte fin med underbart läge MEN det fick bara plats 50pers och då fick man trängas. Ingen plats att dansa på och ingen plats för att visa en film/bilder på väggen. Så jag har mailat några till bygdegårdar för att komma och titta. Hur går det för er i lokalletandet?

  • LinaNordstrom

    Junibrud2014 skrev 2013-08-16 06:02:02 följande:Första lokalen var jätte fin med underbart läge MEN det fick bara plats 50pers och då fick man trängas. Ingen plats att dansa på och ingen plats för att visa en film/bilder på väggen. Så jag har mailat några till bygdegårdar för att komma och titta. Hur går det för er i lokalletandet?Å typiskt, hur många gäster ska ni ha? Vi bokade lokalen igår, det är en stor fin gård som tillhör en Loge och damklubb, 1800:- kostade den att hyra från fre-sön. Har varit där på fest för några år sen så jag vet ju hur den ser ut. Känner mig lite mer avslappnad nu när kyrka och lokal är fixat! Och vi har varit i kontakt med en cateringfirma som ska maila en offert (dom tyckte vi var ute i vääldigt god tid). 

  • LinaNordstrom

    men varför ser det så knasigt ut när jag citerar??

  • LinaNordstrom

    Denna är en favorit hos mig. Det är en "kinaklänning" och jag måste nog välja att den sys upp eftersom jag är rätt kort och på släpet är det broderier längst ner.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet