• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • CamillaForsgren

    Igår kom äntligen min vigselring, köpt på ebay(USA) för 35 dollar. Tycker den är underbar och den passar perfekt. Längtar verkligen till den 9/8 då jag får börja bära den på heltid. Här kommer lite halvtaskiga bilde:



    Den är sterling silver och sammanlagt 3 carat cubisk zirkon. Hoppas det syns att det är hjärtformade stenar på sidorna
     
  • MissK
    kärleken skrev 2014-02-05 19:02:31 följande:
    Va glad jag blir för alla "svar" jag fått när jag visade bilden på min klänning! Tack! Jag är såklart lite spänd på hur den kommer se ut på mig :) men ska bli kul! Hoppas den är smickrande och jg inte blir större. Jag har bjudit in mina fyra tärnor till en tärnträff i mars! Alla bor i olika städer och känner inte varandra så mycket sen innan. Tänkte att vi kunde ha kul, prata bröllop, dricka skumpa och hoppas de tycker det är kul. Roligt att sammanföra människor jag tycker om :) hur kommunicerar ni med era tärnor om ni har några? Har de några uppgifter eller är det bara under själva dagen? Jag tycker det är svårt med att folk vill hjälpa till. Vad kan folk hjälpa till med? Vi har köpt en helhetslösning och då är det ju inte så mycket kvar... Men alla vill hjälpa till, föräldrarna... Tärnorna.. Vad kan de göra? Förslag?
    Vad roligt det lät! Riktigt bra idé faktiskt. Hade gjort samma sak om jag haft brudtärnor, men nu är fallet inte så. 
    Det har jag faktiskt också undrat, all kontakt med "yrkesmännen" så att säga, har ju jag i princip. Och man vill inte heller ha information i andra hand om de skulle ta initiativen att ringa runt osv. Har du bokat frisör eller smink? Det skulle de kunna hjälpa till med genom att söka lite online eller fråga runt bland vänner efter några duktiga :) 
  • Ello

    Varför ska tärnorna hjälpa till? Har aldrig riktigt förstått det. Min ska bara vara med på dagen och hjälpa mig på med klänningen och ha en fin dag före själva vigseln.

    Det enda hon måste göra är att signera ett papper som min förlover, men det är bara för att jag bor i Norge och då måste man ha det vid hindersprövningen. Annars har hon inte några uppgifter.

    Skulle inte klara av att delegera till tärnor... hur ska hon kunna veta vad jag vill ha Tyst

  • MariaG

    Jag kan tänka mig att min tärna och syster blir involverade när vi ska göra inbjudningarna och pyssel med vigselprogram och liknande. Blir ju några att vika, skriva och pyssla. Då får de ju klara instruktioner. Tror inte jag vågar släppa något helt, för mycket kontrollmänniska. Jag vill ju ha det som jag och min fästman vill. Sen måste man väl släppa en del av förberedelserna som måste ske på bröllopsdagen till någon annan för då är de full fokus på att njuta!!!! :)

  • FrkJeppa

    Min sambo är med till fullo även om jag tar det största ansvaret... Våra tärnor får klänningarna och våra bestmans får skjorta och flyga. Det tycker vi räcker i övrigt är de bara med å stöttar under vigsel dagen... I övrigt så är det fotograf, hår o smink som jag just nu letar efter någon som har bra tips.. Vi bor i södra Stockholm. Inbjudningarna har nu kommit fram till istortsätt alla gäster och folk börjar redansvara :) Klänningen ska hämtas på fredag och om 2vevkor ska vi leta kläder till sambon. Dock står jag i valet och kvalet om jag vill ha slöja....

  • MariaG

    FrkJeppa jag har både bokat fotograf, smink och hår så kan rekommendera de jag bokat men har ju inte använt mig av dem än utan bara läst och lyssnat runt. Fotograf har jag bokat www.anettebruzan.com. Vi har träffat henne och hon är super trevlig och bilderna jag har sett är jätte fina. Make up och hår har jag bokat www.envyme.se som kommer ut och gör iordning mig. Annars håller de till på kungsholmen. Det känns som en djungel och finns många att välja mellan. Har du köpt klänningar till tärnorna? Något att rekommendera?

  • FrkJeppa

    Maria G kommer hon komma hem till dig och fixa dig då? Är det fler än du som ska bli fixad eller ? Fotografen vad tog hon för pris ca?

  • MariaG

    FrkJeppa frisören kommer komma dit vi ska gifta oss och fixa oss. De tar 500 kr extra för att komma ut. Troligtvis ska min syster göra håret men oklart hur min tärna gör. Tyckter de är skönt om de kommer ut så är man på plats och slipper tänka på transport i klänningen. Fotografen tog runt 7000-8000 kr för 6-7 timmar tror jag. Hon är relativt ny i branschen så hungrig på att göra uppdrag. :) Då ska jag kolla in klänningarnadär. :)

  • Hanana
    kärleken skrev 2014-02-01 12:57:40 följande:


    Så här ser min klänning ut som jag beställt! Älskade överdelen men ska ha en hellång chiffongkjol till. Hoppas det blir fint och passar ihop.... Vad tror ni? Jag får hem den i mitten på mars :) Spännande!

     


    Men hallå vad fin! Får man fråga var du köpt den? Har precis börjat fundera på klänning. Vet att jag vill ha en kort så det kommer väl en hel del kring studenttider men den här gillade jag skarpt!

Svar på tråden Augusti 2014!